ATI vs GeForce Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Er ny på faget så lurer på hvordan. Har fått en 32 tommers JVC LCD tv. Vil gjerne koble den bærbare til for å spille litt. Hvordan gjør jeg det? Hvilke kabler trenger jeg? Endret 23. november 2006 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Skjønte ikke helt emnetittelen Kanskje du bør formulere bedre.. Mets sannsynligvis duger ei VGA kabel. Les i manulen til TVen. Har den VGA inngang, kjøp VGA kabel Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Koble pc til LCD tv skal det være. Ja, hvordan gjør jeg det. Jeg har en S-Video kabel... Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Har bare en s-video kabel... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Kjøp VGA kabel mann! S-video er elendig kabel å overføre signalene fra PC til LCD. Men siden du har kun s-video: koble kabel til maskinens s-videoinngang til til TVens inngang. Velg s-videokilde på TVen og trykk Spesialtast + F1-9 (den F-tasten med firkant/TV, vanligvis F5) Endret 23. november 2006 av Zande Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 VGA kabler støtter jo ikke så høye oppløsninger da? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jo, VGA støtter mye høyere oppløsninger enn han har på TV-en. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jo, VGA støtter mye høyere oppløsninger enn han har på TV-en. 7345029[/snapback] ikke høyere enn 1028x1024? Og på en hd tv vil man vel ha hd oppløsning? gjerne wide;) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Joda. Jeg vet ikke hva maks oppløsning er, men det er jo f.eks ikke noe problem å kjøre 2048*1536 på en skjerm som støtter det. HD går med andre ord helt fint med VGA/RGBHV. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Da må du ha S-video til komositt kabel, som du så kobler til en scart "omkobler", så putter du den på TVen.. Sempron Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Som nevnt tidligere i tråden: S-video er elendig til PC-bruk, og kompositt er hakket verre. Det er i hovedsak to alternativer: VGA eller DVI. Hvilken av disse du bør velge avhenger selvsagt hvilke innganger du har på TV-en men også hvilke oppløsninger disse inngangene støtter. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Har du peiling på om det er noe som helst form for signaltap med VGA ledninger når vi snakker lengde på ca. 15 meter? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Har du peiling på om det er noe som helst form for signaltap med VGA ledninger når vi snakker lengde på ca. 15 meter? 7363512[/snapback] Ved såpass lange strekk stiller det større krav til kvaliteten på kabelen. Er kabelen dårlig kan du få "dobbelt" bilde, skygger og farger som glir over i hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå