Gå til innhold

Front Mic og Audio out til X-Fi ? hjelp for f...


Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt et soundblaster X-Fi extreme music lydkort, i den tro at det gikk an å koble front I/O til lydkortet.

 

Har søkt gjennom et dusin forum uten å få noen konklusjon om det går.

 

Er det noen som har klart den kunsten å få brukt frontpanelen på kabinettet sitt med et lydkort??

 

Ser at noen har prøvd med J1 kontakten på toppen av kortet, med mikset resultat.

Problemet er vel at pin konfigurasjonen ikke er helt korrekt.

 

Kan noen glede meg og bekrefte at det går? hvordan??

 

 

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg gir opp.

 

Returnerer kortet og kjøper et X-Fi gamer i steden.

 

Har kastet bort den bedre tiden av en ettermiddag på dette tullet, resultat = det går ikke på en fornuftig måte.

 

Gamer kortet skal ha kontakter for frontpanel så da er saken grei. :thumbup:

 

Er det noen her da som har Gamer utgaven (eller Audio utgaven) og har koblet front Mic og Audio ut til kortet? fornøyd? :hmm:

 

Det er jo latterlig at ikke alle lydkort kommer med disse kontaktene, da de fleste har frontkontakter for lyd på kabinettene sine. Liten vits i å ha disse kontaktene og likvel måtte grave seg ned under skrivebordet for å plugge i et headset. :mad:

Lenke til kommentar

Gamer er lik music; nyere utgave.

 

Har akkurat fått hooka opp kortet i dag, front mic og audio virker :p

 

De korta har samme specs, samme softwaren, og så vidt jeg kan høre til nå, like bra lyd.

 

Til sammenligning med onboard på Asus P5W DH DLX, så er ikke forskjellen i lydkvaliteten det som merkes mest, heller bedre ytelse i spill.

 

Nytt problem (et lite et da) når jeg setter auto detect headphones og mute speakers, så muter den når jeg ikke har noe koblet til front audio.

Plugger jeg i headphones i front så spiller kortet i både headsettet og høytalere.

 

Ja ja, hva hadde livet vært uten problemer, får prøve å finne ut av det. :hmm:

Lenke til kommentar

Det er enda ikke detaljerte anmeldelser av XG kortet så jeg skal vel ikke si noe sikkert.

Men det er ihvertfall et low-profile kort, og kontaktene er ikke gullplettert + et par andre ting jeg ikke gidder å google opp. Dette trenger nødvendigvis ikke ha noe å si på hverken ytelse eller lydkvalitet, men istedet for å spekulere på det, får vi heller se når det dukker opp ameldelser av kortet.

Lenke til kommentar

Her er en av mange sidene jeg fant http://audigy2zshowto.blogspot.com/

 

Er du flink med elektronikk, og vil spore opp en sånn kontakt så...

 

Jeg tok ikke sjangsen etter å ha lest om noen som ødela kortene sine i prosessen.

 

 

 

Tydeligvis et fustrerende problem for mange.

 

HAr du nettop kjøpt kortet så vurder å returnere på angrefrist (14 dager) og bytt i et X Gamer kort.

 

Det er en missforståelse av mange at Gamer kortet er et dårligere kort. De har nok lest om X Audio kortet som er et "host" kort dvs Cpu benyttes for lyd. Dette gir ingen ekstra FPS i spill osv.

 

Gamer kortet er et en nyere versjon av Music kortet (uten mulighet for Creative sitt eget frontpanel), det er 100% selvstendig. Gamer kortet har også en optisk utgang (bare å plugge i optisk kabel til forsterker) som Music ikke har.

 

Skulle nesten tro jeg drev reklame for Gamer kortet :D , men lettelsen ble stor da alt ordnet seg. Selv under Vista RTM med Creative sin beta drivere funker alt perfekt.

Lenke til kommentar

Akkurat, du følte deg truffet. Det var ikke deg jeg siktet til da, for du har jo til dels rett i at Gamer er et noe enklere kort, dvs færre tilkoblingsmuligheter.

Men ikke alle vil ha tilleggs moduler eller stygge frontmoduler som ødelegger ellers fine kabinett.

 

Hvis du fikk velge mellom to ellers like kort hvor det ene kan koblesdirekte til de eksisterende frontkontaktene på kabinettet, og digitalt direkte til forsterkeren, det andre trenger tilleggsmoduler for det ene og det andre; valget er enkelt for meg.

Lenke til kommentar
Akkurat, du følte deg truffet. Det var ikke deg jeg siktet til da, for du har jo til dels rett i at Gamer er et noe enklere kort, dvs færre tilkoblingsmuligheter.

Men ikke alle vil ha tilleggs moduler eller stygge frontmoduler som ødelegger ellers fine kabinett.

 

Hvis du fikk velge mellom to ellers like kort hvor det ene kan koblesdirekte til de eksisterende frontkontaktene på kabinettet, og digitalt direkte til forsterkeren, det andre trenger tilleggsmoduler for det ene og det andre; valget er enkelt for meg.

7380663[/snapback]

Følte meg ikke truffet, bare nevnte det i tilfelle det var ment til meg.

Jeg forstår at Gamer kortet treffer deg i blinken. Jeg kom bare med en faktaopplysning, ikke argumentasjon.

Tillegmodulen til XM består forøvrig av en bitteliten boks som plugges i flexijakken bak. Estetisk sett har det kke så mye å si siden det likevel stikker ut kabler der bak, selv om noen ville foretrukket denne modulen som en brakett som brukte et ledig spor på kabinettet.

Endret av magnum44
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
det må no vel gå an å koble til front dritet på et extreme music og!

 

trenger selv hjelp til dette. hadde samme dritet med et sb audigy 2.

creative er elendig på å forklare sånt virker det som :hrm:

7379122[/snapback]

 

Er det sånn frontutganger som er på mange kabinetter er dette null problem å koble til, du må bare ha en slik:

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=129813&mlevel=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...