Gå til innhold

Hva bør jeg tenke på ved kjøp av Playstation 2?

DOH77

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en slik en Play Station 2, og har et par spørsmål.

Ser at det er en "slim version" eller noe i den dur ute nå. Er den forskjellig/dårligere/bedre enn den originale versjonen? Hva er i så fall forskjellen?

Får jeg fortsatt kjøpt den gamle versjonen hvis denne tynne versjonen er dårligere?

Er det forskjell på kontrollerne? Ser det er noe som heter "Dual shock", er det noe fancy greier?

Hvor mange kontrollere får man kjøpt med konsollen, bare en? Hvor mye koster det for en ekstra?

Hvor stort minnekort bør jeg ha? Er det forskjell i størrelse? Hvor mange minnekort bør jeg ha? Hva koster de?

Hvor får jeg kjøpt PS2? En hvilken som helst elektrosjappe? Visse steder å styre unna, eller er alt stort sett grei skuring? Er det samme pris rundt omkring?

Andre ting jeg bør passe på? Andre ekstrating som er kjekke å kjøpe?

Takk.

Endret av DOH77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slim versjonen er en "oppgradert" versjon, den har innebygd nettverkskort og er mye mindre og ser bedre ut.

Følger som regel med kun en håndkontroll ja, tror det koster mellom 2-300 kroner for en ekstra. Trenger ikke så stort minnekort, 8mb holder vel. Du får kjøpt Playstation2 på de fleste elektro-butikker rundt om vil jeg tro. Kan jo velge å bestille over internett også, om du ønsker det. ;)

Lenke til kommentar

Kontroller får du fra 150kr, og dualshock er den du skal ha, og orginale sony minnekort er de beste, og finnes i 8mb og 16mb...

Den siste versjonen av PsTwo er helt grei, men skal du ha den "beste", så mener jeg at det er modell SCPH 30004R. Jeg mener også at chip er et must i en ps2. Jeg har forøvrig 2stk ps2 som skal selges, begge får NY laser før salg, og chip (matrix infinity) om ønskelig

Lenke til kommentar

PS slim viser bare hvor lite plass alt skitet inni PS 2 egentlig tok. PSP er jo ca. 50% så kraftig.

Sist gang jeg var på elkjøp så tror jeg de solgte PS 2 for bare en tusenlapp, som er rimelig billig.

En ekstra kontroll koster ivertfall 150 kroner, og et memory card koster ivertfall 100 kroner(ett på 8 mb. Memory sticks på 128 mb koster det samma hahaha).

Lenke til kommentar
Kontroller får du fra 150kr, og dualshock er den du skal ha, og orginale sony minnekort er de beste, og finnes i 8mb og 16mb...

Den siste versjonen av PsTwo er helt grei, men skal du ha den "beste", så mener jeg at det er modell SCPH 30004R. Jeg mener også at chip er et must i en ps2. Jeg har forøvrig 2stk ps2 som skal selges, begge får NY laser før salg, og chip (matrix infinity) om ønskelig

7343872[/snapback]

Har du flere ps2 igjen?

Hvordan er disse ps2ene tror dere? Finn.no

Jeg tenker på å gå til innkjøp av en ps2, bytte ut min gamle dvdspiller. Kjekt å kunne spille av divx og mp3 og sånn også..

Lenke til kommentar

Kontrollene kan benyttes, til de fleste spill.

Minne kortene tror jeg bare vil lagre PS spill. Ellers er de små, anbefaler deg å kjøpe et stort ps2 minnekort...

ellers, Kontakt EssspeN her på forumet for informasjon om PS2 han er jævli flink...

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på alle chipene?

Hva gjør Matrix til en bedre chip enn de andre?

Hvor mye skal du ha for ps2en? Hva følger med?

7347842[/snapback]

Matrix har mye bedre firmware, og mulighet til å oppdatere firmware, og de er meget flinke til å holde seg oppdatert på sidene sine, også er vel matrix infinity den mest stabile chip på markedet, og veldig mange andre chip`r er kopier av matrix... Pris på de ps2 jeg har avhenger av hva du skal ha med... Send meg en pm du, så blir vi sikkert enige ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...