Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!

Roberto

Anbefalte innlegg

Hvis du vil annbefale meg et betalingskort/kredittkort vil det taes imot med stor takk! Jeg er som sagt ute etter forsikringen en slik løsning gir i internetkjøp og utenlandsreiser (samt billetbestilling).

Du bør være forsiktig med å stole for mye på forsikringen du får gjennom kort, hvis ikke du har sjekket vilkårene skikkelig. Spesielt i forhold til sykdom og ulykke bør den være ubegrenset hvis man skal reise til USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du "låner" jo pengene rentefritt i X antall dager, og da er jo det en "kreditt" du har fått av Diners? Jeg vet ærlig talt ikke hva som kan kalles kredittkort, da jeg ikke har sett noen definisjon. Robbie har jo vanligvis rett så...

I mitt hode er et kredittkort et kort som lar deg låne pengene over tid, altså utover den perioden fra du trekker kortet til regningen forfaller. Diners kaller ihvertfall kortet sitt for et betalingskort, og har plassert Club Finance under tilleggstjenester.

Diners Club Privat

Diners Club Privatkort er vårt klassiske kort. I likhet med Diners Clubs øvrige kort, er det et betalingskort uten kjøpegrense.

Lenke til kommentar

Anbefaler sterkt en tilleggsforsikring, type "Helårs reiseforsikring". Koster vel en tusenlapp eller to, men er ikke avhengig at "minst femti prosent av reisen" er betalt med et kort, og all den bevisbyrden rundt det. I tillegg har slike forsikringer stort sett bedre vilkår..

EDIT:

@Hefla: Greit greit, jeg har allerede gitt meg.

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar

Jeg har Saga Platinum-kortene, men ønsker også AmEx Platinum. Har du noen gode kontakter i AmEx/DnB NOR som du kan få et helt konkret svar av Robbiedeluxe?

Flere nettsteder nevner at AmEx Platinum kommer til Norge i 2007. De må jo ha dette fra et eller annet sted? Mulig de sitter å dikter, men skulle ikke tro det, da det er seriøse nettsteder jeg har lest om dette.

Lenke til kommentar

Hjelpe meg, hva skjer med at AmEx i Sverige til og med offisielt på sin hjemmeside putter Centurion? Eurocard Plat er ihvertfall en smule mer hemmeligstemplet.. Hva skjer? Har AmEx gitt opp hemmelighetsstempligen??

http://www10.americanexpress.com/sif/cda/p...41,22153,00.asp

EDIT: De har jo til og med folkelige AmEx Blue i Sverige jo!!

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar

Sjefen min har Centurion. Artig å ha med seg ut for å shoppe, spise på restaurant og oppleve hvordan folk (les: amerikanere) nærmest kryper og kysser skoa dine når du vifter med et slikt kort. I London derimot driter de fleste i Centurion, der borte er det Coutts World Card som er kremen.

Lenke til kommentar

Men hva skjer med at Sverige har mye storre "utvalg" og til og med de folkelige kortene(Les blue og Clear)?

Jeg kjenner jo en del som har amex centurion - inkludert en venn av meg som fikk invitasjonen paa attenaarsdagen... Selv har jeg aldri vaert over Platinum, og da paa et corporate card. Men i USA mener jeg du ogsaa kan faa corporate cards som Centurion. Det er jo problemet i Norge, at Corporate er og blir gront...

Lenke til kommentar

Det er vel problemet når franchisevirksomheten AmEx i Norge opererer såpass uavhengig. Det er ikke bare kort som Plat og Centurion vi mangler i Norge - men en rekke tilleggstjenester som Membership Rewards, Fine Hotels and Resorts, Fidelity-kort, lounge-tilgang (Priority Pass), 2-for-1 flybilletter, kjøpsforsikring (SAGA-kortene tilbyr dette riktignok), hotelltilbud etc...

Vi lever enda i 1980 i Norge, dessverre.

Lenke til kommentar

Her lest litt rundt re:member når det kommer til enten VISA eller MasterCard (Black). Hva måtte dere anbefale? Tenkte å ta ibruk en av de ved å kjøp av laptop. Men er usikker på hvem jeg for betalt med å internett, og hvem som lønner seg.

Har dere andre selskaper å komme med, gjør gjerne det.

Lenke til kommentar
Her lest litt rundt re:member når det kommer til enten VISA eller MasterCard (Black). Hva måtte dere anbefale? Tenkte å ta ibruk en av de ved å kjøp av laptop. Men er usikker på hvem jeg for betalt med å internett, og hvem som lønner seg.

Har dere andre selskaper å komme med, gjør gjerne det.

9118524[/snapback]

Vær obs; re:member krever en høy inntekt, så er ikke uten videre at du får det. Jeg har det fordi jeg var heldig å komme inn mens de enda hadde studenttilbud, og så har de forhøyet kreditten min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...