Gå til innhold

Garanti ved oppdatering av Firmware på nett

Bjorhus

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaterte min Nokia N70 på nettet, og det førte til at den la helt ut, totalt død. Jeg fulgte anvisningen til punkt og prikke.

Jeg har levert inn telefonen, og den har vært inne snart en mnd.

Det jeg lurer på , er om en slik sak dekkes av forsikringa? (telefonen er under ett år gammel), og forøvrig, om det er mulig å berge den?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg oppdaterte min Nokia N70 på nettet, og det førte til at den la helt ut, totalt død. Jeg fulgte anvisningen til punkt og prikke.

Jeg har levert inn telefonen, og den har vært inne snart en mnd.

Det jeg lurer på , er om en slik sak dekkes av forsikringa? (telefonen er under ett år gammel), og forøvrig, om det er mulig å berge den?

:hmm:

7345284[/snapback]

Forsikring trenger du nok ikke. Hvis det er som du sier så er det en garantisak. Det har allerede drøyd ganske lenge nå, så jeg ville begynt å tenke på å rette et hevningskrav.

Lenke til kommentar
Beklager, leif fra min side. Jeg mente om garatien dekker dette ja.

Hvordan retter jeg et hevningskrav? Jeg fikk ikke lånetelefon, så jeg er nokså desperat :|

7345369[/snapback]

Jeg ville ringt eller sendt de mail først og hørt hvordan det lå an i terrenget. Dersom de ikke har et godt svar ville jeg informert de om at du krever kjøpet hevet. Dette kan sendes på mail. Personlig ville jeg gitt de en uke til med å reparere telefonen.

Hadde sikkert vært en fordel om du hadde spurt om lånetelefon, nettbutikker har vel ikke for vane å sende de automatisk.( dersom det er en nettbutikk)

Endret av MacGyver24
Lenke til kommentar

På kvitteringen jeg fikk da jeg leverte den inn, sto det er sporingsnr. og hvis jeg slår opp dette, får jeg opp at det ikke har skjedd noe annet enn at mobilen har forlatt butikken :(

Ellers kan jeg nevne at jeg er av det slaget som har kjøpt på nett og leverer i butikk (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=664415), så jeg regner med at det er derfor jeg ikke har fått lånetelefon. MEN, det skal sies, de var veldig hyggelig der jeg leverte den, var ikke snakk OM de skulle ta den inn, så det skal de ha :)

EDIT: De sa det kunne ta opptill 6 uker da de måtte sende telefonen min til Danmark(!!) for å få den fikset, da 6280 hadde sprengt kapasiteten til de norske verkstedene... :ermm:

Endret av Bjorhus
Lenke til kommentar
På kvitteringen jeg fikk da jeg leverte den inn, sto det er sporingsnr. og hvis jeg slår opp dette, får jeg opp at det ikke har skjedd noe annet enn at mobilen har forlatt  butikken :(

Ellers kan jeg nevne at jeg er av det slaget som har kjøpt på nett og leverer i butikk (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=664415), så jeg regner med at det er derfor jeg ikke har fått lånetelefon. MEN, det skal sies, de var veldig hyggelig der jeg leverte den, var ikke snakk OM de skulle ta den inn, så det skal de ha :)

EDIT: De sa det kunne ta opptill 6 uker da de måtte sende telefonen min til Danmark(!!) for å få den fikset, da 6280 hadde sprengt kapasiteten til de norske verkstedene... :ermm:

7345420[/snapback]

Jeg var den som startet den andre diskusjonen og syns at da kan du faktisk vente helt til jul på telefonen din :!:

Lenke til kommentar
På kvitteringen jeg fikk da jeg leverte den inn, sto det er sporingsnr. og hvis jeg slår opp dette, får jeg opp at det ikke har skjedd noe annet enn at mobilen har forlatt  butikken :(

7345420[/snapback]

Jeg var den som startet den andre diskusjonen og syns at da kan du faktisk vente helt til jul på telefonen din :!:

7345449[/snapback]

Ok, men din personlige mening om hvor lenge jeg blir fri for mobil, er totalt uintressant for meg. Det var ikke det jeg spurte om. ;)

Lenke til kommentar

7345420[/snapback]

Hvilken butikk er det du bruker?

Hvem er det som gir sporingsnummer på verkstedsbesøk?

Lenke til kommentar
Jeg leverte den hos Snakk i Tromsø, og på kvitterngen stod det en nettadresse, samt brukernavn og passord, slik at jeg kunne følge med i prossessen

7364942[/snapback]

Vi også bruker en sånn tjeneste der folk kan sjekke hvordan det ligger an med servicen sin på nett. Problemet er at ikke alle verkstedene vi bruker har dette systemet. Dermed kan de ofte se ut som om det ikke skjer noe før telefonen plutselig blir registrert som "ferdig repararet", og da er tilbake og registrert inn i butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...