Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av pc! 6k

Anbefalte innlegg

Her er oppsettet mitt:

Athlon 64 X2 4800+ @ 2,5 gHz

DFI Lanparty UT Rdx 200 CF-DR (Med crossfire støtte) socket 939

ATI Radeon X1900XTX

Western Digital 400GB

Creative SB Audigy SE PCI

Corsair DDR TWINX 2048 MB

Thermaltake Tsunami Dream

Har skjerm, mus og tastatur jeg vil beholde.

Endret av fevangen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor jeg skal oppgradere er vel mitt problem :hmm: ? finner ikke en nettbutikk med X1900 Master kort i norge! Har sjekka alt! Skal være en gamer pc.

Edit: beklager den første setningen, suger i norsk, så veit ikke om noen annen måte å formulere mitt utsagn på. Er ikke frekt ment :blush:

Endret av fevangen
Lenke til kommentar

Ok, da beklager jeg mitt utsagn :)

Ønsker du en gamerPC, finner vi et godt grafikkort..

Skal du bruke den til tung redigering av diverse medier, finner vi bedre CPU og hovedkort..

Skal den være en server, finner vi komponenter som passer til dette..

..tenkte mer i den banen

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Om du vil bytte socket ville jeg gått over til S775 og valgt en Core 2 Duo E6600 + et greit hovedkort, du bør da også kjøpe ny RAM da det enestte HK'et som støtter C2D og DDR(1) er et litt ''simplere'' hovedkort.

Men du måtte uansett kjøpt DDR2-RAM om du skulle valgt et AM2-oppsett.

Lenke til kommentar

Det som er litt kjedelig i ditt tilfelde, er at DD2 har blitt standard på mange bedre hovedkort og er litt usikker på om DDR går på DDR2 hovedkort.

Ellers hadde jeg personlig anbefalt:

CPU: Core 2 Duo E6400 OEM

CPU-kjøler: Thermaltake Big Typhoon

HK: Asus P5B Deluxe (DDR2)

Pris ca. 3500,-

Veldig god startsgrunnlag

Grunnen til at jeg anbefaler E6400 kontra E6600 er pga ytelsesforskjell er ikke verdt prisforskjellen og hvis du kjøper CPU OEM og god CPU-kjøler, kan du klokke lett over 3GHz på nevnt HK uten problemer.

E6400 OEM + Thermaltake Big Typhoon = ca.prisen på E6400 BOXED :)

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er mye vits i oppgradere i det hele tatt, egentlig. Du kan alltids kjøpe et X 1950 XTX, slik at du kan kjøre crossfire. (med de nyeste driverne trenger du ikke masterkort) Eller en til harddisk, eventuelt bedre kjøling. Du får imidlertid veldig lite utbytte av et crossfireoppsett hvis du ikke har en rimelig rå skjerm.

Det vil være lite å hente på å bytte sokkel nå, da du allerede har en rå CPU. Du kan heller beholde den CPU-en du har, og vente med oppgradere for eksempel til K8L.

Du kan jo også bytte til GeForce 8, men siden du allerede har et rått skjermkort, hadde det vært mer å hente på å vente til R600 har kommet og prisene har sunket litt.

Lenke til kommentar
Det vil være lite å hente på å bytte sokkel nå, da du allerede har en rå CPU.

Aner du C2Ds overklokkingspotensialle i hele tatt?

Her er det snakk om sinnsyke resultater. Hva med at en C2D E6400 til 1700,- overgår en AMD FX-62 til over 6000,- kun på en ~850MHz overklokk som er rimelig safe?

post-64633-1164301478_thumb.jpg

Endret av Zande
Lenke til kommentar
Det vil være lite å hente på å bytte sokkel nå, da du allerede har en rå CPU.

Aner du C2Ds overklokkingspotensialle i hele tatt?

Her er det snakk om sinnsyke resultater. Hva med at en C2D E6400 til 1700,- overgår en AMD FX-62 til over 6000,- kun på en ~850MHz overklokk som er rimelig safe?

Joda, det er rimelig råe saker. Men en X2 4800+ gir i de fleste tilfeller god nok ytelse i dag. Og et annet spørsmål er jo hvorvidt trådstarter vil overclocke eller ikke. I spill vil per i dag et til grafikkort gi en bedre ytelsesøkning enn en ny prosessor, forutsatt at man har en rå skjerm. Hvis trådstarter føler at Pc-en er for treg i prosessorintensive oppgaver, kan absolutt en C2D, eventuelt overclocket, vurderes. Ellers er det like vits i en oppgradering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...