Veitafan Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hallo, jeg hører veldig mye på musikk og lager litt musikk selv. Jeg er ute etter høytalere med fin lyd til først og fremst musikk, jeg vil ikke ha noe suround-opplegg. Jeg har hatt ett 2.1 sett fra creative i noen år nå, de kosta 400kr og er lei av "liten" lyd. Til pc. Noen forslag/innspill/erfaringer? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg tror kanskje Klipsch ProMedia GMX A-2.1 de vil passe bra for deg. Der er det bra med trøkk Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Noen meninger om disse fra Harman Kardon, de så jo litt rå ut . Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Soundsticks-ene skal være bra de, men er ganske små. Du kan vurdere Altec Lansing MX5021, og Klipsch som GnoMiz linket til. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Ok, tusen takk for svar. Vet dere noen alternativ i prislassen opp til 2000,- ? Kan hende jeg strekker meg litt lengre hvis de ekstra pengene er verdt det Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Du bør lese litt på testene som ligger rundt på nettet av de forskjellige høyttalersettene. Det gjorde jeg. Jeg så på Klipsch, Empire , Creative (det settet har gått ut) og Logitech. Mitt valg falt på Logitech og jeg er fornøyd med det. Logitech er helt klart det settet som har høyst morrofaktor,derfor valgte jeg det. Lydkvaliteten er også bra i forhold til prisen. Jeg har stereoanlegg til ca 30000 kr,så jeg vet godt hva lydkvalitet er. Creative har nettopp sluppet et nytt 2.1 anlegg som heter X-Fi Sound System Z600. Det ser også ut som et bra alternativ. Hvilket lydkort har du? Husk at et godt lydkort er like viktig som gode høyttalere. Jeg byttet fra det lydkortet som er integrert på hovedkortet til Creative Sound Blaster X-Fi Platinum og forskjellen er STOR. Edit: Hvis du ønsker enda bedre lyd og er villig til å betale litt så har jeg et forslag til. Kjøp en T-200 USB Tube (Headphone) Amplifier,så kjøper du et par små Klipsch høyttalere og en liten sub. Jeg har forresten bestillt meg den lille rørforsterkeren fra Ornec selv. Slik ser den ut forfra: Endret 24. november 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Må isåfall ha eksternt lydkort da (bruker bærbar), men det kan jeg ønske meg til jul . Ellers takk for tips. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Dunk ned naboens veggpryd med dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=21875 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Du bør lese litt på testene som ligger rundt på nettet av de forskjellige høyttalersettene.Det gjorde jeg. Jeg så på Klipsch, Empire , Creative (det settet har gått ut) og Logitech. Mitt valg falt på Logitech og jeg er fornøyd med det. 7352565[/snapback] Jeg har tørt at den subben er litt "over diminsjonert" i forhold til de høyttalerene som er i settet. Hva mener du om det Morten K? Eller var det mye bra forslag der ja! Noen meninger om disse fra Harman Kardon, de så jo litt rå ut . 7351839[/snapback] Jeg har ikke hørt de selv, men selger litt av de på jobben og vi har bare fått bra tilbakemelding Endret 25. november 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 eg har tørt at den subben er litt "over diminsjonert" i forhold til de høyttalerene som er i settet. Hva mener du om det Morten K? Suben er litt drøy i forhold til høyttalerne ja,men det er bare å passe på å ikke skru opp bassen på fjernkontrollen for mye. Da integrerer suben seg bra sammen med høyttalerne. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Liten oppdatering: Valget står mellom Klipsch og Empire. Vil bestille en av de så snart jeg får penger på konton. Jeg sier meg ferdig på høytalerfronten, la oss få fokuset over på ett ekstern lydkort til meg! Det slipper å være veldig dyrt, har sett litt på diverse nettbutikker å syntes Creative X-fi Xmod så grei ut. Hva tror dere om det? Edit: Husk jeg skal kjøpe 2.1-system, så trenger ikke no fancy 7.1-opplegg!. Endret 29. november 2006 av Veitafan Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hvis du bruker "onboard" lydkort nå, vil det være en oppgradering hvis du kjøper xmod. Den Crystalizer effekten virker vist og, du får bedre lyd på mp3-filene dine (enn med ett "vanlig" lydkort). Test hos c|net Liten test hos Extremetech Liten test hos Engadget Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Det ble Empire A6. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Dette her er nok ikke verst om du er villig til å legge inn litt mer! https://prisguiden.no/product.php?productId=53122 Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Bestillte empire forrige torsdag . De har ikke kommet i posten ennå. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Det nærmer seg jul. Posten trenger tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå