Visum Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 (endret) Funker det fortsatt å betale regninger via kredittkort over betalingstjenester som Vipps eller lignende? Nei, hvis du skal tjene penger på det. Endret 19. mai 2019 av Riktig Lønn Lenke til kommentar
Økonomiportalen.no Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Funker det fortsatt å betale regninger via kredittkort over betalingstjenester som Vipps eller lignende? Her er en fin oversikt: https://insideflyer.no/forums/threads/eb-trumf-cashpoints-ved-bruk-av-vipps-payr-mobilepay-og-andre-slike-tjenester-en-oversikt.9026/ Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Hva er det beste kredittkortet egentlig? På personlig plan sitter jeg med Shell og Norwegian (samt DNB), men har fått en mulighet via jobb til å ha et kredittkort som står på meg, men brukes til å betale endel jobbreiser og lignende. Jobben dekker eventuelle årsavgifter også, så det er null stress. Noe å anbefale her? Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Funker det fortsatt å betale regninger via kredittkort over betalingstjenester som Vipps eller lignende? Ja, men det tar et par dager. Og ingen kort gir vel bonus på Vipps lenger? Lenke til kommentar
Økonomiportalen.no Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Ja, men det tar et par dager. Og ingen kort gir vel bonus på Vipps lenger? Jo, fra linken over: SAS EuroBonus Mastercard Premium gir EB SAS EuroBonus World Mastercard gir EB Flying Blue MC (premium) gir Flying Blue Miles Choice MC gir Choice-poeng Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Hva med American Express? Er det ikke det SAS pusher nå? Lenke til kommentar
Økonomiportalen.no Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Jo, men funker dessverre ikke i Vipps og Payr. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Jo, fra linken over: SAS EuroBonus Mastercard Premium gir EB SAS EuroBonus World Mastercard gir EB Flying Blue MC (premium) gir Flying Blue Miles Choice MC gir Choice-poeng Jeg brukte ordet bonus litt feil. Tenkte generell cashback, ikke fly- eller hotellpoeng. Det er vel ingen lenger som gir 1% cashback på Vipps? De siste som slutte med det var vel Coop MC for et par måneder siden. Lenke til kommentar
Økonomiportalen.no Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Ja, det stemmer dessverre. Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 (endret) Hva er det beste kredittkortet egentlig? På personlig plan sitter jeg med Shell og Norwegian (samt DNB), men har fått en mulighet via jobb til å ha et kredittkort som står på meg, men brukes til å betale endel jobbreiser og lignende. Jobben dekker eventuelle årsavgifter også, så det er null stress. Noe å anbefale her? Nordic Choice sitt kort. https://www.nordicchoicehotels.no/mastercard/ Dersom du bruker det månedlig telles det som 2 overnattinger pr måned, og du trenger kun 6 overnattinger årlig for gullmedlemskap. I tillegg får du poeng for bruk og 10k poeng ved førstegangs bruk. Årsavgift er vel 600kr eller noe sånt... Det som har stoppet meg fra å skaffe det ettersom jeg må betale det privat. Edit: Mente ikke at dette kortet var det beste, men at det kan være et greit supplement til de kortene du allerede har. Endret 29. mai 2019 av simen929 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Nordic Choice sitt kort. https://www.nordicchoicehotels.no/mastercard/ Dersom du bruker det månedlig telles det som 2 overnattinger pr måned, og du trenger kun 6 overnattinger årlig for gullmedlemskap. I tillegg får du poeng for bruk og 10k poeng ved førstegangs bruk. Årsavgift er vel 600kr eller noe sånt... Det som har stoppet meg fra å skaffe det ettersom jeg må betale det privat. Edit: Mente ikke at dette kortet var det beste, men at det kan være et greit supplement til de kortene du allerede har. Å betale årsavgift er en uting! Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Det kommer vel helt an på hva du får igjen for den. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Ser ikke ut som fordelene er verdt en årsavgift. Jeg sover kanskje 2-3 netter på hotell pr år, så det er sikkert ikke kortet for meg uansett. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Ser ikke ut som fordelene er verdt en årsavgift. Jeg sover kanskje 2-3 netter på hotell pr år, så det er sikkert ikke kortet for meg uansett. Nei, du bør jo åpenbart sove minst 6 netter for at det skal være noe vits. Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Å betale årsavgift er en uting! Nå var det vel slik at han fikk årsavgiften dekket av firma uansett, så han kan bare høste godene. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Nå var det vel slik at han fikk årsavgiften dekket av firma uansett, så han kan bare høste godene. Så lenge han skatter av bonusopptjening på jobb reiser! Anonymous poster hash: 08669...4e3 Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Nå var det ikke selve bruken av kortet som ble diskutert. Nå er det slik at man skal skatte av all bonus på kredittkort man får i jobbsammenheng, uavhengig av om arbeidsgiver betaler noe årsavgift. 1 Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 Jeg brukte ordet bonus litt feil. Tenkte generell cashback, ikke fly- eller hotellpoeng. Det er vel ingen lenger som gir 1% cashback på Vipps? De siste som slutte med det var vel Coop MC for et par måneder siden. Og da var det slutt for kjøpeutbytte med bruk av Coop MC i Payr.... Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Vi skal begynne å bruke kredittkort til å betale alt felles, matvarer, klær til kidsa osv. Har ikke behov for å ta ut i minibank eller mye bruk i utlandet. Vi flyr litt og har benyttet trumf poeng flitting i den grad. Er Trumf Visa et greit kort å benytte da? Vi trenger 2 kort, er til hver av voksne. Har forstått det slik at Trumf Visa trekker skyldig beløp og ikke bare et minstebeløp? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Har forstått det slik at Trumf Visa trekker skyldig beløp og ikke bare et minstebeløp? Dette er noe man kan velge på alle kredittkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå