jOOONAS Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hei, Jeg er ganske ny i det med webside programmering. Jeg lurte på hvordan jeg kan sette inn flere ting i en row, fsk: mysql_query("INSERT INTO tabell (navn) VALUES ('$_GET[navn]')"); hva skal jeg skrive for å legge inn flere ting i en query ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Hei,Jeg er ganske ny i det med webside programmering. Jeg lurte på hvordan jeg kan sette inn flere ting i en row, fsk: mysql_query("INSERT INTO tabell (navn) VALUES ('$_GET[navn]')"); hva skal jeg skrive for å legge inn flere ting i en query ? 7344410[/snapback] prøv dette da mysql_query("INSERT INTO tabell (navn, navn2) VALUES ('$_GET[navn]', 'navn2')"); du burde ikke bruke $_GET['navn'] rett inn i koden der.. lag heller en egen lille variabel PHP <?php $navn = $_GET['navn']; $navn2 = $_GET['navn2']; mysql_query("INSERT INTO tabell (navn, navn2) VALUES ('$navn', '$navn2')"); ?> Endret 23. november 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 http://sqlcourse.com/ skal vistnok være god om du er nybegynner. insert into employee (first, last, age, address, city, state) values ('Luke', 'Duke', 45, '2130 Boars Nest', 'Hazard Co', 'Georgia'); Lenke til kommentar
jOOONAS Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Hei,Jeg er ganske ny i det med webside programmering. Jeg lurte på hvordan jeg kan sette inn flere ting i en row, fsk: mysql_query("INSERT INTO tabell (navn) VALUES ('$_GET[navn]')"); hva skal jeg skrive for å legge inn flere ting i en query ? 7344410[/snapback] prøv dette da mysql_query("INSERT INTO tabell (navn, navn2) VALUES ('$_GET[navn]', 'navn2')"); du burde ikke bruke $_GET['navn'] rett inn i koden der.. lag heller en egen lille variabel PHP <?php $navn = $_GET['navn']; $navn2 = $_GET['navn2']; mysql_query("INSERT INTO tabell (navn, navn2) VALUES ('$navn', '$navn2')"); ?> 7344427[/snapback] ty funka fætt det der Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hei,Jeg er ganske ny i det med webside programmering. Jeg lurte på hvordan jeg kan sette inn flere ting i en row, fsk: mysql_query("INSERT INTO tabell (navn) VALUES ('$_GET[navn]')"); hva skal jeg skrive for å legge inn flere ting i en query ? 7344410[/snapback] prøv dette da mysql_query("INSERT INTO tabell (navn, navn2) VALUES ('$_GET[navn]', 'navn2')"); du burde ikke bruke $_GET['navn'] rett inn i koden der.. lag heller en egen lille variabel PHP <?php $navn = $_GET['navn']; $navn2 = $_GET['navn2']; mysql_query("INSERT INTO tabell (navn, navn2) VALUES ('$navn', '$navn2')"); ?> 7344427[/snapback] Og hva hjelper det? Å bruke $_GET[foo] er helt lovlig. men $navn = mysql_real_escape_string($_GET['navn']); er helt klart å foretrekke. Brukerinput skal alltid uskadeliggjøres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 M4rTiN: det blir mer oversiktelig.. men jeg har vel ikke akkurat sagt at $_GET[foo] ikke virker, har jeg? Dessuten kan det være at man tilfeldig skriver $_GET[bar] <- der kanskje bar er en konstant? Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Synst det er mye ryddig å gjøre det slik insert into tabell set a='$a', b='$b', c='$c' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå