Gå til innhold

Generelt om 1,8" disker

Kimble

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en 1.8" disk til et vifteløst system, men det var ikke lett å finne noe om slike disker på nett. Tenkte på denne disken: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...30;c:36208;r:pg

Noen som vet hvordan tilkoblinger det er for strøm og data på diskene? Har litt vanskelig for å tro at det er en vanlig ide kabel..?

Lurer også litt på hvordan det er med støynivå på disse diskene kontra vanlige 3.5 tommers?

Blir kjempeglad om noen har linker til tester av slike disker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tilkoblingen er vel som på vanlige 2,5, kontakten er på langsiden i stedet.

Finnes overganger fra ide+strøm til den pluggen. tipper 30-40kr.

7343863[/snapback]

"vel" og "tipper" kan jeg også :) Lurte på om det er noen som faktisk vet noe om disse diskene?

Lenke til kommentar

Hører den tikker litt noen ganger, men om det er pga skde fra røff bruk eller normalt er jeg usikker på. Aldri hørt merkbar støy fra hverken 2,5 eller 1,8 utenom litt tikking ved jobbing.

Diskene er jo mindre så bruker mindre energi på å snurre som eventuelt kan lage "during" i disk/underlag/feste.

Aldri hørt noe summing av at disken spinner. (Slik man hører på de fleste 3,5)

Lenke til kommentar

Jeg ville nok heller valgt 2,5" disk. Koster mindre pr GB og det er ikke så stor forskjell i varme/støy på 2,5" og 1,8". Men jeg har kun erfaring med ZIF versjonen av 1,8" disker, så jeg kan ikke si noe om hvordan IDE utgaven er. Jeg har også prøvd å finne tester av 1,8" disker, men er ikke så mye av det der ute siden de for det meste brukes i bærbare og iPod.

Lenke til kommentar
Noen spesiell grunn til at du ikke vil bruke 2.5?

AtW

7344018[/snapback]

Plass, har et mini-itx kabinett.

Jeg ville nok heller valgt 2,5" disk. Koster mindre pr GB og det er ikke så stor forskjell i varme/støy på 2,5" og 1,8". Men jeg har kun erfaring med ZIF versjonen av 1,8" disker, så jeg kan ikke si noe om hvordan IDE utgaven er. Jeg har også prøvd å finne tester av 1,8" disker, men er ikke så mye av det der ute siden de for det meste brukes i bærbare og iPod.

7344291[/snapback]

Har en stor 3.5" disk jeg tar backup av filer og slikt på så jeg har ikke plass til en 2.5" disk. Planen var å ha en liten lydløs disk å ha systemet på slik at jeg kan sette 3.5" er standbye modus når jeg ikke trenger filer fra den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...