Trene Arnholdt Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 17 minutes ago, Slettet-fsaSP0zV said: Beste alternativ jeg har funnet er Komplett MC, som gir 1 % på alt, og 2 % på netthandel, begrenset til 500 pr måned og 2000 pr 12 måneder. Mangler god app. Mangler Fitbit/Garmin Pay, støtter Apple Pay og Google Play. Jeg er redd du har rett.. Jeg har komplett kortet fra før og det var "go to" kortet mitt frem til mono card. Det irriterer meg at de har begrensninger. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 Trene Arnholdt skrev (1 time siden): Jeg er redd du har rett.. Jeg har komplett kortet fra før og det var "go to" kortet mitt frem til mono card. Det irriterer meg at de har begrensninger. Har jo rememeber med 5% cashback i 100 dager opptil kr 2.000. Men det er vel kanskje ikke noe cashback etter de 100 dagene 1 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 3 hours ago, VistaX said: Har jo rememeber med 5% cashback i 100 dager opptil kr 2.000. Men det er vel kanskje ikke noe cashback etter de 100 dagene Vurderte det, men ingen google pay og 5% i 100 dager, så virker det som det er stopp. 100 dager går sikkert fra dagen man bestiller vil jeg nesten tro.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 5 hours ago, VistaX said: Har jo rememeber med 5% cashback i 100 dager opptil kr 2.000. Men det er vel kanskje ikke noe cashback etter de 100 dagene Jeg har re:member fra før, så her er det ingen cashbackmulighet for meg. Kortet gir gode rabatter i remember reward, men altså ikke cashback. Lenke til kommentar
Prentom Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 Slettet-fsaSP0zV skrev (7 minutter siden): Jeg har re:member fra før, så her er det ingen cashbackmulighet for meg. Kortet gir gode rabatter i remember reward, men altså ikke cashback. Nå som Kickback legges ned, måtte jeg skaffe meg Remember pga cashbacken som er der. Så da veksler jeg mellom den med ViaTrumf. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 (endret) 8 hours ago, Slettet-fsaSP0zV said: Beste alternativ jeg har funnet er Komplett MC, som gir 1 % på alt... Fant et alternativ til som gir 1 % på alt: https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/daglig-bruk/kort/kredittkort/penger-tilbake.html Koster 10 kr/mnd, og bonus er begrenset til 3000 i året. Endret 31. oktober 2021 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 Slettet-fsaSP0zV skrev (2 timer siden): Fant et alternativ til som gir 1 % på alt: https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/daglig-bruk/kort/kredittkort/penger-tilbake.html Koster 10 kr/mnd, og bonus er begrenset til 3000 i året. Men det går ikke med Apple Pay dessverre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 30 minutes ago, VistaX said: Men det går ikke med Apple Pay dessverre Hmm, ser det nå. Da får det bli Komplett på AP. Ingen av dem støtter Garmin/Fitbit Pay, slik MonoCard gjør. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Noen/mange av dere som ikke bruker/har vanlig debit Visa kort? Altså bare bruke kredittkort? Lenke til kommentar
Prentom Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 sdf123 skrev (Akkurat nå): Noen/mange av dere som ikke bruker/har vanlig debit Visa kort? Altså bare bruke kredittkort? Jeg bruker det bare på plasser som har gebyr på kredittkort og som ikke tillater kredittkort. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 (endret) 6 hours ago, sdf123 said: Noen/mange av dere som ikke bruker/har vanlig debit Visa kort? Altså bare bruke kredittkort? Bruker kredittkort når det gir penger tilbake, noe det nesten alltid gjør for min del. Er vel stort sett leger, minibank og "posten" som er avvik der jeg bruker debet/Vipps. Endret 1. november 2021 av Trene Arnholdt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 On 10/31/2021 at 3:52 PM, Slettet-fsaSP0zV said: Fant et alternativ til som gir 1 % på alt: https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/daglig-bruk/kort/kredittkort/penger-tilbake.html Koster 10 kr/mnd, og bonus er begrenset til 3000 i året. For å få tilgang til kortet i nettbank/mobilbank må man ha et kundeforhold i Sparebank 1. Uten dette får man ikke slått på/av bonus, og heller ikke sett belastninger. Dette fremkommer ikke tydelig på https://www.sparebank1.no/nb/ostlandet/privat/daglig-bruk/kort/kredittkort.html . Dealbreaker for min del, jeg har allerede kundeforhold til mange nok banker. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Slettet-fsaSP0zV skrev (28 minutter siden): For å få tilgang til kortet i nettbank/mobilbank må man ha et kundeforhold i Sparebank 1. Uten dette får man ikke slått på/av bonus, og heller ikke sett belastninger. Dette fremkommer ikke tydelig på https://www.sparebank1.no/nb/ostlandet/privat/daglig-bruk/kort/kredittkort.html . Dealbreaker for min del, jeg har allerede kundeforhold til mange nok banker. Du må jo ha et kundeforhold der du skal ha kredittkort uansett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 (endret) 37 minutes ago, Herr Brun said: Du må jo ha et kundeforhold der du skal ha kredittkort uansett? Mulig jeg brukte feil begrep her. Man har et kundeforhold med kredittkort, men i Sparebank1 må man også opprette bankkonto for å få mulighet til å se kredittkortet i mobilbank/nettbank. Det er, etter min erfaring, ikke vanlig hos andre banker, jeg har hatt DNB MasterCard i mange år uten bankkonto. Endret 8. november 2021 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Slettet-fsaSP0zV skrev (8 minutter siden): Mulig jeg brukte feil begrep her. Man har et kundeforhold med kredittkort, men i Sparebank1 må man også opprette bankkonto for å få mulighet til å se kredittkortet i mobilbank/nettbank. Det er, etter min erfaring, ikke vanlig hos andre banker, jeg har hatt DNB MasterCard i mange år uten bankkonto. Skjønner. Har det noe som helst å si i praksis da? En bankkonto koster vel ingenting? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 (endret) 4 minutes ago, Herr Brun said: En bankkonto koster vel ingenting? Vanligvis ikke, men Nordea tar 25 kr/mnd for konto (kalt "Dagligbankpakken"): https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/kundekonsepter/dagligbankpakken.html Ikke usannsynlig at andre kommer etter, og da vil man ikke ha ubrukte konti i hytt og vær. Endret 8. november 2021 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 https://www.digi.no/artikler/vipps-velger-mastercard-losning-som-gir-api-tilgang-til-alle-nordiske-banker/514904 Forstår jeg det riktig, at Vipps skal komme med et MasterCard? Får evt håpe det ikke er et kjedelig kort med kun "lav rente" som eneste trekkplaster.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. november 2021 Del Skrevet 9. november 2021 Trene Arnholdt skrev (10 timer siden): https://www.digi.no/artikler/vipps-velger-mastercard-losning-som-gir-api-tilgang-til-alle-nordiske-banker/514904 Forstår jeg det riktig, at Vipps skal komme med et MasterCard? Får evt håpe det ikke er et kjedelig kort med kun "lav rente" som eneste trekkplaster.. Nei, dette er nok en annen del av Mastercard de har samarbeid med. 1 Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 29. november 2021 Del Skrevet 29. november 2021 (endret) Sitat Shell Mastercard 0,5 % Trumf-bonus på varekjøp Vi endrer satsen for Trumf-bonus på varekjøp fra 0,75 % til 0,50 %. Dette ser vi oss nødt til å gjøre av markedsmessige hensyn. Endringen gjelder fra 1.januar 2022. Du kan fortsatt spare inntil 2 500 kroner i året på varekjøp*. Vi fjerner dessuten grensen for hvor mye du kan spare per måned. Jeg var litt irritert når de endret fra 1% til 0,75%. Når de nå endrer til 0,5% må jeg ha alternativer. Jeg bruker til daglig Trumf Visa for dagligvarer og Shell Mastercard for alt annet. Er Komplett sitt kort det beste alternativet? Sitat Komplett Bank Mastercard Slik opptjener du bonus: 4 % bonus på alle kjøp hos Komplett.no 2 % bonus på kjøp av varer på internett* 1 % bonus på øvrige varekjøp *Brukersteder registrert som e-handelsvirksomheter av Mastercard Maksimal opptjening av bonuspoeng er 500 per måned og 2000 per siste 12 måneder. Endret 29. november 2021 av simen929 Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 1. desember 2021 Del Skrevet 1. desember 2021 Noen som bruker eller har prøvd Lunar? Noen tanker om det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå