Mighty Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Kjøpte meg endelig en ny maskin, alt fungere fint og greit. Helt til Win2000 skal instaleres. Booter fra cd, oppretter partisjoner og formaterer. Det går fint, men så skal filene for instalasjonen kopieres over og blåskjermen kommer. Klarer ikke å kopiere over filene, vel noen av dem før den stopper. Har testet med forskjellige Disker, deaktivert det meste i BIOS. Det er kun Skjermkortet som er satt på, pluss DVD spiller på Sec Master, Disk på Prim Master. Noen råd? Tenker litt på rambrikken. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Har du hatt Linux eller noe sånt på disken? kan vel være noe med Master Boot Record'en på disken din...? (er ikke helt sikker) Lenke til kommentar
ltobiasb Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hadde samme problemet med min nye maskin. Viste seg at RAM var defekt. Prøv memtest86. (http://www.memtest86.com) Lenke til kommentar
ltobiasb Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hadde samme problemet med min nye maskin. Viste seg at RAM var defekt. Prøv memtest86. (http://www.memtest86.com) Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Disken er helt ny, ikke noe tidligere OS. Skal sjekke det med Memtest86 :smile: Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Memtest er kjørt og bestått. Litt kjipt, for da er det nok noe annet? Testet det med en vanlig cd-rom, ikke noe bedre. Usj, hva kan man prøve da? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Har du noen feil meldinger som du kan poste her? Det som eg hadde problemer med win2k var raid kontrolleren under installen, La in win2k/xp via ata33 kontrolleren. Det du kan prøve på er å legge inn raid driveren(Om du har raid). Trykk på f6, Det står og på skjermen hvilken du skal trykke på Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Enkelt og greit. Sett inn en mindre CPU og der virker.. Løsning: Oppgrader BIOS Takker for rådene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå