Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. februar 2023 Del Skrevet 27. februar 2023 Trene Arnholdt skrev (14 minutter siden): Kan selvfølgelig spare opp. Må ikke overføre hver mnd. Det er klart. Men man må aktivt gjøre noe selv dersom man vil bruke bonusen, det går ikke automagisk slik det gjør mange andre steder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. mars 2023 Del Skrevet 1. mars 2023 VistaX skrev (På 26.2.2023 den 10.20): Hva er Re:member blue? Kan ikke finne det om jeg går på kredittkort på nettsiden. Sjekket med EnterCard: Re:member blue er tilgjengelig kun for de som har hatt aktivt COOP MC frem til leverandørbytte. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 1. mars 2023 Del Skrevet 1. mars 2023 Jeg fikk remember black når coop kortet skulle avvikles. Det hadde ingen bonuser, så da mistet de meg som kunde. 1 Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 Instapay Mastercard månedsrabatt - Instabank Likner veldig på "gamle" Ikano Visa før de fjernet de månedlige rabattene. Ulempen med dette kortet er at renta løper fra kjøpstidspunkt. Hva hvis jeg betaler inn beløpet i nettbanken etter hvert kjøp? Burde vel ikke løpe så mye renter da, og i hvert fall ikke så mye at den spiser opp de månedlige rabattene? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 Nåla-i-veggen skrev (1 time siden): Ulempen med dette kortet er at renta løper fra kjøpstidspunkt. Det har også termingebyr på 40 kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 Slettet-fsaSP0zV skrev (På 26.12.2022 den 22.11): Jeg har spurt om det samme. Har også forsøkt med å ta bilde av strekkoden på baksiden av kortet og bruke bildet på mobilen, men det funker dårlig. Både COOP og Rema har mobilløsning som funker, så dette er svakt av trumf. Fikk epost fra trumf om at den nye versjonen av appen har QR-kode som erstatter bruk av fysisk trumfkort. Bra, trumf! Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 Nåla-i-veggen skrev (1 time siden): Instapay Mastercard månedsrabatt - Instabank Likner veldig på "gamle" Ikano Visa før de fjernet de månedlige rabattene. Ulempen med dette kortet er at renta løper fra kjøpstidspunkt. Hva hvis jeg betaler inn beløpet i nettbanken etter hvert kjøp? Burde vel ikke løpe så mye renter da, og i hvert fall ikke så mye at den spiser opp de månedlige rabattene? Du kan betale inn rett etterpå, og du kan stå i pluss på kortet (har selv gjort det). Så ville da brukt det som et debitkort. Jeg har 10k i limit på det. Hadde da stående akkurat nok til at jeg med månedens rabatt kunne oppnå max-cashbacken på 500 kr pr mnd. Har ikke fått termingebyr på kortet (siden jeg betaler inn, så genereres det aldri faktura jeg må betale fordi jeg enten står i 0 eller i pluss. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 Slettet-fsaSP0zV skrev (30 minutter siden): Fikk epost fra trumf om at den nye versjonen av appen har QR-kode som erstatter bruk av fysisk trumfkort. Bra, trumf! Meny-appen har QR-kode for bonus. Stort sett bare der jeg bruker Trumf hvor koden kan scannes. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 16. mars 2023 Del Skrevet 16. mars 2023 Neonex skrev (15 timer siden): Du kan betale inn rett etterpå, og du kan stå i pluss på kortet (har selv gjort det). Så ville da brukt det som et debitkort. Jeg har 10k i limit på det. Hadde da stående akkurat nok til at jeg med månedens rabatt kunne oppnå max-cashbacken på 500 kr pr mnd. Har ikke fått termingebyr på kortet (siden jeg betaler inn, så genereres det aldri faktura jeg må betale fordi jeg enten står i 0 eller i pluss. Skal nok se litt nærmere på dette kortet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 17. mars 2023 Del Skrevet 17. mars 2023 Prøvde å kombinere trumf og santander flexi i dag på en shell stasjon. Var inne i kassen og fikk dem til å skanne trumf kortet, men santander flexi kortet ble avvist når jeg skulle betale. Trodde jeg hadde lest her inne en eller annen gang at dette skulle kunne fungere. Men ser ikke slik ut 😐 Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 17. mars 2023 Del Skrevet 17. mars 2023 Kron skrev (5 timer siden): Prøvde å kombinere trumf og santander flexi i dag på en shell stasjon. Var inne i kassen og fikk dem til å skanne trumf kortet, men santander flexi kortet ble avvist når jeg skulle betale. Trodde jeg hadde lest her inne en eller annen gang at dette skulle kunne fungere. Men ser ikke slik ut 😐 Lenge siden jeg har brukt Shell, men sist gang fungerte dette på pumpa ute... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2023 Del Skrevet 17. mars 2023 On 2/17/2023 at 12:08 PM, Slettet-fsaSP0zV said: Kortversjonen er at de som har/hadde DNB MC må bestille DNB MC Pluss, 295 kr pr år, for å få supertilbud fortsatt. Og gjelder ikke når man eks, er totalkunde. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. mars 2023 Del Skrevet 17. mars 2023 Kron skrev (7 timer siden): Prøvde å kombinere trumf og santander flexi i dag på en shell stasjon. Var inne i kassen og fikk dem til å skanne trumf kortet, men santander flexi kortet ble avvist når jeg skulle betale. Trodde jeg hadde lest her inne en eller annen gang at dette skulle kunne fungere. Men ser ikke slik ut 😐 Jeg bruker Esso, der fungerte det sist jeg fylte, på pumpa. Jeg leste at det fungerte på betjente stasjoner, på pumpa. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 Neonex skrev (På 15.3.2023 den 15.31): Du kan betale inn rett etterpå, og du kan stå i pluss på kortet (har selv gjort det). Så ville da brukt det som et debitkort. Jeg har 10k i limit på det. Hadde da stående akkurat nok til at jeg med månedens rabatt kunne oppnå max-cashbacken på 500 kr pr mnd. Har ikke fått termingebyr på kortet (siden jeg betaler inn, så genereres det aldri faktura jeg må betale fordi jeg enten står i 0 eller i pluss. Da er dette kortet på vei. Noen som vet hvor i nettbanken jeg finner mitt KID-nummer, eller er jeg nødt til å få en faktura for å finne det ut? Lenke til kommentar
trikola Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 (endret) 5 hours ago, Nåla-i-veggen said: Noen som vet hvor i nettbanken jeg finner mitt KID-nummer Ofte i slike sammenhenger er KID-nummeret ditt personnummer (11 sifrer) Det står vel for kundeidentifikasjon. Og kunden kan være en person (se over) eller en organisasjon og da blir det organisasjonsnummer. Endret 21. mars 2023 av trikola Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 1 hour ago, trikola said: Ofte i slike sammenhenger er KID-nummeret ditt personnummer (11 sifrer) Det står vel for kundeidentifikasjon. Og kunden kan være en person (se over) eller en organisasjon og da blir det organisasjonsnummer. Har du fødsels og person nr som KID på noen av kredittkortene dine? Det har ikke jeg i alle fall. Mulig det kortet har det..? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 trikola skrev (1 time siden): Ofte i slike sammenhenger er KID-nummeret ditt personnummer (11 sifrer) Det står vel for kundeidentifikasjon. Og kunden kan være en person (se over) eller en organisasjon og da blir det organisasjonsnummer. Har aldri vært borti at KID er fødselsnummer. Det er heller ikke normen: "Et KID-nummer kan være fra 3 til 25 siffer langt, inkludert et kontrollsiffer. Det finnes ikke regler for hvordan et KID-nummer skal bygges opp, slik at typen informasjon som er inkludert i det enkelte KID-nummer, kan variere mellom bedrifter og organisasjoner som bruker ordningen." https://snl.no/KID-nummer Lenke til kommentar
trikola Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 43 minutes ago, Trene Arnholdt said: Har du fødsels og person nr som KID på noen av kredittkortene dine? Det har ikke jeg i alle fall. Mulig det kortet har det..? 38 minutes ago, oddeh said: Har aldri vært borti at KID er fødselsnummer. Det er heller ikke normen: "Et KID-nummer kan være fra 3 til 25 siffer langt, inkludert et kontrollsiffer. Det finnes ikke regler for hvordan et KID-nummer skal bygges opp, slik at typen informasjon som er inkludert i det enkelte KID-nummer, kan variere mellom bedrifter og organisasjoner som bruker ordningen." https://snl.no/KID-nummer KID står for KundeIDentifikasjon. Og det kan være så mangt Nei, jeg har aldri funnet mitt personnummer på hverken en faktura eller kredittkort. Men sist fikk jeg et skjema med et felt "KID" helt øverst fra en bank. Lurte på hva det var, skrev mitt personnummer til slutt og sendte det tilbake til banken. Det gikk greit. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 trikola skrev (11 minutter siden): KID står for KundeIDentifikasjon. Og det kan være så mangt Meget klar over det. trikola skrev (2 timer siden): Ofte i slike sammenhenger er KID-nummeret ditt personnummer (11 sifrer) trikola skrev (12 minutter siden): Nei, jeg har aldri funnet mitt personnummer på hverken en faktura eller kredittkort. Er ikke dette en selvmotsigelse eller har du kilder? Lenke til kommentar
trikola Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 17 minutes ago, oddeh said: Meget klar over det. Er ikke dette en selvmotsigelse eller har du kilder? Nå greier jeg ikke å følge med her. Hva er problemet? Har ikke du også gitt ditt personnummer 100vis av ganger til din bankforbindelse og kanskje også ifm med et kredittkort? At nummeret ikke kommer til å havne på selve kortet er i dette tilfelle nokså klart også fra det hva @Nåla-i-veggen skriver: Kortet er allerede på vei mens hen NÅ prøver å finne KID Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå