Roberto Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 For min egen del har jeg konkludert med at Diners Clubs "ubegrenset bruk" stemmer relativt godt i min skala, det var null problem å bestille flybilletter og hotell for over 80000kr. 8457144[/snapback] Man kjoper biler paa AmEx. Og antagelig ogsaa Diners. 8457152[/snapback] Ja husker diners kjørte en reklame på det for en tid tilbake... Den røde, klassiske sportsbilen du bare måtte ha der og da! Desverre ikke noe for meg som student med 0 i inntekt 8457216[/snapback] Den røde sportsbilen i Italia var det vitterlig American Express sin? Jeg mener de igjen kjørte den kampanjen i Go To Gate (flytogets "inflight magazine") for et par måneder siden, "Don't Leave Home Without It". Henrik: Jeg kontakter AmEx igjen til uken, men antar at jeg får samme svar (Q3 2007). Jeg mistenker at AmEx selv ikke vet når de skal lansere, jeg antar at kundegruppen fremdeles er litt for liten? Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 For min egen del har jeg konkludert med at Diners Clubs "ubegrenset bruk" stemmer relativt godt i min skala, det var null problem å bestille flybilletter og hotell for over 80000kr. 8457144[/snapback] Man kjoper biler paa AmEx. Og antagelig ogsaa Diners. 8457152[/snapback] Ja husker diners kjørte en reklame på det for en tid tilbake... Den røde, klassiske sportsbilen du bare måtte ha der og da! Desverre ikke noe for meg som student med 0 i inntekt 8457216[/snapback] Den røde sportsbilen i Italia var det vitterlig American Express sin? Jeg mener de igjen kjørte den kampanjen i Go To Gate (flytogets "inflight magazine") for et par måneder siden, "Don't Leave Home Without It". Henrik: Jeg kontakter AmEx igjen til uken, men antar at jeg får samme svar (Q3 2007). Jeg mistenker at AmEx selv ikke vet når de skal lansere, jeg antar at kundegruppen fremdeles er litt for liten? 8457451[/snapback] Mye mulig du har har helt rett der. Begynner å bli en god stund siden jeg så reklamen i Scanorama. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Sendes MasterCard fra Gebyrfri rekommandert? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Du må nok innom nærmeste postkontor med id og hente kortet, ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Du må nok innom nærmeste postkontor med id og hente kortet, ja. 8463954[/snapback] Da har jeg tapt. Det er sendt hjem og jeg bor i Bergen, så da må jeg nok bestille det på nytt når jeg blir veteran. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Karsten, søk et AmEx kort og få det tilsendt "overnight" og maks innen 24 timer uansett der du måtte befinne deg. Jeg husker jeg kontaktet dem 09:00 en dag og klokken 11:15 hadde jeg mottatt kortet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Mamma kommer til å ta helt av hvis jeg bestiller AmEx, selv om det klør i fingrene. Jeg får se hvordan ting utvikler seg til høsten. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Du må nok innom nærmeste postkontor med id og hente kortet, ja. 8463954[/snapback] Da har jeg tapt. Det er sendt hjem og jeg bor i Bergen, så da må jeg nok bestille det på nytt når jeg blir veteran. 8464072[/snapback] Ring posten og be de videresende det. De gjør det kostnadsfritt ved rekomandert med personlig utlevering. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Du må nok innom nærmeste postkontor med id og hente kortet, ja. 8463954[/snapback] Da har jeg tapt. Det er sendt hjem og jeg bor i Bergen, så da må jeg nok bestille det på nytt når jeg blir veteran. 8464072[/snapback] Ring posten og be de videresende det. De gjør det kostnadsfritt ved rekomandert med personlig utlevering. 8464277[/snapback] Alvorlig? Genialt! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Karsten, søk et AmEx kort og få det tilsendt "overnight" og maks innen 24 timer uansett der du måtte befinne deg. Jeg husker jeg kontaktet dem 09:00 en dag og klokken 11:15 hadde jeg mottatt kortet. 8464108[/snapback] Og "hvor som helst i verden"! Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Perpyro: Takk for svar. Så er den bekymringen ute av verden! Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Trenger veiledning ang. kortbruk på reise. Skal på interrail i sommer, og lurer på hvordan jeg best ordner det økonomiske. Skal jeg ta ut valuta før jeg reiser? Bruke kredittkort?(er skeptisk til å bruke kort som er knyttet til kontoen min) Hvis dere anbefaler bruk av kredittkort blir jeg nødt til å enten få mer kreditt av dnb(ny kunde - fikk 5000), eller søke om et ekstrakort fra noen andre. Hvor kan jeg søke om kort? er 18 og tjente i underkant av 30000 i fjor. Takk Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Du får normalt god kurs i minibanker og gjennom VISA/MasterCard, som er det som er aktuelt for deg. Ta med flere kort, bruk kredittkort til varekjøp mens et debetkort normalt er billigere å bruke til uttak i minibanker mm. Minibanker er også normalt tryggere enn diverse suspekte butikker, så farene ved bruk av et kort tilknyttet egen konto er ikke fullt så store. Ved varekjøp har du også fordelen av kredittkjøpsloven ved bruk av kredittkort, om det skulle oppstå noe snusk. Du får neppe kredittkort hos mange med inntekt på 30.000, men prøv Santander (gebyrfri.no). De kaster normalt kortene etter deg. Andre har også studenttilbud som gjør at du automatisk for innvilget en kreditt på 20/10k. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jeg gjør omtrent som Cybbe, tar ut penger med debetkort og betaler mindre ting kontant, mens jeg har kredittkortet med som backup og for å betale litt større ting. Det er ikke lurt å gå med så veldig mye kontanter heller. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Noen som har erfaring med kredittkort fra www.remembercard.no ? Ser at jeg kan velge mellom mastercard og visa, hva er egentlig forskjellen? Jeg trodde at visa bestandig er debetkort og knyttet opp mot et kontonummer jeg har... Endret 25. april 2007 av dude80 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Noen som har erfaring med kredittkort fra www.remembercard.no ? Ser at jeg kan velge mellom mastercard og visa, hva er egentlig forskjellen? Jeg trodde at visa bestandig er debetkort og knyttet opp mot et kontonummer jeg har... 8470729[/snapback] Visa kredittkort er bare ikke så fryktelig utbredt i Norge. Det finnes ikke så mange tilbydere her, men det er veldig vanlig i USA. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Så da er det beste valget mastercard ? Endret 25. april 2007 av dude80 Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Det er ikke nødvendig å sitere så mye når meldingen du svarer på er rett over, og spesielt ikke når du lar sitatet være under. Og nei, det er ingen grunn til å velge Mastercard framfor Visa, omtrent alle tar begge. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det er ikke nødvendig å sitere så mye når meldingen du svarer på er rett over, og spesielt ikke når du lar sitatet være under. Og nei, det er ingen grunn til å velge Mastercard framfor Visa, omtrent alle tar begge. 8471220[/snapback] Hvis du har mange MC fra for, velg Visa. Har du mange Visas, velg MC. Ihvertfall hva jeg ville gjort. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jippi, har få fått invilget min søknad om kort hos remembercard.no Hadde vel egentlig ønsket å hatt kredittkort fra skandiabanken, men det ble ikke invilget. Noen som vet om skandiabanken er veldig strenge? Det kan ha noe med at jeg på forrige likning var oppført med bare 100' i inntekt og 300' i lån. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå