Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samtidig koster det NOK 1200 for et Gold Card i Norge mot $/€500 for et Platinum fra UK, altså en prisforskjell på flere tusen.

Det er klart man betaler mer for en tjeneste man får mer igjen av ;) Mitt hovedpoeng var at alle disse "platinum jagerne" kan få tak i skikkelig platinumkort uten å ha den helt store inntekten/formuen. Platinumkortet i Dollarversjon krever en årsinntekt på 350.000 Nok, etter dagens gjeldende valutakurser. Aldersmessig er kravet 18 år. Gullkortet i Norge krever en betrakelig høyere alder, og noe høyere inntekt

Bruker du dessuten Platinum kortet tilstrekkelig, får du også årsavgiften dekket gjennom "membership rewards point".

Haute couture: Ja det er snakk om AmEx International Euro/Dollar Charge Card,

Endret av Breivik.
Lenke til kommentar

Hvordan foregår betaling av regningen på AmEx Int. Card?

Fungerer det greit å betale via nettbank? Blir alle kjøp fakturert i Pund el. Euro (avhengig av hvilken type kort)?

Er dere som har AmEx Int. Platinum Card fornøyd med dette kortet?

Var det mulig å få samme medlemsårstall som det dere har på deres norske kort?

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke når det gjelder såkalte International Currency Cards som er det bl.a. jeg og andre her har. De utstedes i UK men har ellers lite eller ingenting å gjøre med britiske banker mv.

Hvordan kan jeg gå frem for å søke på det?

har årsinntekt på røfflig 420 000, 300 fast, 80 000 renter, 20 000 i tillegg, 25 000 på bijobb.

oh, never mind; fant det...fikk litt lyst å prøve nå :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Kjapp guide for de som ønsker å søke om AmEx Platinum International Card:

1. Gå inn på søknadsskjema Platinum Følg anvisninger og søk.

2. Du vil få et brev i posten hvor de etterspur følgende informasjon:

- Kopi av pass. Du må være minimum 18 år.

- Kopi av siste strøm/telefonfaktura som bekrefter adressen din.

- Informasjon om din bankkontakt i Norge.

- En lønnslipp som viser at din inntekt overstiger 65.000 dollar, ca 370.000 kr (om du søker om dollarkort)

3. Hele prosessen tar ca 2-3 uker. Dersom du blir innvilget søknaden, vil då få kortet, som vil koste deg 550 dollar/euro pr år.

For å få tilgang til Priorty Pass (lounge tilgang) og ulike andre medlemsfordeler, må du melde deg inn i det når du mottar kortet.

Gå innpå www.americanexpress.com/dollar for mer informasjon om fordeler.

Lenke til kommentar
Hvordan foregår betaling av regningen på AmEx Int. Card?

Fungerer det greit å betale via nettbank? Blir alle kjøp fakturert i Pund el. Euro (avhengig av hvilken type kort)?

Normal utenlandsoverføring via nettbank. Tar ca. 5 dager fra overføring til beløpet er registrert på AmEx-kontoen. AmEx Platinum ICC-medlemmer har visstnok noe lenger frist til å betale regninger pga. dette og tregere postgang internasjonalt. Alle beløp konverteres til USD i mitt tilfelle, og regningen betales i USD.

Er dere som har AmEx Int. Platinum Card fornøyd med dette kortet?

Jeg er meget fornøyd. Har aldri opplevd bedre kundeservice noe sted. Jeg hadde for eksempel en telefonregning på tilsvarende 112 USD etter å ha gjennomført hotellbestilling via AmEx på telefon fra utlandet. Da jeg fortalte dem det fikk jeg umiddelbart kreditert 112 USD på kontoen min, uten noe som helst form for dokumentasjon :thumbup:

Var det mulig å få samme medlemsårstall som det dere har på deres norske kort?

Ja.

Endret av Kapitalix
Lenke til kommentar

Dersom du er født i 86, tviler jeg meget sterkt på at du får det norske AmEx gullkortet. Forsøk å søk på det grønne, og har du bra nok forbruk, kan du etter hvert be om å få gullkort. De kjører en kampanje for tiden hvor du får halv årspris første året og gratis innmelding. Totalkostnader første året for grønt blir da 350 kr.

Lenke til kommentar
Dersom du er født i 86, tviler jeg meget sterkt på at du får det norske AmEx gullkortet.

AmEx opererer med nokså strenge krav for å få Gold Card, men disse går mer på inntekt og forbruk enn alder. Jeg fikk mitt Gold Card et par uker etter fylte 21, hadde da hatt Green Card i ca 3 måneder, så aldersgrensen er mao. meget fleksibel. Anbefaler derfor også at du starter med Green Card og opparbeider deg nok tillit derfra.

Edit: Jeg er da født i okt. 85.

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar
Dersom du er født i 86, tviler jeg meget sterkt på at du får det norske AmEx gullkortet. Forsøk å søk på det grønne, og har du bra nok forbruk, kan du etter hvert be om å få gullkort. De kjører en kampanje for tiden hvor du får halv årspris første året og gratis innmelding. Totalkostnader første året for grønt blir da 350 kr.

Vel, nå skal jeg ha int. kort og det kvalifiserer jeg langt på vei til, både alder, inntekt,og formue (antar jeg). Men hvor er det tilbud for norsk grønn kort til 350?

Lenke til kommentar

Står ikke noe plass, men de har kampanje på utvalgte flyplasser. Det går jo ann å ringe å høre om du kan få det til kampanjeprisen, bør jo ikke være noe umulighet det.

Obs: totalkostnader første året blir 325, ikke 350. Var litt kjapp i svingene ;)

Endret av Breivik.
Lenke til kommentar
Står ikke noe plass, men de har kampanje på utvalgte flyplasser. Det går jo ann å ringe å høre om du kan få det til kampanjeprisen, bør jo ikke være noe umulighet det.

tenker jeg skal se på det utover dagen. Som en digresjon; formuen er stor nok til at jeg kan få tilgang til Saga. Vil det det gi alternativene jeg ikke har med Eurocard innen conergie, men til en bedre pris enn amex?

Lenke til kommentar

tenker jeg skal se på det utover dagen. Som en digresjon; formuen er stor nok til at jeg kan få tilgang til Saga. Vil det det gi alternativene jeg ikke har med Eurocard innen conergie, men til en bedre pris enn amex?

Så vidt jeg vet så vil det det. Det vil vel ha de fleste fordelen som AmEx gullkort har, utenom Nødkort innen 24/48 timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...