Gå til innhold

Topp 5 spill til Nintendo DS Lite


Thewiz

Anbefalte innlegg

Er i samme båt som OP. De tre-fire spillene jeg har tenkt å skaffe meg først er følgende:

 

1. Meteos (puzzle)

2. Advance Wars: DS (strategi)

3. Brain Training (hjernetrim :) )

4. Mario Kart DS (moro)

 

Meteos fordi jeg liker Lumines (på PSP og X360). Liker forøvrig ikke plattform spill... Bør vel få litt underholdning av disse eller?

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine favoritter så langt:

 

Advance Wars - Har aldri likt turn-based strategi noe særlig, men Advance Wars og Fire Emblem har fått meg til å revurdere hele sjangeren. Veldig bra, om noe intetsigende implementering av DS sin touch-screen.

 

Another Code - Veldig kort, relativt enkelt, grei historie, men helt fantastisk likevel. Den eneste nye og ordentlig velfungerende vrien jeg har sett på Point&Click adventure sjangeren. Noe kjedelige puzzles, men de fleste er veldig bra, og noen er totalt geniale.

 

Mario Kart - Har aldri likt single-player kart spill, men hadde gøyt med denne, og multiplayer er konge med mange DS'er, og fin-fint på nett også.

 

Phoenix Wright - Veldig morsom story. Savner litt mer dybde i gameplayet, men fungerer fint, og det er vanskelig å ikke bli interresert i sakene.

 

Lost in Blue - Det spillet jeg har tilbrakt mest tid med. En del håpløse designvalg, lang læringstid, og noen helt grusomme seksjoner mot slutten tar nesten livet av tittelen, men lyspunktene skinner likevel gjennom sterkt at jeg ikke har noe problemer med å anbefale det.

 

Castlevania - Veldig god 2D action. Enkelt og greit.

 

En advarsel: Jeg er en stor fan av Metroid Prime på GC, og gledet meg til DSversjonen, men enn hvor mye jeg prøver greier jeg ikke å holde kontrollen behagelig. Har prøvd alle mulige forslag på variasjoner, men får vondt i hendene etter kort tid. Meget skuffet. De fleste andre som jeg kjenner sliter ikke med dette problemet.

 

Utenom det har jeg prøvd mange spill, men ingen nok til å virkelig si noe definitivt om de. Men New Super Mario Bros, Starfox, Final Fantasy 3, og det der ene Mana spillet virker alle veldig veldig gode.

 

Venter egentlig mest av alt på Zelda, selvom reviewene av Twilight Princess gjør det lett å DSspillet ser fantastisk ut også.

Lenke til kommentar

Super mario på ds har mye bedre grafikk enn til nintendo 64.

Jeg har samme problem som han som startet dette forumet.

Har new super mario bros, kjempe fornøyd, anbefaler på det sterkeste.

Tenker jeg vil ha sk8land, downhill jam eller nå som jeg har sett mange har og anbefaler metriod prime hunters.

Endret av SWRT91
Lenke til kommentar

1 - Castlevania: Dawn of Sorrow

 

Et utrolig godt spill. Historien sitter som et skudd, gameplayet kunne ikke ha vært bedre, kontrollen er det nærmeste jeg har kommet perfekt, og spillet er langvarig så det holder. Som om ikke det var nok toppes dette med nydelig musikk og en herlig stemning. Anbefales til de grader så mye! :thumbup:

 

2 - Phoenix Wright: Ace Attorney

 

Altså, makan til korka rettsystem skal man lete lenge etter, men på grunn av dette er PW: AA så bra som det er. Utrolig morsomt og engasjerende, i tillegg til at man får denne herlige følelsen når man vræler OBJECTION for så å sette vitnet på plass.

 

3 - Jump Superstars

 

Sikkert mange som ikke har hørt om dette, men det er et vanvittig morsomt slossespill mellom forskjellige karakterer fra diverse mangaer. På japansk, men det går seg til helt fint. Og nå kommer Jump Ultimate Stars som jeg SKAL skaffe uansett hva :cool:

 

4 - New Super Mario Bros

 

Selvforklart. Det er rett og slett et skamgøy spill.

 

5 - Har egentlig ikke spilt noen flere veldig bra spill enn dette.

Endret av RevX
Lenke til kommentar

jeg har følgende spill:

 

New Super Mario bros:

 

Helt genialt, det er ikke fote ejg blir hektet og gidder å skulle klare absolutt alt, men dette spiller kalrer ejg ikke legge fra meg. Er nødt til å skaffe alle mynter.

 

Mario 64 DS:

 

Helt greit spill, overraskende mye nytt i forhold til N64 versjonen.

 

Yoshis Island DS:

 

Trengte et til plattformspill, og var stor fan av Yoshis Island til SNES. Har dog ikke helt bestemt meg for om dette er en fullverdig adapsjon av klassikeren til SNES. Mye nytt, men samtidig litt for likt.

Lenke til kommentar

Vet der er "litt" OT men siden så mange her så ut til å vite endel om DS spillene så lurer jeg på det følgende.

 

Er det noen gode RPG og strategi spill til det? Mener jeg spilte noe...Ogre wars? på GBA eller var det GBC? Og digget det. Vurderer svakt å kjøpe en DS lite til lillebroren min til jul, så da er det greit å vite om det er noen spill som passer til han, og meg ^^

Lenke til kommentar
Vet der er "litt" OT men siden så mange her så ut til å vite endel om DS spillene så lurer jeg på det følgende.

 

Er det noen gode RPG og strategi spill til det? Mener jeg spilte noe...Ogre wars? på GBA eller var det GBC? Og digget det. Vurderer svakt å kjøpe en DS lite til lillebroren min til jul, så da er det greit å vite om det er noen spill som passer til han, og meg ^^

7369489[/snapback]

 

Advance Wars er ihvertfall et veldig bra strategispill til DS. Av RPG-spill er det ikke så mange bra titler enda. Beste må vel være Mario & Luigi: Partners in Time. Final Fantasy 3 kan vel også kanskje være verdt et forsøk hvis man liker FF-serien.

 

I nærmeste framtid er det en god del RPG-spill jeg tror kan bli veldig bra, og med tanke på hvor bra DS selger så tror jeg ikke det vil bli mangel på titler i noen av disse sjangerne framover. Så skal ikke være redd for å gå tom for ting å spille hvis dere skaffer DS.

Lenke til kommentar
Supert, er ikke så gira på JRPG'er, dog jeg har ikke prøvd så mange, men vanligvis er det en ferdighet som gjør kampene banalt enkle. Men får prøve meg. Advance wars? Er det noe ala Ogre wars?

7369908[/snapback]

 

Ogre Wars er vel et slags strategi-rpg med turn-based kamper hvis jeg husker riktig? Isåfall er Advanced Wars noe av det samme. Du kan jo sjekke ut videoanmeldelsen på Gamespot

Lenke til kommentar
Supert, er ikke så gira på JRPG'er, dog jeg har ikke prøvd så mange, men vanligvis er det en ferdighet som gjør kampene banalt enkle. Men får prøve meg. Advance wars? Er det noe ala Ogre wars?

7369908[/snapback]

 

Ogre Wars er vel et slags strategi-rpg med turn-based kamper hvis jeg husker riktig? Isåfall er Advanced Wars noe av det samme. Du kan jo sjekke ut videoanmeldelsen på Gamespot

7370055[/snapback]

 

 

heeey, det virket jo moro! :) hmm, virker spill til gbc osv til DS? Eller blir jeg nødt til å fylle opp spill utvalget nok en gang?

Lenke til kommentar
Takk for tips folkens! Og ikke minst for raske svar :)

 

 

Ja, disse spillene dere nevner ser jo riktig bra ut. Elsker Mario da  :D

 

Så det blir nok ihvertfall New Super Mario Bros, Mario Kart DS og Metroid Prime: Hunters.

 

 

Noen idé hva det koster per stykk? :)

7345091[/snapback]

absoluttspill.no har billige priser

 

Har sett Mario kart og NSMB til 349kr på Elkjøp. Men vanligvis koster spillene rundt 400-450kr i en vanlig butikk.

7345108[/snapback]

 

 

Oki, hørtes dyrt ut, men sånn er det vel med alt.

 

Hvilket spill syns dere jeg burde starte med da? (1 spill altså)

 

 

EDIT: Er også litt ny med dette med DS, så; kan man spille på nettet med andre spillere? Uansett avstand?

7345150[/snapback]

Wi-Fi, altså trådløst internett. Gratis.

 

Kan Animal Crossing anbefales?

7345308[/snapback]

Absolutt! :D Elsker måten spillet endrer seg gjennom dag/natt og årstider. Og alle de små finessene ved spillet! :D

Lenke til kommentar

Sånn apropos, her er Gamerankings.com liste over DS-spill med over 80% i snitt:

 

1. Mario Kart DS Nintendo

2. Castlevania: Dawn of Sorrow Konami

3. Advance Wars: Dual Strike Nintendo

4. New Super Mario Bros. Nintendo

5. Meteos Nintendo

6. Elite Beat Agents Nintendo

7. Kirby: Canvas Curse Nintendo

8. Animal Crossing: Wild World Nintendo

9. Tetris DS Nintendo

10. Super Mario 64 DS Nintendo

11. Mario & Luigi: Partners in Time Nintendo

12. Metroid Prime: Hunters Nintendo

13. Tony Hawk's American Sk8land Activision

14. Nintendogs: Labrador and Friends Nintendo

15. Nintendogs: Dachshund and Friends Nintendo

16. Nintendogs: Chihuahua and Friends Nintendo

17. Dragon Quest Heroes: Rocket Slime Square Enix

18. Sonic Rush Sega

19. WarioWare: Touched! Nintendo

20. Yoshi's Island DS Nintendo

21. Phoenix Wright: Ace Attorney Capcom

22. Clubhouse Games Nintendo

23. Metroid Prime Pinball Nintendo

24. Age of Empires: The Age of Kings Majesco Games

25. Trauma Center: Under the Knife Atlus Co.

 

 

Interessant at av 25 spill (eg. 23) så er bare 7 ikke Nintendo.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...