AnonymDiskusjon Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Noen som har problemer med Netflix/HBO-rabatten til YaBank? Jeg har fått en faktura for 2 måneders Netflix-abonnement på 218kr (119kr x 2), selv om jeg har valgt rabatten, og fått bekreftelse på mail, i god tid innen månedsfristen de to foregående månedene. Betalte også faktura forrige måned, så hvorfor jeg skal betale den på nytt, bare i fullpris, er uforståelig. Har sendt mail for 4 dager siden, og ikke fått svar. Er også helt umulig å komme igjennom på tlf. Jeg skylder kun 9kr, så vet ikke hvordan jeg kan gå frem her. Føler ikke helt jeg kan stole på YaBank lenger, virker litt useriøst hele greia? Ifølge en SMS jeg fikk fra YaBank for en uke siden er rabatten forsinket pga bytte av banksystem. Byttet av banksystem gjør visstnok også at transaksjoner gjennomført 1.-5. juni er tatt med i totalt skyldig beløp for mai. Så hvis betalingen din for Netflix vanligvis gjennomføres i løpet av de første fem dagene i måneden, så kan det være grunnen til at du har fått dobbelt opp på siste faktura. Var med info om dette på en ekstra side i fakturaen jeg fikk for mai. Anonymous poster hash: 5850d...c86 Anonymous poster hash: 5850d...c86 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. juni 2018 Del Skrevet 14. juni 2018 Er det mulig å koble Trumf til Shell MasterCard slik at trumfen går automatisk? Lenke til kommentar
stianooh Skrevet 14. juni 2018 Del Skrevet 14. juni 2018 (endret) Det gikk iallfall automatisk for meg da jeg bestilte Shell mastercard. edit: at de ble koblet sammen altså! Endret 14. juni 2018 av stianooh Lenke til kommentar
loddyman Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) Dere er sikker klar over det, men dersom du bruker kredittkort er det sannsynlig at utstederen får informasjon om alle kjøpene du har gjort med kortet. Du selger på en måte forbruksmønsteret ditt til kredittkortselskapet. Lønner seg å finlese på vilkårene ? Endret 15. juni 2018 av loddyman Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Det er ikke sannsynlig - det er garantert. Det blir vel det samme med vanlige debit-kort også. Begge deler drives av banker. Eneste måten å unngå det er vel å kjøre cash only. For min del er det totalt verdt det. Targeted ads er bra akkurat når det kommer til mat, og at Coop gir meg de riktige gratiskupongene (på ting som jeg faktisk vil ha gratis eller rabattert) mot at de ser alt jeg kjøper, gjør meg ingenting. At kredittkortselskapene gir meg penger (eller flypoeng) lever jeg godt med. Har ikke impulskontrollproblemer, så om det skulle komme en reklame for akkurat hva jeg har lyst på gjør meg fint lite. Lenke til kommentar
loddyman Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Det er ikke sannsynlig - det er garantert. Det blir vel det samme med vanlige debit-kort også. Begge deler drives av banker. Eneste måten å unngå det er vel å kjøre cash only. For min del er det totalt verdt det. Targeted ads er bra akkurat når det kommer til mat, og at Coop gir meg de riktige gratiskupongene (på ting som jeg faktisk vil ha gratis eller rabattert) mot at de ser alt jeg kjøper, gjør meg ingenting. At kredittkortselskapene gir meg penger (eller flypoeng) lever jeg godt med. Har ikke impulskontrollproblemer, så om det skulle komme en reklame for akkurat hva jeg har lyst på gjør meg fint lite. Banken sitter på transaksjonshistorikken din med debetkort også,men forskjellen er at dette kun er tall i en database, og ikke noe banken aktivt bruker til datamining og markedsføring. Spørsmålet er om du er villig til å dele forbruksmønsteret ditt med banken og eventuell tredjepart for noen hundrelapper i året som kompensasjon. Se personvernerklæringen til Trumf: https://www.trumf.no/om-trumf/personvernerklaring/ Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Banken sitter på transaksjonshistorikken din med debetkort også,men forskjellen er at dette kun er tall i en database, og ikke noe banken aktivt bruker til datamining og markedsføring. Spørsmålet er om du er villig til å dele forbruksmønsteret ditt med banken og eventuell tredjepart for noen hundrelapper i året som kompensasjon. Se personvernerklæringen til Trumf: https://www.trumf.no/om-trumf/personvernerklaring/ For min del er det snakk om et femsifret beløp i trumf i året, så absolutt verdt det. Bryr meg vanligvis noe om personvern, men akkurat handlemønster bryr meg fint lite. Enda hyggeligere lesning da jeg fant dette punktet *Merk at for kjøp gjennom ViaTrumf eller Trumf Visa utenom dagligvare eller Shell Mastercard utenom drivstoff mottas ikke informasjon om kjøpte produkter. Så kun dagligvarekjøp som de tar. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 For min del er det snakk om et femsifret beløp i trumf i året, så absolutt verdt det. Bryr meg vanligvis noe om personvern, men akkurat handlemønster bryr meg fint lite. Enda hyggeligere lesning da jeg fant dette punktet *Merk at for kjøp gjennom ViaTrumf eller Trumf Visa utenom dagligvare eller Shell Mastercard utenom drivstoff mottas ikke informasjon om kjøpte produkter. Så kun dagligvarekjøp som de tar. Ditto. At banken har oversikt over hva jeg handler av dagligvarer bryr meg lite. Det mest "kinky" jeg kan handle der er vel babyolje og vaselin ? :-) Anonymous poster hash: 6312d...c36 Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) For min del er det snakk om et femsifret beløp i trumf i året, så absolutt verdt det. Du får mer enn 10.000 i året i Trumf? Endret 17. juni 2018 av Nåla-i-veggen 1 Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Du får mer enn 10.000 i året i Trumf? Rett rundt der ja. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Norwegian senker opptjening på billettkjøp, samt halverer bonus fra 1% til 0,5% når man har brukt over 100.000. Komplett øker opptjening på kjøp hos Komplett fra 3 til 4%. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Ifølge en SMS jeg fikk fra YaBank for en uke siden er rabatten forsinket pga bytte av banksystem. Byttet av banksystem gjør visstnok også at transaksjoner gjennomført 1.-5. juni er tatt med i totalt skyldig beløp for mai. Så hvis betalingen din for Netflix vanligvis gjennomføres i løpet av de første fem dagene i måneden, så kan det være grunnen til at du har fått dobbelt opp på siste faktura. Var med info om dette på en ekstra side i fakturaen jeg fikk for mai. Anonymous poster hash: 5850d...c86 Anonymous poster hash: 5850d...c86 Har heller ikke fått rabatt. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Til dere som har Coop Mastercard. Vil anbefale at dere sjekker at dere faktisk får 1% kjøpeutbytte på alt av transaksjoner utenfor Coop. Jeg har oppdaget at jeg så langt i år har fått en god del mindre enn bruk skulle tilsi. For eksempel i mai så hadde jeg transaksjoner for 24 tusen på kortet, men fikk kjøpeutbytte på kun 14 tusen, altså 100 kroner mindre enn det det skulle være. Har vært i kontakt med dem og det skal rettes opp. Men kan være greit for andre som har kortet å følge med..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Til dere som har Coop Mastercard: Vil anbefale at dere sjekker at dere faktisk får 1% kjøpeutbytte på alt av transaksjoner utenfor Coop. Tok en rask gjennomgang av regnskap for jan-jun i år, og det ser ut til å stemme for min del. Har brukt ca 150.000 på kortet hittil i år, må passe på så jeg ikke overstiger grensen for utbytte. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Hva er maks utbytte? 250k per år. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Hva er maks utbytte? Kjøp inntil 250k/år: https://coop.no/medlem/medlemsfordeler/coop-mastercard/sporsmal-og-svar/ Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Norwegian senker opptjening på billettkjøp, samt halverer bonus fra 1% til 0,5% når man har brukt over 100.000. Komplett øker opptjening på kjøp hos Komplett fra 3 til 4%. ... men det viser seg at man får ikke dobbel uttelling ved bruk av poengene på Komplett.no lenger. Så da er de bare verdt halvparten av hva de var før. Litt høyere opptjening hos Komplett veier ikke opp for det.... 1 Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 (endret) Noen som jobber i elektronikkbutikk eller har erfaring med tilsvarende situasjon? Hva skjer med tilbakebetaling om man leverer tilbake en vare betalt med et kredittkort, som man siden har sagt opp? F eks man kjøper noe på black friday og så har man et kredittkort man betaler for (f eks Sas MC Premium) som faktureres si 1. januar og sier derfor opp før denne datoen. Da er man innen 5o dagers åpent kjøp(elkjøp), men hva skjer med tilbakebetalingen da? Er det en gyldig grunn for å få tilbakebetalt til konto, eller vil de føre tilbake til kortutsteder og så må man krangle med dem om å få tilbake pengene sine selv om man ikke er kunde der lenger? Endret 24. juli 2018 av Neonex Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Si i fra til Elkjøp. Usikker på om pengene kommer i retur eller hva som skjer. Kan hende SAS-kontoen din fremdeles er åpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå