Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

re:member har vel ikke cashback ? Derimot reiseforsikring o.a. Til mitt bruk vurderer jeg faktisk re:member Card.

Vær obs på Gebyrfri. De er gebyrfrie ja, man har noen andre luriteter. Jeg mener at det var dette selskapet som ble tatt opp i et forbrukerprogram. Det er gratis å ta ut penger - egentlig NEI ! For de beregner høye renter fra første dag du har tatt ut et kontantbeløp og " Betales kun deler av (faktura-)beløpet, vil det belastes renter for hele beløpet fra kjøpstidspunktet til dato for innbetaling. Effektiv rente er 21,9 % p.a. og beregnes av til enhver tid utestående beløp" (sitat).

Jeg hater sånne selskaper som med fiksfakseri prøver å "jukse" til seg et tilsynelatende bedre image (= Norges eneste 100 % gebyrfrie Visa) enn de egentlig har.

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Remember har vel ikke cashback ? Derimot reiseforsikring o.a. Til mitt bruk vurderer jeg faktisk Remember Card.

Vær obs på Gebyrfri. De er gebyrfrie ja, man har noen andre luriteter. Jeg mener at det var dette selskapet som ble tatt opp i et forbrukerprogram. Det er gratis å ta ut penger - egentlig NEI ! For de beregner høye renter fra første dag du har tatt ut et kontantbeløp og " Betales kun deler av (faktura-)beløpet, vil det belastes renter for hele beløpet fra kjøpstidspunktet til dato for innbetaling. Effektiv rente er 21,9 % p.a. og beregnes av til enhver tid utestående beløp" (sitat).

Jeg hater sånne selskaper som med fiksfakseri prøver å "jukse" til seg et tilsynelatende bedre image (= Norges eneste 100 % gebyrfrie Visa) enn de egentlig har.

9119432[/snapback]

ehm, nå beregner vitterlig alle selskaper renter fra første dag ved kontantuutak. Jeg sitter med re:member,skandiabanken,bank2,eurocard,gebyrfri,statoil,dnb og esso, og alle de har den betingelsen.

Det siste stemmer forsåvidt; mens andre beregner fra forfall, så beregner de fra dag en.

Lenke til kommentar
ehm, nå beregner vitterlig alle selskaper renter fra første dag ved kontantuutak

Ok, men helt rett har du ikke. Jeg har et Coop Visa medlems- & betalingskort. Med det kan jeg cashe i alle Coop-butikker uten å måtte betale rente.

Lenke til kommentar
ehm, nå beregner vitterlig alle selskaper renter fra første dag ved kontantuutak

Ok, men helt rett har du ikke. Jeg har et Coop Visa medlems- & betalingskort. Med det kan jeg cashe i alle Coop-butikker uten å måtte betale rente.

9120087[/snapback]

meget mulig, men da er du begrenset til COOP sine avdelinger ettersom det er et spesialkort, noe gebyrfri og mange andre ikke er.

uansett, sakset fra vilkårene:

Priser og betingelser

*

Kontantuttak i minibank, bank og Posten Norge: kr 15,- + 1 %

*

Kontantuttak i utlandet: kr 30,- + 1 %

*

Rente fra forfallsdato: 1,66 % pr. måned

Regnet med at Entercard ikke var så greie :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Er det noen som har fått noen nærmere og mere konkret info. om American Express/DnB NOR kommer til å lansere Platinum i Norge i 2007? Jeg finner av og til artikler som tilsier at de skal gjøre det.

9094955[/snapback]

Har du link til artikler, forresten?

Lenke til kommentar

Har nå fått mailadressen til direktøren i DnB NOR Kort for å sende ideer til produktforbedringer og andre generelle tilbakemeldinger vedr. American Express. Et av spørsmålene blir selvsagt hvorvidt AmEx Plat kommer i år eller ei, samt hva som skjer med Gold Card og fordelene vi dessverre mangler i Norge (sammenlignet med f.eks. Sverige).

Dersom noen har flere ting på hjertet så skriv gjerne noen ord (evt. send meg en PM)! Det kan være alt fra fordeler AmEx-kunder har i et annet land -- til fordeler man kunne tenke seg i Norge (eks. spesialavtaler med noe "særnorsk", eks. Hurtigruten eller whatever ;)).

Som AmEx-medlemmer (eller potensielle medlemmer) har vi i hvert fall nå anledningen til å komme med tilbakemeldinger, for å slippe å sitte med et produkt fra 80-tallet i 2007. Så benytt muligheten!

Edit: Setter fristen til førstkommende fredag. :)

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar
Finnes det et kort for 14 åringer som meg :p ? Tenkte jeg skulle hatt meg et kredittkort, men det sies at Visa Electron ikke kan brukes over internett?

Noen plx svar!

9138880[/snapback]

Nei, du kan ikke få kredittkort, muligens bankaxpet, men i en alder av 14 tviler jeg sterkt på det.

ps! Visa electron er ikke noe kredittkort, men et debetkort som er direkte knyttet mot din konto.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Tror nok han kan få et Bankaxept kort så lenge hans foreldre går med på det, man blir vel frarådet å gi det til sine unger hvis man kontakter banken, men så lenge de har foreldrenes underskrift bør det gå greit. Jeg fikk vel bankaxept når jeg var 15.

Lenke til kommentar

Ja, snakker nå selvfølgelig om VISA classic, som også kan brukes til internetthandel og har andre regler i forhold til hvor mye man kan ta ut i minibak ol.

For å få Visa Classic må man egentlig være 18 år, men med underskrift fra foreldre skal det gå greit, selv om man bare er 14.

Lenke til kommentar

Selv har jeg Visa og MasterCard gjennom mitt Student program i DnB Nor. Som flere har sagt her før, så er det kanskje ikke den beste banken i forhold til gebyrer osv, men har hatt den så lenge jeg kan huske, og det har vært ganske god service den tiden jeg har hatt problemer. :)

Lenke til kommentar

Gud, dont get me started på service og DnB. Jeg har hatt et par uheldige episoder som endte med møte med banksjefer - og et skifte av hovedbank. Jeg har likevel Studentprogrammet - og eneste grunn til det er Mastercardet. Ser på det som en innfallsvinkel til AmEx, begge er DnB NOR kort...

Og dessuten kjører jeg absolutt alt på DnB MC right now... Så vil tro kreditt kan increases og at jeg bør kunne få et AmEx så lenge betalingshistorikken er god.

Lenke til kommentar
Tror nok han kan få et Bankaxept kort så lenge hans foreldre går med på det, man blir vel frarådet å gi det til sine unger hvis man kontakter banken, men så lenge de har foreldrenes underskrift bør det gå greit. Jeg fikk vel bankaxept når jeg var 15.

9146284[/snapback]

Jeg tror du skal lete lenger før du finner den banken som jager potensielle kunder til et ungdomskort vekk. Bankene vil svært gjerne ha unge kunder, gjerne 13 år, da det erfaringsmessig er mange lojale kunder. Se på Marbash i denne tråden, som har studenkonto i DnBNor fordi han har hatt konto der så lenge han husker, og ikke hatt negative erfaringer. Da spiller det underordnet rolle at DnBNors studentprogram koster 360 kr i året mot 0,- for konkurrenter som Nordea eller Postbanken (ikke en egentlig konkurrent dog). (mener ikke å henge ut deg Marbash, men bruker deg kun som et eksempel på banklojalitet, noe som i enkelte tilfeller kan være en grei ting, samt at 360 kr er noe man kan ta seg råd til for å opprettholde et kundeforhold man synes fungerer).

Bare for å gjenta det første jeg sa: man kan få ungdomskort i de fleste banker fra fylte 13 år, det inkluderer BankAxept og VisaElectron og jeg tviler på at det er mange banker som fraråder en slik konto på generelt grunnlag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...