longbow Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Nå har jeg sittet i telefonen i 40 minutter med folk fra los, uten at jeg fikk fiksa nettet etter omleggingen til nextgentel... Men nå funker ikke routeren etter alt hva han sa jeg skulle gjøre, og problemet var at vi skulle resette den, men det fikk vi ikke til... Så hendvender meg til dere, hvordan resetter jeg denne routeren? (har forøvrig sett på 3com.com, og skal jeg bare ta en kabel fra adsl modemet og inn på lan 1-4 på routeren, så inn med strømmen og så vente 30 sekunder?) Virker ikke helt dette, så vær vennlig å hjelp! Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kabelen må gå fra WAN-porten til en av switch-portene, ikke fra adsl/kabel-modem til en av switch-portene. Skru på strømmen, og så vil vil en av lampene på forsiden begynne å blinke. Når den har sluttet å blinke (etter ca 30 sec) kan du skru av strømmen igjen, og koble opp utstyret slik du vil ha det. Routeren skal da være resatt, med fabrikk-instillingene etc. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Kabelen må gå fra WAN-porten til en av switch-portene, ikke fra adsl/kabel-modem til en av switch-portene Har ikke noe som heter WAN port... eneste som er av porter på adsl modemet er; ADSL, tel 1, tel 2, lan 1-4 Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kabelen må gå fra WAN-porten til en av switch-portene, ikke fra adsl/kabel-modem til en av switch-portene Har ikke noe som heter WAN port... eneste som er av porter på adsl modemet er; ADSL, tel 1, tel 2, lan 1-4 7344072[/snapback] Da vil jeg tippe det er ADSL-porten. Hva er modell-nummeret, så kan jeg kjapt få verifisert 100% hvilken port det er. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hadde kanskje hjulpet litt om du hadde sagt hvilken 3Com router du har. Har du separat router og modem? Eller er det en router med innebygget modem. Hvis du har separat modem så har det ikke noe med resetting av routeren å gjøre. Koble vekk alle enheter som måtte være tilkoblet routeren. Den eneste koblingen du skal gjøre er mellom WAN-porten og en av (samme hvilken) LAN-portene på routeren, dvs. du skal ikke koble routeren til noen andre bokser (unntatt evt. strømforsyning da). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå