Nåla-i-veggen Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Trodde ikke man kunne kombinere Trumf og kredittkort? Jo, det går greit. Det er vel coop-kort og naf-kort som ikke kan kombineres med kredittkort. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 OK. I (mat)butikker så går det ikke å kombinere trumf og kredittkort, men det går tydeligvis når man handler drivstoff. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) OK. I (mat)butikker så går det ikke å kombinere trumf og kredittkort, men det går tydeligvis når man handler drivstoff.Mulig jeg misforstår, men jeg kjenner til to kombinasjoner. Trumf Visa eller Yabank kredittkort med egen rabatt på dagligvare som har bankaxept, dvs. kontonummer som kan knyttes til Trumf konto. Endret 9. august 2016 av MemorX Lenke til kommentar
atwater Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Det skal være mulig å knytte kredittkort som bruker BankAxept. Men MasterCard, EuroCard, American Express og VISA kan man ikke knytte direkte til Trumf konto, men det går an å gi det blå trumf kortet til de i kassen før man betaler. Da skal man få trumfpoeng. Eneste unntak av kredittkort uten BankAxept er Shell MasterCard og TrumfVisa, disse blir knyttet direkte opp mot Trumfkonto ved tegning av avtale. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Det skal være mulig å knytte kredittkort som bruker BankAxept. Men MasterCard, EuroCard, American Express og VISA kan man ikke knytte direkte til Trumf konto, men det går an å gi det blå trumf kortet til de i kassen før man betaler. Da skal man få trumfpoeng. Eneste unntak av kredittkort uten BankAxept er Shell MasterCard og TrumfVisa, disse blir knyttet direkte opp mot Trumfkonto ved tegning av avtale. Nei, om du drar det blå trumf-kortet før du prøver å betale med mastercard får du feilmelding. I alle fall får jeg det. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Nei, om du drar det blå trumf-kortet før du prøver å betale med mastercard får du feilmelding. I alle fall får jeg det. Hmm, jeg kombinerer coop-kort med kredittkort hos Coop og trumf-kort med kredittkort i Norgesgruppen sine butikker. Men dette er Visa kredittkort. Merkelig at det ikke skulle funke med Mastercard? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Ikke mange steder det er mulig å kombinere, men disse går: - Shell: Trumf medlemskort før 365 gir både 30 øre (ev 50 i kampanjeperioder) på trumf og (enn så lenge) 3.65% på 365 - COOP Obs! Bygg: COOP medlemskort før OBOS Mastercard gir både COOP-bonus og 4% kickback på OBOS MC Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Ikke mange steder det er mulig å kombinere, men disse går: - Shell: Trumf medlemskort før 365 gir både 30 øre (ev 50 i kampanjeperioder) på trumf og (enn så lenge) 3.65% på 365 - COOP Obs! Bygg: COOP medlemskort før OBOS Mastercard gir både COOP-bonus og 4% kickback på OBOS MC Hvilken Obs bygg er det snakk om. I hvert fall for et par år siden så var Coop Bygg her i Trondheim registrert som dagligvare. Mulig de har endret dette til riktig bransjekode nå? Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Trist om de skulle få gjennom det ene punktet med å hindre fordeler... de andre punktene er jeg enige i. Setter pris på 20% avslag på Expert og 25% avslag på XXL 20% avslag på expert gjelder vell bare når de velger selv at det skal være avslag på disse kortene? Disse 20% gjelder vell ikke på nedsatt varer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Hvilken Obs bygg er det snakk om. I hvert fall for et par år siden så var Coop Bygg her i Trondheim registrert som dagligvare. Mulig de har endret dette til riktig bransjekode nå? Dette er en "frittliggende" Obs Bygg i Osloområdet. Dersom jeg handler på i byggevareavdelingen i Coop Obs i nærheten er bransjekoden dagligvare, og her går det ikke. Lenke til kommentar
victrixx Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Noen som har erfaring med VIP kredittkort? Man kan velge 3% cashback på alle kjøp i utenlandsk valuta eller 2% på hva som helst, noe som virker litt for godt til å være sant, kanskje?Eneste er at siden er litt jalla... EDIT: Link til der man kan velge rabatt Endret 9. august 2016 av victrixx Lenke til kommentar
