geil Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 DnB NOR har www.kortinfo.no for Corp. og Privatekortene, regner med andre banker har en tilsvarende løsning. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Er det noen som opplever at brukersteder som i en periode ikke har akseptert AmEx, begynner å akseptere dette kortet igjen? Tenker på Elkjøp, Statoil og Shell for å nevne noen. Jeg tror nok prisnivået amex har valgt overfor brukerstedene skremmer de fleste fra å akseptere kortene. Når jeg drev egen butikk var amex det eneste kortet vi ikke tok rett og slett fordi det var så veldig mye dyrere enn de andre. En bedrift bør ha både stor omsetning og høy avanse for å kunne basere seg på så kostbare løsninger. For de fleste er det ikke verdt bryet, kundene har jo vanligvis flere typer kort med seg. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Noen her som har prøvd ViVO fra Terra og har erfaring med de? Vurderer å gå over til de istedet for Santader, da man kan bytte avtalekategori daglig Det her så lovendes ut, de har til og med 4 % på dagligvarer! Det eneste de mangler er elektronikk, men det kan man jo beholde FlexiVisa til. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Er det mulig å unngå pinkode når man betaler med Visa eller Mastercard? Husker dessverre ikke pinkoden (aldri brukt den før) og har ikke tilgang til nettbank for å hente den ut. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Alle snakker om at kredittkort er det tryggeste å bruke på nett, men er det noe mer trygt en vanlig bankkort som er et VISA debit kort på nettet ? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hovedgrunnen til at kredittkort blir sett på som tryggere er at det ikke er mulig for noen å ta pengene dine. Bruker man Visa Debet vil en svindler tappe kontoen din direkte, bruker man kredittkort får man en vanlig regning og kan bestride eventuelle trekk du selv ikke står bak. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Men man har vel samme garanti for å få dekket tapet fra visa ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Eg vet ikke om Visa direkte stiller med noen andre vilkår eller ikke, men i Norge er man støttet av kredittkjøpsloven om man bruker et kredittkort. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Tips til kredittkort med lavest mulig avgifter og flest mulig rabatter som ikke krever inntekt ? Rentesatsen er ikke viktig... Endret 14. juni 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Er det mulig å unngå pinkode når man betaler med Visa eller Mastercard? Husker dessverre ikke pinkoden (aldri brukt den før) og har ikke tilgang til nettbank for å hente den ut. Kontakt kortutsteder, så får du en ny. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Noen her som har prøvd ViVO fra Terra og har erfaring med de? Vurderer å gå over til de istedet for Santader, da man kan bytte avtalekategori daglig Har ikke erfaring med Vivo, kun med Gold fra Terra (har også elektronikk som bonuskategori). Bruker Gold-kortet kun til dagligvarer som ikke er Coop (der får jeg 5% med Coop Mastercard), men kan som med Vivo bytte kategori ofte. Merk at man ikke bør bytte kategori før bonus for forrige kjøp er registrert, ellers går man glipp av bonusen. Dette tar 3-4 dager. Men mer fleksibelt enn Flexi Visa fra Santander er det jo. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Lurer på en ting angående øking av kreditt på Mastercard fra DNBNor. Har hatt Mastercard fra DNBNor siden 2009, dog aldri brukt kortet før, men nylig fått meg jobb, dog første lønning kommer ikke før i slutten av måneden, så jeg tenkte jeg kanskje kunne ta i bruk Mastercard'et for en gangskyld. Så tidligere idag ringte jeg DNBNor kort service for å høre om det var noe mulighet for å øke kredittgrensen litt, og etter at de fikk litt info, fikk jeg høre at det ikke var noe mulighet for øking av min kreditt enda, men at jeg kunne prøve igjen senere. Så det jeg lurer på er hva årsaken til at jeg ikke fikk noe økning denne gangen kan være? Eneste jeg har grubla meg fra til er at de trenger å se at det kommer noe lønning inn på kontoen først før det er noe mulighet for dette. Skulle forøvrig spurt om dette mens jeg ringte, men det tenkte jeg ikke på der og da, så hadde håpet at kanskje noen her hadde noe info rundt det. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Tips til kredittkort med lavest mulig avgifter og flest mulig rabatter som ikke krever inntekt ? Rentesatsen er ikke viktig... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ingen som vet ? Hørt at Skandia:Banken kaster 10k kreditt etter folk, men er det noen andre ? Har nemlig ikke inntekt, men allikevel har jeg litt penger å bruke og vil gjerne bruke kredittkort når jeg handler da jeg handler det meste fra utlandet... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Du må ha 15k for å opprette kundeforhold hos dem. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Hos skandiabanken ? Har kundeforhold der, hehe. Skjønte ikke helt svaret ditt. Kan du utdype det bedre ? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Da er det vel greit. For å starte konto der må man putte inn 15000kr inn, så kan man gjøre hva man vil etterpå. Men siden du allerede er kunde der så tror jeg du bare kan skaffe deg kort fra dem forutsatt at du ikke har for mange betalingsanmerkninger. De har forøvrig gode renter iforhold til konkurrentene. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Tror du bommer litt nå. Når jeg startet konto der for et år siden satt ikke inn 15k. Men kunne allikevell starte konto. Først når jeg fant ut at jeg skulle starte å bruke banken satt jeg inn alle pengene der. Men vil helst ha et annet sted der man får litt fordeler. Det gjør man ikke med skandiabanken sitt kreditt kort. Renten har ingen ting å si for meg da jeg skal betale tilbake med en gang regningen kommer. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Regnes stipend som inntekt ? Hvirdan blir mulighetene hvis jeg får litt over 5k i stipend per måned ? Lenke til kommentar
Jannekarlsson Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Men man har vel samme garanti for å få dekket tapet fra visa ? Bruker du kortet i Norge går betalingen trolig gjennom BankAxept og ikke VISA. I utlandet derimot blir VISA-delen benyttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå