Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trene Arnholdt skrev (31 minutter siden):

Har jeg misforstått? 

Man får vel ikke noen prosenter ved å bruke Norgesgruppens kredittkort (Trumf) på Rema ett tusen?

Kan vel bruke et annet kredittkort eller vanlig bankkort istedenfor? 

Får Rema bonus, uansett hvilket kredittkort du bruker hos Rema.
Men om du bruker Trumf-kredittkort (eller annet kredittkort som også gir egen bonus), så får du den bonus også i tillegg (dobbeldipping).

Lenke til kommentar
1 hour ago, DJViking said:

Får Rema bonus, uansett hvilket kredittkort du bruker hos Rema.
Men om du bruker Trumf-kredittkort (eller annet kredittkort som også gir egen bonus), så får du den bonus også i tillegg (dobbeldipping).

Jeg finner ingen steder at man får bonus på bruk annet enn i Norgesgruppens kjeder.

Da er det jo like greit å bare bruke vanlig debetkort hos Rema,tenker jeg.

Selv er det litt langt til Rema, så jeg handler ikke der. Skulle jeg lagt inn noe kort i appen dems, så hadde jeg brukt Norwegian kortet mitt. Da hadde jeg iallefall fått en liten bonus.

Lenke til kommentar
Trene Arnholdt skrev (22 minutter siden):

Jeg finner ingen steder at man får bonus på bruk annet enn i Norgesgruppens kjeder.

Det er jo ingen grunn til å bruke debetkort hvis du har god økonomisk styring.

Du får jo en prosent hvis du bruker Morrow-kortet, og 0,5 prosent med Norwegian-kortet med cashback aktivert. Disse er gratis å eie og gratis å bruke så lenge man betaler til forfall.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Cascada81 said:

Du får jo en prosent hvis du bruker Morrow-kortet, og 0,5 prosent med Norwegian-kortet med cashback aktivert. Disse er gratis å eie og gratis å bruke så lenge man betaler til forfall.

Hæ?

Det du prøver å si er at du ikke leste hele innlegget mitt?

Jeg bruker kredittkort så lenge det er en grunn til å gjøre det.

Vi snakket om å bruke Trumf Visa på Rema 1000. Der kan man isåfall like greit bruke debet, hvis man ikke har et annet kredittkort. 

Det er jo ingen grunn til å bruke kredittkort bare for å utsette betaling heller, annet enn hvis man ikke har økonomisk styring..

Edit: Ser nå at du faktisk kuttet bort det siste av innlegget mitt der vi egentlig er enige og du prøver å lage et poeng.. Føler vi det var litt bortkastet eller?

Endret av Trene Arnholdt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trene Arnholdt skrev (18 timer siden):

Selv er det litt langt til Rema, så jeg handler ikke der. Skulle jeg lagt inn noe kort i appen dems, så hadde jeg brukt Norwegian kortet mitt. Da hadde jeg iallefall fått en liten bonus.

Sånn, der har jeg limt inn hele innlegget. Jeg ser ikke hvilket poeng som forsvant.

Poenget er, bruker man debit-kort på Rema, får man null i cashback. Bruker man Morrow-kortet, får man 1 prosent, opp til grensene i Morrows cahback-program. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Cascada81 said:

Sånn, der har jeg limt inn hele innlegget. Jeg ser ikke hvilket poeng som forsvant.

Poenget er, bruker man debit-kort på Rema, får man null i cashback. Bruker man Morrow-kortet, får man 1 prosent, opp til grensene i Morrows cahback-program. 

Usikker på om du troller nå. 🤣

Lenke til kommentar
Trene Arnholdt skrev (57 minutter siden):

Usikker på om du troller nå. 🤣

Hele premisset med tråden er at man kan bruke kredittkort for å oppnå rabatter og andre fordeler. Hvis man ikke har god økonomistyring, bør man ikke eie kredittkort i det hele tatt. Har man god økonomistyring, kan man oppnå fordeler ved å bruke kredittkort framfor debetkort for betaling, og man bør absolutt bruke kredittkort alle steder hvor man kan oppnå fordeler.

Hvis jeg handler varer på Rema 1000 for 100 kr og betaler med debetkort, oppnår jeg i beste fall 0 kr i rabatter. Hvis banken har gebyrer for transaksjoner, er gevinsten ved å bruke debetkort negativ.

Hvis jeg handler varer på Rema 1000 for 100 kr og betaler med Morrow Bank sitt kort, og jeg ikke har makset cashback-fordelen med kortet, vil jeg få cashback for 1 kr for transaksjonen. Hvis man IKKE har god økonomistyring, ender man opp med å måtte betale renter for beløpet man har handlet for, kanskje også uten å ha oppnår fordelen.

Konklusjonen er at det lønner seg å bruke kredittkort på Rema 1000 med cashback, sammenlignet med å bruke debetkort, med forutsettingen at man har god økonomistyring. Ingen trolling, ren logikk!

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Synes Curve funker veldig bra for bruk i utlandet og kjøp i utenlandsk valuta. Betaler 5.99 EUR pr mnd og får gebyrfri bruk inntil 3333 EUR per mnd. Trenger bare å bruke/ta ut for ca 3500 kr per måned for at det skal lønne seg, og det gjør jeg ved hvert besøk i utlandet uten tvil. Nå kan man også subscribe for bare én mnd av gangen, så jeg skal nedgradere de 2-3 månedene jeg ikke er i utlandet i år :p

Får i tillegg cashback/bonuspoeng på de underliggende kortene jeg bruker i Curve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...