Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
^fmj skrev (35 minutter siden):

Skulle tro at kredittkortselskapene tjente nok.

De vil alltid tjene mer, men 2% på drivstoff er 40 øre når drivstoffet koster 20 kroner, så om drivstoff koster mer enn 20 kroner, så får en mer bonus med Ikanoa Visa enn Shell mastercard. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (11 minutter siden):

De vil alltid tjene mer, men 2% på drivstoff er 40 øre når drivstoffet koster 20 kroner, så om drivstoff koster mer enn 20 kroner, så får en mer bonus med Ikanoa Visa enn Shell mastercard. 

4% får man vel med Flexivisa som nå skal overtas av Avida. Mon tro hvordan det går med rabatten da.

Lenke til kommentar

NB: Vi informerer om at vi i Santander er i en prosess med å selge vår portefølje for kredittkort. 

"Kredittkortet ditt vil fungere som normalt inntil videre. Eventuelle endringer vil blir varslet i god tid før de trer i kraft."

Transaksjonen vil tre i kraft fra 31. desember 2024

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker dnb mastercard kobla til circkle k  extra for bensin , får da 40 øre pluss 4 prosent fra dnb pluss har da og cickle k mastercard som bare støver og på elbilen  16 prosent på lading😊 men synd de andre leverandørene ødelegger sine gode kredittkort

Endret av Exiztzor
Lenke til kommentar
Trene Arnholdt skrev (53 minutter siden):

Skal det kortet ødelegges også? Når skjer dette? 

Avida finans har vel ingen kredittkort i dag, så dette kan kanskje være veien å gå dersom de ønsker dette, men at det blir endringer er nok noe man må forvente. Den valgfrie rabatten synes jeg er et godt konsept.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 905cf...f36 skrev (6 timer siden):

Supert at det oppdateres her. Ser ut til at bank etter bank kutter eller fjerner cashback og andre fordeler på grunn av rentesituasjonen, så er bare å være våkne her.

Standard Ikano har fortsatt to prosent cashback på alt som handles på Shell. Er det noen som har forsøkt å legge inn Standard Ikano i veiviser-appen for en double-dip hos Shell? Skulle bli 2 prosent pluss 30-50 øre pr liter.

Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (12 timer siden):

Er det noen som har forsøkt å legge inn Standard Ikano i veiviser-appen for en double-dip hos Shell? Skulle bli 2 prosent pluss 30-50 øre pr liter.

Flexivisa med 4% og Coop fungerer på YX i alle fall og Circle K, bekjente stasjoner.

Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (28 minutter siden):

Det er 5 øre literen uten appen, mens 30-50 øre literen med app

Jeg har appen, men ikke regisrert kort i appen, og får 30 øre

Eller noe sånt, ihvertfall mer enn 5 øre.

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
DJViking skrev (23 minutter siden):

Lurer på om avvikling av bonus på drivstoff henger sammen med at det blir mer og mer elbiler i Norge.
Nå som antall registrerte elbiler nå er flere enn antall registrerte fossilbiler.

Det er vel flere el enn bensin? Fortsatt flere dieselbiler, dersom jeg hørte riktig på radioen her om dagen.

Uansett, det endrer jo ikke poenget ditt med at det kan være en årsakssammenheng her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På tide å rotere litt på hvilke kredittkort jeg har, så tenker jeg kan få litt erfaringer fra dere som alt har undersøkt litt hva som gir best rabatt for mitt forbruk 

Ønsker ett, eller flere kort som dekker følgende 

- Matvarer. 95% forbruk hos Coop og Norgesgruppen. Har i dag Trumf Visa og Coop Mastercard 

- Drivstoff. Har fire stasjoner jeg fyller hos. Oljeleverandøren, Best, CircleK og Esso. 

- Reise og forbruk på reise 

- Netthandel

Jeg trenger ikke et kort for hver kategori, men vil helst ha best mulig rabatt der det er mulig, spesielt på drivstoff og matvarer, og gjerne mer enn 30 dager rentefri kreditt på kort jeg bruker i jobbsammenheng og på reise.

Noen åpenbare valg av kort her jeg må se på?

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (1 time siden):

På tide å rotere litt på hvilke kredittkort jeg har, så tenker jeg kan få litt erfaringer fra dere som alt har undersøkt litt hva som gir best rabatt for mitt forbruk 

Ønsker ett, eller flere kort som dekker følgende 

- Matvarer. 95% forbruk hos Coop og Norgesgruppen. Har i dag Trumf Visa og Coop Mastercard 

- Drivstoff. Har fire stasjoner jeg fyller hos. Oljeleverandøren, Best, CircleK og Esso. 

- Reise og forbruk på reise 

- Netthandel

Jeg trenger ikke et kort for hver kategori, men vil helst ha best mulig rabatt der det er mulig, spesielt på drivstoff og matvarer, og gjerne mer enn 30 dager rentefri kreditt på kort jeg bruker i jobbsammenheng og på reise.

Noen åpenbare valg av kort her jeg må se på?

Morrow, Ikano og Flexi Visa.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...