Strato Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Trist om de skulle få gjennom det ene punktet med å hindre fordeler... de andre punktene er jeg enige i. Setter pris på 20% avslag på Expert og 25% avslag på XXL 20% avslag på expert gjelder vell bare når de velger selv at det skal være avslag på disse kortene? Disse 20% gjelder vell ikke på nedsatt varer? Korrekt. Dette gjelder kun kampanjeperioder. Man kan få sms varsel fra DNB når disse periodene kommer. 20% gjelder i utganspunktet på alt man trekker kortet på i butikken såvidt jeg har forstått. Kjøp den varen du skal. Du trenger ikke fortelle kassedama hvilket kort du betaler med. Rabatten får du på fakturaen fra DNB. Det er dog lite gode tilbud å finne i disse kampanjeperiodene. Så det er ikke lett å kombinere DNB kampanje med Expert tilbud. Du kan dog prøve å få en god pris på utstillingsvarer eller B-varer for så å trekke DNB kortet. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Noen som har erfaring med VIP kredittkort? Man kan velge 3% cashback på alle kjøp i utenlandsk valuta eller 2% på hva som helst, noe som virker litt for godt til å være sant, kanskje? Eneste er at siden er litt jalla... EDIT: Link til der man kan velge rabatt Har sett kortet nevnt på diverse oversikter over kredittkort. Men da hadde det ikke noe rabattprogram. Det de har nå hvor man velger rabatt selv ser ut til å være helt likt med rabattprogrammet til YaBank? Edit: Ser at de har en link til YaBank på nettsiden. Uten at det står hvilken forbindelse det er mellom de to. Endret 9. august 2016 av Nåla-i-veggen Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Noen som har erfaring med VIP kredittkort? Man kan velge 3% cashback på alle kjøp i utenlandsk valuta eller 2% på hva som helst, noe som virker litt for godt til å være sant, kanskje? Eneste er at siden er litt jalla... EDIT: Link til der man kan velge rabatt Har sett kortet nevnt på diverse oversikter over kredittkort. Men da hadde det ikke noe rabattprogram. Det de har nå hvor man velger rabatt selv ser ut til å være helt likt med rabattprogrammet til YaBank? Edit: Ser at de har en link til YaBank på nettsiden. Uten at det står hvilken forbindelse det er mellom de to. "Nettbank leveres i samarbeid med kortutsteder Yabank". http://www.vipcredit.no/kundeservice Lenke til kommentar
hohi Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Noen fler enn vip og YX som samarbeider med Yabank? Skulle gjerne hatt et til kredittkort men det VIP kortet blir jeg flau av, og YX og YA har jeg allerede... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Jeg holder på å bytte bank til en bank som har mastercard som vanlig bankkort, og mastercard som kredittkort. Min gamle bank hadde visa som bankkort, og mastercard kredittkort. Jeg leter derfor etter kredittkort som er tilknyttet VISA heller enn Mastercard. Noen som har noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Jeg har det fra Santander og Norwegian sitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Jeg bruker Trumf VISA (fra DNB) som kredittkort med VISA. Kan være en utfordring med debetkort med MC, da dette av mange brukersteder blir oppfattet som et kredittkort (kun et problem på steder som ikke tar kredittkort, eller har gebyrer på bruk av dette). Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Jeg holder på å bytte bank til en bank som har mastercard som vanlig bankkort, og mastercard som kredittkort. Min gamle bank hadde visa som bankkort, og mastercard kredittkort. Jeg leter derfor etter kredittkort som er tilknyttet VISA heller enn Mastercard. Noen som har noen anbefalinger? Det finnes en drøss av norske Visa-kredittkort. https://kredittkort.com/guide Lenke til kommentar
Strato Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Jeg holder på å bytte bank til en bank som har mastercard som vanlig bankkort, og mastercard som kredittkort. Min gamle bank hadde visa som bankkort, og mastercard kredittkort. Jeg leter derfor etter kredittkort som er tilknyttet VISA heller enn Mastercard. Noen som har noen anbefalinger? Norwegian sitt er vel en av de bedre. Ihvertfall for ferier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå