Raspeball Skrevet 14. oktober Rapporter Del Skrevet 14. oktober (endret) Jeg som hadde en plan om å kvitte meg med Coop Mastercard til fordel for Ikano som "daily driver" for dagligvarer. Jaja, man får tyne ut det siste lille man får. Edit: I e-post fra Ikano der de informerer om at rabattene fases ut, skriver de at Sitat Beslutningen er tatt etter en grundig vurdering av markedsmessige forhold. Den er nødvendig for at vi skal kunne opprettholde et bærekraftig tilbud til deg som kunde også i fremtiden. Vi vil fortsatt gjøre vårt beste for å tilby deg fordeler som gir verdi i hverdagen. Mener YX skrev noe av det samme da de avsluttet streaming-rabatten. Annet enn det ene tilbudet på møbler hos Jysk (?), så har ikke jeg sett snurten av noen andre tilbud som "gir verdi i hverdagen". Lite sannsynlig at det dukker opp noe nytt fra Ikano sin side. Endret 14. oktober av Raspeball Supplerte med litt info 1 1 Lenke til kommentar
Gjest e0dde...e61 Skrevet 14. oktober Rapporter Del Skrevet 14. oktober Ikano har vært konkurranseledende, nå tilbyr de ingenting verken jeg eller mange andre vil ha. De kunne redusert dagligvare rabatten til for eksempel halvparten og fortsatt vært konkurransedyktig. Men med dagens beslutning virker det som de bare vil melke de kundene de allerede har som ikke gidder å flytte eller som ikke sjekker spam innboksen sin. Har ikke orientert meg i markedet på lenge, men antar jeg går tilbake til trumf visa. Skal bli deilig å slippe å skanne trumf strekkoden hver gang. Anonymous poster hash: e0dde...e61 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober Har det vært for mye snakk om kredittkort og rabatter? Har folk blitt for flinke til å betale før forfall? Har kredittkortselskapene blitt griskere? Kortbunken slankes stadig, i dyrtiden var noen slanter ekstra i året kjærkomment. Da må man ha både Trumf Visa og Coop Mastercard, sigh. 1 Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 25. oktober Rapporter Del Skrevet 25. oktober Flexi Visa overføres til et nytt selskap fra nyttår. Noen som vet om bonusordningen videreføres i det nye selskape? Har mottatt brev fra Santander om dette, men det sto ikke noe om bonus i 2005.. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 25. oktober Rapporter Del Skrevet 25. oktober (endret) Står her: https://www.santanderconsumer.no/kredittkort/ Quote Blir noen av bonusprogrammene berørte? Ja, 4% Flexi Visa Bonus utgår fra og med 31. desember 2024. I tillegg stopper opptjening via Cashback fra Santander den 15. desember 2024. Medlemsbonus på Bygger’n kortet utløper 31. oktober 2024. Endret 25. oktober av sureup Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. oktober Rapporter Del Skrevet 25. oktober Ja, det er noe dritt, alle rabattene kuttes. 1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 25. oktober Rapporter Del Skrevet 25. oktober Jeg som akkuratt har fått flexi visa utelukkende for drivstoff. Bare å avslutte det sammen med Ikano i slutten av året. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. oktober Rapporter Del Skrevet 25. oktober Da blir det DNB Mastercard med 3% da, SAGA som gir 4% koster 295 kroner per år. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. oktober Rapporter Del Skrevet 26. oktober Skal bruke Santander til drivstoff denne måneden, så i neste måned så blir det elektronikk... håper på noe bra på BF, og når kortet er nedbetalt i desember, så blir det sagt opp. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 26. oktober Rapporter Del Skrevet 26. oktober 14 hours ago, Dubious said: Skal bruke Santander til drivstoff denne måneden, så i neste måned så blir det elektronikk... håper på noe bra på BF, og når kortet er nedbetalt i desember, så blir det sagt opp. Det var smart, jeg bytter også til elektronikk nå. Så sier jeg opp i løpet av desember. Er det DNB som er best nå da, med 3% på alle bensinstasjoner, og også 20-30% rabatt på utvalgte butikker noen 12 ganger i året? Har akkurat skaffet meg DNB kortet, så passer egentlig fint når man først må bytte. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 26. oktober Rapporter Del Skrevet 26. oktober 27 minutes ago, mongojarle said: Det var smart, jeg bytter også til elektronikk nå. Så sier jeg opp i løpet av desember. Er det DNB som er best nå da, med 3% på alle bensinstasjoner, og også 20-30% rabatt på utvalgte butikker noen 12 ganger i året? Har akkurat skaffet meg DNB kortet, så passer egentlig fint når man først må bytte. Ja, spesielt på elektronikk hos Power, så er da DNB Masterc meget bra. Hvis man venter på riktig tid på tilbud på elektronikk, så får man jo 20% på det meste. Reiseforsikring er også bra med 90 dager reise som max. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Foruten DNB MC, hva er gode (relativt sett) "daily drivers" om dagen? Ikano brukes til matvarer frem til nyttår, og da går man over til Coop (handler nesten utelukkende hos Coop uansett). Ellers har jeg brukt Strawberry MC for å samle hotellpoeng, men nå virker det jo som det blir kjørt i grøfta med den noe arrogante Spenn-lanseringen, så da blir det ikke mer Strawberry. Er ute etter cashback, evt. Eurobonus. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Raspeball skrev (3 timer siden): Foruten DNB MC, hva er gode (relativt sett) "daily drivers" om dagen? Ikano brukes til matvarer frem til nyttår, og da går man over til Coop (handler nesten utelukkende hos Coop uansett). Ellers har jeg brukt Strawberry MC for å samle hotellpoeng, men nå virker det jo som det blir kjørt i grøfta med den noe arrogante Spenn-lanseringen, så da blir det ikke mer Strawberry. Er ute etter cashback, evt. Eurobonus. Morrow funker. 1% på kjøp i butikk, 2% på nett. 2 Lenke til kommentar
Holgeren Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Mange gode kredittkort har dessverre blitt tatt vekk fra markedet som alle santander kortene. Flexi Visa var kanon å bruke på bensin, men det er tatt vekk. 1 Lenke til kommentar
Holgeren Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Men det finnes faktisk noen greie kredittkort fremdeles. Måtte gjøre en sjekk her. DNB Mastercard er bra, det gir diverse førdeler som rabatt på bensin, rabatt på lading av elbil, reiseforsikring og muligheter for å tjene eurobonuspoeng. Her er kortet hos DNB. Morrow Bank kredittkort gir og bonus på alt. For de som ønsker rabatter og lignende finne det flere kort som Remember og TF Bank kortet. Vet ikke helt hva som er best, spørs vel hva man skal bruke det til. Her er en ganske så grei oversikt over flere kort der man kan sammenligne kredittkort. Men jeg tenker at kanskje kredittkort passer best til sånn hverdagslig handel. Skal man handle større ting er det kanskje bedre å låne penger. Eller kanskje best om man skal handle større ting er å finansiere gjennom å ta opp huslånet som er det rimeligste lånet på markedet. Men ja alle har jo ikke tilgang til huslån. Liker ikke å bruke så mye kredittkort, er så glemsk, at jeg tenderer å glemme å betale innen forfall. Da blir det dyrere med rente enn det jeg klarer å tjene på fordeler. Kort med bonuser osv passer kanskje best for de som er litt strukturert å husker å betale regninger :-). Prøver å holde med på cash. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Får søke på DNB neste år da. Må si opp Santander først. Tviler på at jeg får mer gjeld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå