tiller1 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hei jeg lurer på om noen av dere smarte folka der ute kan hjelpe meg med og finne en cpu vifte som kjøler med ikke bråker alt får mye? takk til alle som gidder og hjelpe meg Lenke til kommentar
Quir0 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 zalman cnps9500 led denne er best har ikke hørt no dårlig om den. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Annbefaler denne kjøleren, hadde den kjøleren som blir nevnt i foregådene posten og er ikke fornøyd. CNPS 9500LED kjøler bedre, støyer mindre samt lettere (Fordel hvis man flytter på PC'en). Denne kjøler dessuten bedre også, har hele 5 grader temperatur forskjell på disse to kjølerne. ~ Medion Lenke til kommentar
tiller1 Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 takker takker jeg driv og så på denne her http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBCRSWK8&mcat=c176 Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Asetek VapoChill Micro High-End, som ser slik ut: Dette er en utrolig bra kjøler til en billig penge (ikke mer enn 295,- kr). Det finnes tre forskjellige versjoner av VapoChill Micro: High-End, Extreme og Ultra Low Noise. Den eneste forskjellen på disse to er vifta (som forøvrig er 92mm). Ultra Low Noise er latterlig høyt priset, så jeg vil anbefale å gå for den rimeligste; High End. Denne er ganske lik Extreme, men vifta er en smule mer effektiv. Det følger også med en rheostat (spenningsregulator til å justere turtallet på vifta) til Extreme modellen. Ved vanlig kontorarbeid kjører jeg denne passivt (med vifta helt av), da ligger CPU temperaturen mellom 38-40°C. Når jeg spiller, redigerer film eller overklokker skrur jeg vifta på fullt (da bråker den en del). Jeg har kjørt min AMD A64 3700+ (2.2GHz) i SuperPI (et benchmarkprogram, belaster CPU 100%) i over en halvtime, og temperaturen gikk aldri over 37°C med vifta på fullt (kabinettemperatur; 25.5°C ± 0.5°C). Dette selvfølgelig med Arctic Silver 5 kjølepasta, som jeg også anbefaler å bruke på alle (kanskje bortsett fra kondensatorene) kjølerne i PC'en. Du kan lese en test av kjøleren(e) her. Lykke til! Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Etter som jeg har hørt fra mange, så er Thermaltake Big Typhoon en veldig bra kjøler, den kjøler også chipse på hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå