HKRoed Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hei! Sliter litt med å få brukt PHP include i en layer i Dreamweaver 8. Når jeg setter inn: <div id="Layer1"><?php include(meny.html); ?></div> så vises ingenting. Prøver jeg på: <div id="Layer1"><?php include("meny.html"); ?></div> Så blir layeren borte, og det står "Untitled document </head>" Funker det kanskje ikke å bruker PHP inne i selve layeren? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 du må nok rename filene til .php for å kunne include de. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Hjalp ikke det heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hei!Sliter litt med å få brukt PHP include i en layer i Dreamweaver 8. Når jeg setter inn: <div id="Layer1"><?php include(meny.html); ?></div> så vises ingenting. Prøver jeg på: <div id="Layer1"><?php include("meny.html"); ?></div> Så blir layeren borte, og det står "Untitled document </head>" Funker det kanskje ikke å bruker PHP inne i selve layeren? 7343571[/snapback] hvilken fil har du dette i? <div id="Layer1"><?php include("meny.html"); ?></div> du kjører vel koden gjennom php? Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Fikk det til nå. Tok jo bare en 3-4 timer det... Av en eller annen grunn så får jeg ikke brukt DW i designmode når jeg skriver ("meny.html"). Da får jeg den feilmld. Men det er jo slik den skal være, og da funker det på webområdet mitt. Fjerner jeg disse " mens jeg er i designmode, så går det helt fint å redigere. HEIA DW Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hvis det ikke er $variabel.php så kan du også bruke include('menu.html') Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå