Nåla-i-veggen Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Dere som har TwoCards: Har dere sett på det nye "fordels"-programmet? Tidligere var dette enkelt og greit, og bytte mellom kategorier kunne enkelt gjøres fra appen. Det er det ikke lenger. Hva synes dere? Er det på tide å finne noe annet? Jeg trenger rabatt på flyreiser og elektronikk. Elektronikk blir et problem nå som TwoCards er ute av bildet, men Ikano har gjerne 5% på elektronikk en måned i året. Når det gjelder flyreiser så gir Naf Xtra 4% på dette hele året. Ellers har vel Flexivisa de samme kategorier som Twocards (minus hotell), men her kan du bytte kategori kun en gang i måneden, men på dette kan du jo ha bonus på elektronikk (4%) hele året hvis du ønsker. Endret 8. oktober 2014 av Nåla-i-veggen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Ser ut som om FlexiVISA og Re:member blir det jeg går for. Da får jeg 4% på enten elektronikk eller flyreiser (med bytte max 1 g/mnd), og for eks 12% på hoteller gjennom Expedia. ... og 3% på mpx.no når jeg har flyreiser på FlexiVISA. Kan også anbefale OBOS MasterCard, som gir 4% på alt av møbler, interiør, byggevarer og Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Ser ut som om FlexiVISA og Re:member blir det jeg går for. Da får jeg 4% på enten elektronikk eller flyreiser (med bytte max 1 g/mnd), og for eks 12% på hoteller gjennom Expedia. ... og 3% på mpx.no når jeg har flyreiser på FlexiVISA. Kan også anbefale OBOS MasterCard, som gir 4% på alt av møbler, interiør, byggevarer og Clas Ohlson. De fleste Clas Ohlson er registrert som elektronikk og vil ikke gi bonus med Obos mastercard. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Takk for ny info. Dette er forøvrig et problem med alle (?) kort med bransjebonus: Man kan vanskelig se av kontoutskriften hvor man har fått bransjerabatt. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Takk for ny info. Dette er forøvrig et problem med alle (?) kort med bransjebonus: Man kan vanskelig se av kontoutskriften hvor man har fått bransjerabatt. De fleste amerikanske kredittkort opplyser brukerstedets mcc-kode enten på fakturaen man får eller i nettbanken. Ingen norske kort gjør dette. Skyldes nok at i USA må enkelte innkjøp rapporteres til skattemyndighetene, og dette gjøres basert på mcc-kode. Lenke til kommentar
eddott Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) EuroBonus-poeng med Trumf Visa? Forklar? Du kan overføre hele eller deler av din Trumf-saldo til SAS EuroBonus. Endret 8. oktober 2014 av eddott Lenke til kommentar
krwl Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jøss, holder det at du har EB-konto eller må du ha kredittkort med den også? Hva er konverteringsfaktoren fra Trumf til EB-poeng? Lenke til kommentar
eddott Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jøss, holder det at du har EB-konto eller må du ha kredittkort med den også? Hva er konverteringsfaktoren fra Trumf til EB-poeng? Holder med EuroBonus-konto. Hver krone blir til 13,89 EuroBonus-poeng. https://www.trumf.no/Bruke-bonus/Bruk-bonus-pa-reiser/ Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har ca 2000kr på min Trumf, pappa har ca 2500kr. Kan jeg overføre alt dette til min Eurobonus og så får jeg automatisk gullmeldlemskap? Totalt skulle det bli ca 62505 poeng. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Nei. Eurobonus-poengene fra Trumf kommer inn som ekstrapoeng, og du trenger grunnpoeng for å kvalifisere. 2 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Har ikke brukt EuroBonus på kankjse 10 år, hva er det det egentlig gir i pengeverdi? Jeg foretrekker uansett å ta ut bonus som penger jeg kan bruke på hva jeg vil, men er bare nysgjerrig på hva verdien av EB poengene faktisk er. 1 Lenke til kommentar
ltienjnas Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hei, hvor lang tid tar det å få tilsendt nytt bankkort? har bank i nordea og bor for tiden i utlandet (Tyskland)! Lenke til kommentar
atwater Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hei, hvor lang tid tar det å få tilsendt nytt bankkort? har bank i nordea og bor for tiden i utlandet (Tyskland)! Norske banker sender vel kun til norsk adresse. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hei, hvor lang tid tar det å få tilsendt nytt bankkort? har bank i nordea og bor for tiden i utlandet (Tyskland)! Norske banker sender vel kun til norsk adresse. Mener alle bankene sender til folkeregistrert adresse selv om den er i utlandet men er vel ikke noe som rekommanderte sendinger kan fikse lett. 1 Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Ser ut som om kredittkortet fra yA Bank tar mål av seg å bli det nye Ikano, dvs. forskjellige rabatter hver måned. I september og oktober har de hatt 3% på dagligvarer, nå i november er det 5% på netthandel. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Et kort med ny rabattgruppe hver måned er ikke mye verdt for meg. Jeg kjøper ikke på innfall, og har heller ikke shopping som hobby. Jeg skjønner at man kan planlegge litt hvis man vet rabatten i forkant, men så spørs det om man taper på å vente med å kjøpe noe man uansett trenger og da ikke får benyttet i mellomtiden. Anyway, bare litt utblåsning, men har alltid irritert meg over disse periodiske ordningene. 3 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Regner med at det er disse periodiske rabattene som også er godt butikk. Ser jo flere og flere av de faste rabattkategoriene blir redusert eller fjernes. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Santander Flexi Visa har Kickback på forskjellige butikker. Kommer denne bonusen i tillegg til bransjebonus på 4% hvis du har en kategori som dekker den samme butikken? Sliter med å finne info om dette. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Ja, hvis du f.eks. har klær som bonus på Flexivisa så vil då få denne rabatten i tillegg til kickback hvis butikken er registrert hos Visa som en klesbutikk. Men det er ikke noe krav om å bruke Flexivisa når du handler via Santander Kickback, jeg har i hvert fall mange ganger brukt andre kort til å betale med når disse gir bedre bonus enn Flexivisa. 1 Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Vurderer å skaffe meg et kredittkort, men vet ikke helt om jeg trenger det. Virker som alle har det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå