Walts Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg tror jeg vet det her men vil dobbelt sjekke så jeg ikke står her med masse problemer. Jeg skal ha både vista enterprise (full versjon, jobber i IT bransjen) og XP pro er det sånn at jeg lager 2 partisjoner og instalere på hver av dem ? slik kan jeg velge mellom hvem av de jeg vil bruke og ha de separert ? Regner med jeg har rett, men å stå med masse problemer så nærme helgen ville vært surt. Lenke til kommentar
.com Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 blir vel det samme som å ha linux og windows på en HD, ja, du må ha en partisjon til hvert OS. Lenke til kommentar
Walts Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 nå har jeg aldri kjørt linux og windows på en HD, vanligvis kjørt linux virtuelt.. men ser at jeg hadde rett takk for svar, blir gøy med vista Lenke til kommentar
.com Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) tenkt å prøve det selv, må bare få somlet meg til å partisjonere disken min først Endret 23. november 2006 av .com Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg har kjørt XP og Vista på samme maskin i hele betaperioden, og det er ingen problem. I hvert fall ikke om du legger inn XP først. Vista partisjonen bør være minimum 20GB. Vista installasjonen vil legge inn boot loader med valg mellom Vista og XP, eller "previous Windows versions" som de kaller det. http://www.google.com/search?q=xp+vista+dual+boot Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 det er ikke noe problem men jeg vil anbefale deg å legge dem på hver sin partisjon da enkelte filer har samme navn men er forskjellige... det resulterer i at de gamle filene blir overskrevet og den du la inn først vil ikke virke... hvis det virker, kan det fremdeles blir noe krangling mellom vista og XP... så jeg anbefaler deg å opprette en ekstra partisjon lykke til Lenke til kommentar
.com Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 trodde ikke det var mulig med 2 OS på samme disk... Lenke til kommentar
Walts Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 ja lager 2 stk 1 på 10Gb og 1 på 30Gb Lenke til kommentar
koda Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 La inn Vista for et par dager siden på egen partisjon. Fungerer knirkefritt:) (Også i IT-bransjen med rask tilgang til det beste(?) av de siste ) Lenke til kommentar
Walts Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 ^^ er sånn det skal være, vista fungere bra her å så fjernet xp igjen.. må få meg officer 2007 på mandag fra jobben ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå