Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!

Roberto

Anbefalte innlegg

Regner med at jeg kaster meg på Amex International Platinum nå som de har tilbud om at en får gratis Green Card i Dollar/Euro dersom en bestiller Platinum Dollar/Euro kort. Kan være kjekt og kunne betale i både Euro og Dollar.

Så vidt jeg kan se av søknadsskjemaet så gjeler dette kun dersom man søker om green card ("*offer limited to green card applications only") ...men man får jo med en haug av andre complimentary cards da, dog trolig i samme valuta.

For øvrig står det at prisen er 550$/€ i året og at man opptjener 1 poeng per 1$/€ brukt. Med tanke på valutakursene vil jo da et dollarkort være mye billigere å ha, pluss at man får flere poeng per brukte krone. Kan noen bekrefte dette?

Og vet noen hva som er kravene for å få AmEx Platinum dollar/eurokort? Ser man må skrive inntekt...

Forøvrig kan man IKKE betale med AmEx på ICA på Grünerløkka... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På generell basis så henger sjelden lave kostnader og god kundeserivice sammen, ettersom det må spares et sted. Men skandiabanken sitt visakort er det rimeligste jeg har opplevd. Dog krever det en del å få det, og merkelig nok kom jeg lettere gjennom hos Entercard enn hos Skandiabanken.

Jeg fikk kredittkort hos skandiabanken uten problem når jeg ble 18, og jeg har ingen registrert inntekt og hadde bortimot ingenting på kontoen :innocent:

Lenke til kommentar

Til alle dere som har sendt meg mailer og/eller PM vedr. American Express:

Jeg har i dag sendt en ny epost til min kontaktperson (hun er for øvrig teamleder for AmEx-enheten). Visse svar fra AmEx (av generell karakter) vil jeg kunne skrive her - enkelte ting derimot vil jeg kun sende på mail til dere det gjelder.

Ha en god dag. :)

Lenke til kommentar
Til alle dere som har sendt meg mailer og/eller PM vedr. American Express:

Jeg har i dag sendt en ny epost til min kontaktperson (hun er for øvrig teamleder for AmEx-enheten). Visse svar fra AmEx (av generell karakter) vil jeg kunne skrive her - enkelte ting derimot vil jeg kun sende på mail til dere det gjelder.

Ha en god dag. :)

Hei Robbie.

Jeg hørte såvidt fra AmEx Norge før helgen. Pr. telefon.

Det ble sagt at mere svar følger og at mine opplevelser var absolutt uvanlige og uheldige og de ønsket å begynne på nytt.

Ble det nevnt noe om evt. kompensasjon for din del? (”Om jeg får gullkort er alt tilgitt”.)

Jeg kunne nærmest tenke meg et møte med dem på kontor for å fortelle og høre hva som er opplegget med ting. Jeg har ihvertfall til gode å få svar på en del spørsmål, og som de sa så venter jeg på dette omgående.

Ellers får man bare fatte mot og tro på bedre tider hva AmEx angår.

Legg gjerne ut mest mulig av det du kan om råd og tips og info fra AmEx!!

(Spesielt liste over brukersteder er ett av tingene jeg (fortsatt) savner....)

Lenke til kommentar

Litt på siden...

Har nå lest gjennom en god del av disse postene rundt amex og skjønner ikke hva greia er, er det status å ha et kort man nesten ikke kan bruke i Norge? Visa og MC fungerer fint som kredittkort worldwide? Hvorfor strebe så etter å finne de 3 brukersteder i Norge som aksepterer kortet når det finnes allerede meget gode løsninger? Eller nå "kvota" på forbruk for å få en "riktig" farge på kortet? Trodde hva som var inni ($) og ikke utseende/merke på kortet som hadde noe å si?

Ikke meningen å tråkke noen på tærne, bare nysgjerrig..

Endret av thekid
Lenke til kommentar
På generell basis så henger sjelden lave kostnader og god kundeserivice sammen, ettersom det må spares et sted. Men skandiabanken sitt visakort er det rimeligste jeg har opplevd. Dog krever det en del å få det, og merkelig nok kom jeg lettere gjennom hos Entercard enn hos Skandiabanken.

Jeg fikk kredittkort hos skandiabanken uten problem når jeg ble 18, og jeg har ingen registrert inntekt og hadde bortimot ingenting på kontoen :innocent:

Det er jo fint, etter 1,5 år med kortet, ingen betalingsproblemer, en inntekt på 115 000 kr i fjor og dokumentert inntekt på 150 000 kr hittil i år, så avvises jeg hele tiden. De vil ikke en gang se denne dokumentasjonen, og henviser til at jeg ikke kan få vite hvorfor jeg avvises. Jeg har 10 000 kr nå, men det strekker sjelden til ettersom jeg bruker dette kortet i jobbsammenheng og til vanlig.

Jeg har heller ikke noe betalingsanmerkninger, og har faktisk ikke hatt slike problemer hos noe annet selskap.

Lenke til kommentar
Da sier du opp kundeforholdet ditt. Fatter ikke at det er mulig å tilby slik elendig service - og i tillegg beholde kundene sine(!).

Jeg sendte en klage på behandlingen. Selv Entercard greier seg bedre, der har jeg fått velge og bytte kort så ofte jeg vil. Startet med visa og mc re:member, så ville ha det sorte kortet mot at visa ble avsluttet. Dette ordnet de rimelig fort, og hevet kredittgrensen først fra 5000 på mc, til 10 000 etter 6 mnd, så til 20 000 etter nye 6 mnd. Ingen krangling, ingen problemer og alt jeg måtte gjøre var å ringe, sende søknadsskjema som de allerede hadde notert som ok, og vips, alt fungerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...