Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...Dersom noen har flere ting de ønsker å vite kan dere gjerne sende meg en PM eller si i fra her...

Det er en liten ting som har "irritert" meg meg AmEx Gold Concierge Service, og det er at det ikke er døgnåpent. Det gjør nemlig tjenesten tilnærmet ubrukelig når man befinner seg i andre tidssoner. Det virker som Centurion Concierge har 24t service, men hvordan er det med Platinum?

Lenke til kommentar

Notert! Dette hadde jeg forresten tenkt på, men glemt å notere. Noen som vet om den "forrige" (den London-baserte) Concierge-tjenesten var oppe 24/7? I USA har man både kundeservice og Concierge tilgjengelig hele døgnet, som er naturlig - som du sier - med tanke på hvem som egentlig har behov for et AmEx.

Lenke til kommentar

Den engelskbaserte Concierge Servicen til AmEx i Norge var heller ikke døgnåpen. De hadde ca. samme åpningstider som den norskbaserte erindrer jeg. De var også en fornøyelse å ha med å gjøre, skaffet meg bla en klokke det var "umulig" å få tak i.

Vet at AmEx Platinum i Danmark har 24/7 Concierge Servive og det samme har de i Sverige og UK også. Har brukt den danske av og till ved behov når den norske har vært stengt.

Blir spennende å se hvilket svar du får fra DnB NOR Robbiedeluxe om AmEx Platinum i Norge. De bør jo lansere dette nå. Markedet er jo helt sikkert der.

Lenke til kommentar

Du må gjerne høre om de kan tilby loungeadgang med AmEx Platinum i Norge. Dette har de f.eks. i Danmark via Priority Pass. (både Gold og Platinum)

Det er synd å si, men American Express/DnB NOR ligger langt bak de andre nordiske landene med tanke på hvilke kort og tjenester som tilbys.

PS: Glemte å nevne at AmEx Platinum Concierge Service i Danmark er engelskspråkelig, men som nevnt 24/7.

Lenke til kommentar
Har brukt den danske av og till ved behov når den norske har vært stengt.

Har du brukt den danske conciergetjenesten til AmEx Platinum mens du selv er innehaver av norsk AmEx Gold?

Og dette går helt fint?

Kan du poste/sende meg telefonnummeret?

Lenke til kommentar
Å nei, Centurion er ikke det hippeste lenger ;)

http://www.dn.no/privatokonomi/article1144994.ece

Har du bestilt mange flybiletter vil du neppe få det, siden man bør ha privat jetfly for å kvalifisere for det.

9183580[/snapback]

For den artikkelen er ikke en dårlig kopi av CNN Money: http://finance.yahoo.com/banking-budgeting...eme-Credit-Card :)

Hva gjelder AmEx-snakk så holder vi oss til denne tråden. Holder nå på å skrive mailen min, blir vel ferdig til i morgen håper jeg.

Lenke til kommentar

Pappa forhørte seg nylig med Diners om mulighetene for at de skulle inn i den nye loungen på OSL. Her er svaret som kom tilbake. Hadde vært ålreit dersom de fikk til noe der, det vil ihvertfall kunne gi Diners et solid løft i Norge.

Tak for din henvendelse vedr. Lounge faciliteter på Gardemoen, vi er altid glade for at få tilbakemeldinger fra vores medlemmer.

Diners Club Norge har selv et ønske om at kunne tilbyde vores medlemmer loungefaciliteter på Gardemoen, hvorfor jeg i foråret 2007 var i kontakt med en potientiel samarbejdspartner om lounge faciliteter på Gardemoen, desverre blev dette ikke til noget konkret samarbejde da vores samarbejdspartners mindstepris var 230 NOK pr. besøkende, hvilket jeg ikke har mulighed for at honorere. Jeg har ikke givet op med hensyn til at få etableret en Diners Club Lounge på Gardemoen, og forsøker til stadighed at se på mulige partnere og modeller for at etablere lounge på Gardemoen - jeg håber at det vil lykkedes på et tidspunkt.

Fortsat god dag!

Lenke til kommentar

De får nok til et sammarbeid med OSL-loungen som drives av SSP. Det er denne loungen CO, AF, KL, BA etc etc bruker. Med untak av Skyteam Elite fra SU - må du vel fly business for å få komme inn.

Loungen ble vel offisielt ferdigstilt forrige måned, og er blitt veldig bra. Jeg både håper og tror dette er noe som kommer. Diners har jo samme greie både på ARN og i CPH - hos sistnevnte mener jeg å huske du kunne ta med en companion for en femtilapp, og det er jo ikke ille.

Lenke til kommentar

Har ikke orket å lese gjennom den 32 sider lange tråden, men hvordan er det med visa platinum kort gjennom f.eks nordea?

Noen som vet kravene for det, og evt. hvilke fordeler det har i forhold til gold/vanlig?

Blir visa platium sett på som noe spesielt? Som at man faktisk får fordeler med det utenom at det kanskje har høyere kredittgrense og lavere renter?

Og sammenlignet med amex og andre kort, hvor "ranker" visa platinum?

Lenke til kommentar

Visa Platinum tilbys bl.a. av DnB NOR og Nordea, og meg bekjent er kravene nokså like hos begge bankene. Siden DnB NOR er banken jeg kjenner mest kan jeg jo nevne at man får Visa (og MasterCard) Platinum gjennom SAGA Platinum programmet. Kravet* er høyere enn SAGA Gull, og hvis sistnevnte har et krav til engasjement i underkant av en million tipper jeg nok at det muligens er snakk om engasjement på 2-3-4 millioner for å få et Platinum kort.

Fordelene er mange, men da gjennom kundeprogrammet og ikke på selve kortet. I DnB NOR får man medlemskap i Leading Hotels of the World (muligens også Priority Pass) i tillegg til en hel haug andre tjenester som concierge, investeringsrådgiver (hvor man i tillegg får mobilnummeret ;)) og rabatter på alt som er av finansielle produkter, kreditt på 200-250.000 kr (Gull har 150.000 kr).

Hva gjelder status så er det selvsagt noe spesielt å ha et platinumkort, men kanskje enda mer positivt er det at ingen vet hva Platinum er i Norge - så det er mye mindre harry enn gullkort (kortet ser ut som et helt vanlig sølvkort). Når det gjelder hvor høyt man "ranker" kortet så blir det vel litt i overkant av AmEx Gold. ;)

* Merk at alle krav er "på papiret, only" - og ikke ufravikelige. :)

Lenke til kommentar

Saga Platinum har ikke Priority Pass. Dette er noe jeg håper blir tilgjengelig om AmEx/DnB NOR skulle finne på å lanser Platinum i Norge.

Har du fått mailet over spørsmålene om AmEx Platinum til DnB NOR Robbiedeluxe?

AmEx tilbyr Platinum i Danmark og Finland, mens de i tillegg tilbyr Centurion i Sverige. Norge henger langt bak for tiden på denne fronten.

Lenke til kommentar
Saga Platinum har ikke Priority Pass. Dette er noe jeg håper blir tilgjengelig om AmEx/DnB NOR skulle finne på å lanser Platinum i Norge.

Hvorfor ikke bare bestille et Priority pass? 2500kr og du har ubegrenset adgang i et år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...