Gå til innhold

Dexter Sesong 1 **Spoiler Warning**

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje litt far out å filosofere om hva sesong 2 kommer til å handle om, men håper vertfall de klarer å opprettholde samme standarden.

Tenker litt på slutten av ep. 12, der Rita ser skoen til Paul ligge i hagen og hun begynner å tro på at Dexter er ansvarlig for Paul sin 3rd strike.

Uansett om han snakker sant, så har hun det mye bedre med han i fengsel enn ute på gata. Og hvis hun konfronterer Dexter med dette, hva kommer han til å fortelle henne?

Doakes er en liten spirrevipp som nok kommer til å få litt større fokus i sesong 2. Vi så i "slåsskampen" deres på containerområdet at Dexter er overlegen i fighting skills. Så sånn sett er vel ikke Doakes noe problem, men han følger med han, og Dexter kommer nok til å se seg to ganger over skulderen før han setter drillen gjennom halsen på noen.

Er mye og ser frem til når sesong 2 kommer!

Oppfordrer flere til å komme med sine tanker om neste sesong, kan ikke la tråden ligge dø et halvt års tid.

Lenke til kommentar

Tror nok de to tingene er ting vi ganske definitivt vil se mer av. I tillegg tror jeg vi vil se mer av han ungdommen som Dexter sparte (eller ble han drept i en senere episode, jeg husker ikke :/ ).

Jeg er igrunn ganske spent på sesong 2. Det var hele dette med Dexter og Rudi/Brian sin katt og mus lek som gjorde hele serien for meg. Regissøren og manusforfatterene har gjort en SVÆRT god jobb med å få seerene inn i hodet på Dexter, den spenningen som bygger seg opp når du får vite at Ice Truck killer har etterlatt et nytt lik, hvilke andre spor er det igjen til Dexter der? Den spenningen, jeg hakke ord. Er nesten så jeg gledet meg over hver person som døde.

Men det er enda noen spm. om Dexter som vi ikke har fått svar på. Hvorfor løy fosterfaren til ham? og hva i all verden gjorde den egentlige faren før han slo seg til ro? Og hvorfor tok fosterfaren seg bryet med å lære opp dexter? Var det bare fordi han ønsket en som kunne drepe alle som politiet ikke kunne nå? >Var han slik selv?< Vil Dexter noen gang bli gjennomskuet? I så fall, vil de som gjennomskuer ham gå videre med det? ..listen er lang

Lenke til kommentar
Og hvorfor tok fosterfaren seg bryet med å lære opp dexter? Var det bare fordi han ønsket en som kunne drepe alle som politiet ikke kunne nå? >Var han slik selv?

7540030[/snapback]

Jeg tror han så Dexter sin sosiopatiske natur ganske tidlig. Og han visste at Dexter ville drepe mennesker uansett hva han gjorde. Så for å ikke miste sønnen sin så trente han opp til å unngå å bli tatt, samt å kun drepe de som fortjente det. Vel, det er min teori ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Tenker litt på slutten av ep. 12, der Rita ser skoen til Paul ligge i hagen og hun begynner å tro på at Dexter er ansvarlig for Paul sin 3rd strike.

Uansett om han snakker sant, så har hun det mye bedre med han i fengsel enn ute på gata. Og hvis hun konfronterer Dexter med dette, hva kommer han til å fortelle henne?

7539879[/snapback]

Tipper han kommer til å si at han typen fra anonyme narkomane hadde plantet den.

Lenke til kommentar

Spent på hva som kommer til å skje mellom Deb og Dexter. Om hun noen gang kommer til å ane ugler i mosen. Lurer på hvordan hun kommer til å takle det hvis hun finner ut hvem Dexter er :p

Doakes også, som nevnt over her.. Han kommer nok til å bli skummel for Dexter, og hvis han finner ut blir det nok værre enn om Deb finner ut..

Blir nok neste års høydepunkt på seriefronten, sammen med Heroes, med mindre det kommer enda flere geniale serier :)

Lenke til kommentar
Og hvorfor tok fosterfaren seg bryet med å lære opp dexter? Var det bare fordi han ønsket en som kunne drepe alle som politiet ikke kunne nå? >Var han slik selv?

7540030[/snapback]

Jeg tror han så Dexter sin sosiopatiske natur ganske tidlig. Og han visste at Dexter ville drepe mennesker uansett hva han gjorde. Så for å ikke miste sønnen sin så trente han opp til å unngå å bli tatt, samt å kun drepe de som fortjente det. Vel, det er min teori ihvertfall :)

7540454[/snapback]

Ja dette er jo helt klart poenget. Det ble jo også sagt i serien at faren ble forandret etter det han så i containeren. Dette var nok også en grunn til at han valgte å trene opp dexter i stedet for å søke hjelp hos andre.

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med en maraton nå. Og er var ganske sikkert Rudi var noe i fortiden til Dex, siden han visste hemmligheten hans. Men jeg hadde aldri trodd at Rudi/Brian var broren til Dexter, genial manus. Føler Deb og Dex er kommet nærmere nå enn noen gang, men Dexter var veldig herpa etter han fikk vite at Brian var broren, han var faktisk så herpa at holdt på å drepe sin egen "fake" søster, men Dexter gjorde ikke det. Det viser at han er mer mennesklig nå, enn han var før og at "the code" har faktisk hjulpet Dexter

Genial serie, skjønner ikke at den har så lite som 2 millioner ukelige sjåarar... :/

Liker veldig godt musikken også, knall god!!

Lenke til kommentar
Jeg tror Doakes finner ut av hva Dexter driver med og snur det andre kinnet til. Vi så jo hva Doakes gjorde under brua i en tidligere episode :)

7546751[/snapback]

Blir jo litt far-fetched hvis det skulle være tre seriemordere i serien. I alle fall med tanke på at det er mindre enn 50 aktive i USA. At to av dem da jobber i samme distrikt blir å tøye strikken enda litt lenger.

Dessuten trodde jeg vi hadde fått svar på hvorfor han gjorde det. Det virker ikke som noe han driver med på "hobby basis".

Lenke til kommentar
Jeg tror Doakes finner ut av hva Dexter driver med og snur det andre kinnet til. Vi så jo hva Doakes gjorde under brua i en tidligere episode :)

Blir jo litt far-fetched hvis det skulle være tre seriemordere i serien. I alle fall med tanke på at det er mindre enn 50 aktive i USA. At to av dem da jobber i samme distrikt blir å tøye strikken enda litt lenger.

Dessuten trodde jeg vi hadde fått svar på hvorfor han gjorde det. Det virker ikke som noe han driver med på "hobby basis".

Var vel ikke det han mente heller. Doakes er det jo større sannsynlighet for at ikke bryr seg når han selv er kjent for å tøye reglene når det gjelder folk som "fortjener å dø". Det gjør ikke Doakes til en seriemorder det, i såfall tror jeg det finnes mange av dem.

Lenke til kommentar
Jeg syntes dette var en veldig bra serie, men vet ikke om jeg er så begeistret for at det kommer en ny sesong. Hva skal den handle om for å opprettholde standarden uten å bli cheesy?

7558431[/snapback]

Serien er jo basert på en roman, og den romanen hadde en oppfølger. Tror ikke det blir så alt for gale :)

Lenke til kommentar

Omtale, neste roman i serien:

Miami's best-dressed serial killer is back and on the prowl - at least he would be if he could shake off his permanent shadow. Ever since their paths first crossed, Sergeant Doakes hasn't let Dexter Morgan out of his sight. Dexter may well be the Miami PD's blood-spatter analyst, but Sgt. Doakes has a pretty good idea of how Dex likes to spend his free time and he's determined to catch him in the act. Dex hasn't killed in months and is getting twitchy. To throw Doakes off his scent, he's spending more time with Rita, his girlfriend. But no matter how many cosy nights they spend in front of the TV, Doakes is still watching. Then a body turns up, horribly mutilated and barely alive. It's the work of a torturer extraordinaire - a man who abducts his victims and keeps them alive for weeks while he performs his hideous operations. To trap the torturer, Doakes and Dexter will have to work together, if they can trust each other. It's a devil's pact and one of them will have to be the bait... Furiously fast, funny and thrilling, DEARLY DEVOTED DEXTER proves what the critics have been saying: Dexter Morgan is one of the most engaging new characters in contemporary crime fiction.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...=1682599&rom=MP

Doakes og Dexter samarbeide? dette kan bli morsomt. :)

edit, spoilertag fikset.

Endret av nord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...