The Norwegian Drone Pilot Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Heisan. Nå skal jeg kjøpe meg en ny PSU og en ny CPU-kjøler til maskinen min. Spesifikasjonene på maskinen min er i signaturen min. Men jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal velge. Men jeg har flere alternativer på hvilken PSU og CPU-kjøler jeg kan tenke meg. Først kan vi begynne med de PSU'ene jeg ser på nå. Og her er noen PSU'er: PSU 1: Enermax Liberty 620W PSU 2: Corsair HX620W Hvilken av disse 2 PSU'ene er å anbefale for min datamaskin?, jeg klokker maskinen litt også, så den må tåle litt overklokking Maks pris på en PSU er på 1500kr, siden jeg ikke vil bruke mere penger enn det på en PSU. Men kom med andre forslag på andre PSU'er som er bra hvis dere har noen. Så går vi over på hvilken CPU-kjøler jeg burde kjøpe. Og her er dem jeg ser på: CPU-Kjøler 1: Thermaltake Big Typhoon CPU-Kjøler 2: Asus Silent Knight (Ikke mulig å få tak i nå) CPU-Kjøler 3: Asus Silent Square Pro Jeg er etter den CPU-Kjøleren som kjøler best av disse 3. Og støy er ikke så viktig for meg, siden Kjøling er mere viktig enn støy for meg. Og dere kan også komme med andre forslag på andre gode CPU-Kjølere her også hvis dere har. Og her er maks prisen på 500kr for en CPU-kjøler, siden jeg ikke vil bruke mere penger på en CPU-kjøler enn det. Foresten, si i fra hvis noen av de CPU-kjølerne ikke skulle passe med mitt hovedkort (Asus M2N32-SLI Deluxe), altså at dem f.eks ikke skulle passe pga av at CPU-kjølerne er for stor eller noe. Så hva ville dere ha valgt her? Håper på svar fra dere Hilsen Terminator 3 Endret 24. november 2006 av Terminator 3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Hvis jeg ikke har noen svar innen klokken 20.00 i dag, så tror jeg at jeg vet hvilken PSU og CPU-kjøler jeg skal bestille. Så kom med forslag før det er for sent Endret 24. november 2006 av Terminator 3 Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Vet ikke noe om strømforsyning men ser ut at begge er bra å kraftig! Kan anbefalle mist eller tagan og CPU kjøler? Big Typhoon hadde jeg gått for av dem tre der! Men jeg kan også anbefalle Noctua LINK ser ut til at denne er best på markedet i dag ! Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Ok, takker for svar Kom gjerne med flere forslag hvis dere vil Foresten, kan noen bekrefte at Thermaltake Big Typhoon vil passe på det hovedkortet jeg har?, altså at heat-pipe'ene rundt på chipset'et ikke er i veien. Bra å vite hvis jeg kjøper den. Endret 24. november 2006 av Terminator 3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Ok, da er det bare 2 timer igjen til jeg blir til å bestille disse 2 tingene. Så hvis du vil komme med forslag på hva jeg burde kjøpe så må du kjappe deg Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Visst du skal ha strømforsyning så er det nesten bare 2 valg og det er :Seasonic M12 600 Watt Seasonic M12 700 Watt Svært høy kvalitet,veldig annerkjent merke,stillegående,svært stabil og masse kraft. Lenke til kommentar
roberts83 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 de cpu-kjølerne der er jo ikke bra i det hele tatt..noen av dem! kjøp deg en noctua ffs!! kjøler rått bra og ser hærlig ut Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Visst du skal ha strømforsyning så er det nesten bare 2 valg og det er :Seasonic M12 600 Watt Seasonic M12 700 Watt Svært høy kvalitet,veldig annerkjent merke,stillegående,svært stabil og masse kraft. 7351520[/snapback] Hmmm, ser at den Seasonic M12 600 Watt PSU'en har 18A på begge de 2 +12v kanalene den har. Det er jo faktisk 4A mindre enn det Enermax Liberty 620W har. Så på en PSU med 2x +12v kanaler så må den ha høyere verdi enn 22A på hver kanal for at jeg muligens blir til å gå for noe annet enn den Enermax PSU'en Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) de cpu-kjølerne der er jo ikke bra i det hele tatt..noen av dem! kjøp deg en noctua ffs!! kjøler rått bra og ser hærlig ut 7351547[/snapback] Hehe ikke for å være vrien her, men ta f.eks den Thermaltake Big Typhoon kjøleren. Du sier den ikke er noe bra i det hele tatt?, hvis ja, så er det ganske rart det, siden 6 andre sier at den kjøler veldig bra og er ganske stille i fra Erfaringene Men ja, en Noctua NH-U9 / U12 ser jo ut til å være meget bra dem også Endret 24. november 2006 av Terminator 3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Jeg har nå bestemt meg på hva jeg skal kjøpe meg, og det er da: PSU: Enermax Liberty 620W CPU-kjøler: Thermaltake Big Typhoon VX 120 Håper disse 2 tingene er veldig bra da Men det får jeg vite til neste uke. Hilsen Terminator 3 Endret 24. november 2006 av Terminator 3 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Burde se på denne PSUen også.. Anbefales! Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Burde se på denne PSUen også.. Anbefales! 7352022[/snapback] Synd den ikke har Modulære kabler da Men så er ikke det det viktigste heller da :!: Endret 24. november 2006 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Er modulære kabler viktigere en kick ass/stabil/nok strøm ..vel . Til under 1500,- ville jeg anskaffet denne: http://www.tagan.de/pages/products/dual_En...700_UK_mini.pdf 1495,- hos MPX : http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68817# Dual Engine = 2 separatee +12v trafoer , ikke dual rail shit som kun innebærer current limiters på samme (ene) utgangs trafo. Totalt 56A +12v Dette var Tagan PSUene (serie) som nVidia demontrerte Quad SLI med på cebit tidligere i år. Enten denne eller en single rail PSU med nok +12v ampere (men de er skjeldne selv om de har begynt å dukke opp igjen etter dual rail fadesen til intels spec) Eksempel : http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=511 PC Power & Cooling er tilbake til single rail PSU. Enermax Liberty 620 er ingen eksepsjonell PSU. Heller ikke OCZ Gamestream 700W. Edit: Kan jo underbygge single rail trenden også med denne: http://www.silverstonetek.com/products-op1000.htm Class-leading single +12V rail with 80A ( 88A peak) 1000W continuous power output rated up to 50°C Quad PCI-E 6pin connectors Endret 24. november 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 syar2003, du sier noe der ja Men nå er det slik at jeg ikke trenger Dual Engine PSU med det første, siden jeg kommer neppe til å kjøre i noe SLI / Crossfire. Regner med at Dual Engine PSU'er er veldig bra for akkurat det. Men så lenge jeg bare skal bruke 1 stk skjermkort, så vil nok en Enermax Liberty 620W holde i massevis Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Ja du har nok sikkert rett idet. Men ved å kjøpe eventuelt en Enermax Liberty 620w til 1400,- kunne du lisom lagt til kroner 100,- å få en Tagan 700w dual engine til 1495,- som er 10 ganger vassere og vil greie seg i alle (nesten) dine fremtidige oppdateringer. Snakker av erfaring: Har alltid tidligere kjøpt akkurat (anbefalt av selger), og har hatt boden full av "for svake" PSUer gjennom tidene og oppgraderinger. I lengden blir det dyrere. Poenget er at man ikke alltid vet hva man gjør ett år e.l "down the line" som eventuelt vil kreve mere av PSU. Så skal man først gå til det skrittet med å bruke 1500,- på ny PSU kan man likesågodt tråkke til (for å slippe et evt. bytte igjen senere) Endret 24. november 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Må bare spørre igjen. Kan noen bekrefte at Thermaltake Big Typhoon VX 120 CPU-kjøleren vil passe på mitt hovedkort som da er en Asus M2N32-SLI Deluxe? Jeg spør fordi jeg vet at Thermaltake Big Typhoon VX 120 er diger. Så blir kjipt hvis den ikke passer pga at Heat-Pipene til chipset'et på hovedkortet er i veien for CPU-kjøleren. Endret 24. november 2006 av Terminator 3 Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 jeg er ganske sikker på at den kommer til å passe på hovedkortet ditt Den er ganske brei ja men det er da helt overst på kjøleren. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 jeg er ganske sikker på at den kommer til å passe på hovedkortet ditt Den er ganske brei ja men det er da helt overst på kjøleren. 7354136[/snapback] Ok, takker for svaret Lenke til kommentar
hcnielsen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Den tagan er rå jah! Kompissen min har den.. Hannes er iallefal Soundless! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå