^fmj Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Kunne man kanskje laget en liste over hvilke kort som kan kombineres med avtalegiro? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Kunne man kanskje laget en liste over hvilke kort som kan kombineres med avtalegiro? Feel free :-) Lenke til kommentar
doro8 Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Alle kort kan kombineres med avtalegiro. Avtalegiro er ikke særskilt lurt. For da er du bundet til en bestemt bank. Og akkurat som det lønner seg å ha mange kort, lønner det seg med omtrent samme begrunnelse med konto i mange banker. Det er derfor smartest å koble betalingen av kortsaldo til efaktura. Efaktura kan du betale fra en vilken som helst bank du har kto i. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Det er ikke min erfaring at alle tilbyr avtalegiro, får ingen avtalegiro fra Santander i nettbanken hos DNB. Man trenger da ikke variere hvor man betaler kredittkortregninger, hvilken misjon skulle det ha? Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Dette virker som en kort liste. 365 Direkte: Tilbyr eFaktura og Avtalegiro Bank Norwegian: Tilbyr eFaktura men ikke Avtalegiro. Cresco Car Premium (snart DNB Mastercard): Tilbyr eFaktura men ikke Avtalegiro. Komplett Bank: tilbyr verken eFaktura eller Avtalegiro (!). Lenke til kommentar
doro8 Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 (endret) Det er ikke min erfaring at alle tilbyr avtalegiro, får ingen avtalegiro fra Santander i nettbanken hos DNB. Man trenger da ikke variere hvor man betaler kredittkortregninger, hvilken misjon skulle det ha? Det skifter ofte vilken bank det er mest gunstig å plassere penger i. Det lønner seg følgelig å flytte innskudd tilsvarende ofte. Og du kan ikke betale fra en kto som er tom på betalingsdatoen. Dette virker som en kort liste. 365 Direkte: Tilbyr eFaktura og Avtalegiro Bank Norwegian: Tilbyr eFaktura men ikke Avtalegiro. Cresco Car Premium (snart DNB Mastercard): Tilbyr eFaktura men ikke Avtalegiro. Komplett Bank: tilbyr verken eFaktura eller Avtalegiro (!). Enkelte firmaer krever avtalegiro som betingelse for å inngå avtale. Eksempelvis elektrisk strøm fra Gudbrandsdal Energi. Da må enten de 3 bankene du nevner, akseptere avtalegiro fra GE. Eller du må ha penger i en fjerde bank Eller du må skygge unna strøm fra GE. Vilket forklarer mitt tidligere råd om fordelene med mange kort og med mange bankforbindelser. Endret 1. april 2019 av Omnia vincit amor Fletting. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 (endret) Det skifter ofte vilken bank det er mest gunstig å plassere penger i. Det lønner seg følgelig å flytte innskudd tilsvarende ofte. Og du kan ikke betale fra en kto som er tom på betalingsdatoen. Helt enig i at om man skal ha en sparekonto vil valg av bank ha stor betydning om beløpet er av en viss sum. Men en konto dedikert til kredittkortregninger vil oppleve liten vinning. Det vil i alle fall for meg være verdt å tape de kronene om jeg kunne fått avtalegiro på alle kredittkortene. Enkelte firmaer krever avtalegiro som betingelse for å inngå avtale. Eksempelvis elektrisk strøm fra Gudbrandsdal Energi. Da må enten de 3 bankene du nevner, akseptere avtalegiro fra GE. Eller du må ha penger i en fjerde bank Eller du må skygge unna strøm fra GE. Vilket forklarer mitt tidligere råd om fordelene med mange kort og med mange bankforbindelser. Har forstått det slik at det er opptil bedriften om de vil tilby avtalegiro eller ikke, følgelig vil man jo også da anta at siden GE stiller dette som krav at de har inngått avtale med bankene slik at de ikke begrenser kundegrunnlaget sitt drastisk. Dette virker som en kort liste. 365 Direkte: Tilbyr eFaktura og Avtalegiro Bank Norwegian: Tilbyr eFaktura men ikke Avtalegiro. Cresco Car Premium (snart DNB Mastercard): Tilbyr eFaktura men ikke Avtalegiro. Komplett Bank: tilbyr verken eFaktura eller Avtalegiro (!). Takk for info, jeg har også denne opplevelsen med de jeg har kort hos. Endret 1. april 2019 av Omnia vincit amor Fletting. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Da avsluttes Cresco Car Premium etter 15 juni og kundene flyttes til dnb mastercard hvor de mister 1% på alle kjøp men beholder 3% på drivstoff. Finner ikke noe på nettet om dette. Hvor har du info fra? Lenke til kommentar
doro8 Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Finner ikke noe på nettet om dette. Hvor har du info fra? DNB har sendt beskjed om dette i vanlig papirbrev til alle som har de disse kreditkortene i bruk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Finner ikke noe på nettet om dette. Hvor har du info fra? https://www.cresco.no/carpremium/soeknadsside/ Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 Noen som vet om man kan stacke vanlig yabank-visa og yxvisa sine streamingrabatter? Altså har begge kort, bruker f eks yabank til netflix og yx til viaplay/hbo og dermed får begge to "gratis"? (forutsatt at man velger de rabattene, så klart). Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 Det du beskriver er ikke å stacke. Det er å bruke to forskjellige kort til to forskjellige tjenester (som kortene tydeligvis har rabatt på?). Mente du egentlig noe annet? Lenke til kommentar
freddyen Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 Det går helt fint! Bestiller du VIPCredit så får du Spotify i tillegg Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Da er det slutt på de månedlige rabatt-kategoriene med yA Visa. Erstattes av noe de kaller yA Deals. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 (endret) Da er det slutt på de månedlige rabatt-kategoriene med yA Visa. Erstattes av noe de kaller yA Deals. Hvilken kredittkort er det som tilbyr rabattordninger nå. TIlsvarende 100 kr på TV2 Sumo? Endret 1. mai 2019 av Riktig Lønn Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Ser ikke ut til at ya har gjort noen endringer med VIP Credit ennå. Der er det rabatt på strømning i mai. På YX Visa ligger april ute ennå så om rabattene overlever der er uvisst ennå. Men ya står jo bak alle tre så mitt tips er et rabatter forsvinner på litt sikt ?. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Komplett Bank har rekategorisert enkelte tjenester. De hadde 2% opptjening på Ruter, men nå er det 1%, så de mener tydeligvis at det ikke er "netthandel" lenger. Noen som har merket det på andre tjenester? 1 Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 (endret) Tror det kommer an på om du kjøper billett i app eller på web? Her i Trondheim fornyer jeg månedskort på web og det ga 2 prosent sist i hvert fall. Vet ikke om man kan kjøpe billetter på web hos Ruter? Edit:Jeg mener kjøp i apper generelt gir 1 prosent? Endret 1. mai 2019 av Nåla-i-veggen Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Har kjøpt via kortet i appen i et par år nå, og det er eneste metoden jeg har brukt ihvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Når kommer det ya-deals da tro?Jeg savner allerede de gamle fordelene hos Ya. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå