Unreal Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Heisann. Har i disse dager planer om å bygge meg en filserver som skal stå i kjelleren. Har tenkt å bruke 5 eller 6 Western Digital 320GB Raid Edition disker, i RAID 5 oppsett. Med de fleste av dagens hovudkort så følger det med en onboard RAID kontroller, også gjerne kalt "fakeraid" eller "semi-software RAID", siden denne type RAID faktisk belaster CPU til en viss grad. Slike onboard kontrollere er gjerne av typen Intel ICH8R eller Silicon Image Sil3132. Det jeg lurer på er hvordan yter slike onboard RAIDs iforhold til Windows og Linux software RAID? Ender du opp med omtrent lik ytelse ved begge metodene? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Tror ikke du kommer til å merke noen stor forskjell, uansett hvilken av dem du velger. Raid 5? Kan sikkert fungere bra det. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Etter det jeg har sett på diverse linux forum anbefales linux software raid over slike fakeraid, både for stabilitet og ytelse. Er mindre sikker på windows sin software raid. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 http://www.hwb.no/guide/lagring/raid5_med_...ws_server/26289 Litt lesestoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå