noWay Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Har nettop satt opp min egen server, med Windows 2003 Server Enterpirse edition. Har satt opp Web- og ftp-server så langt, mer kommer senere. Se http://www.asses.kicks-ass.org Jeg fulgte en guide til Wahalla (se http://itpro.no/supportforum.php?showtopic...7&hl=speedtouch ) om port-forwarding og dette funker kjempefint. Problemet er at etter jeg har satt opp serveren og gjort denne port-forwardingen, finner jeg ikke serveren på det lokale netteverket i det hele tatt! Har flere PC'er her, men det er ingen som finner serveren, verken i "cmd : net view", eller i wndows. Men vi finner den raskt fra den eksterne IP'en. Web- og FTP-server finner jeg lokalt, men finner liksom ikke serveren når jeg søker etter den i windows. Og ja, vi er alle på MSHOME. Dette gjør at jeg heller ikke finner LAN-games som jeg setter opp på serveren Noen tips om hva som er galt? Og husk..... jeg er nybegynner på dette fagfeltet Endret 23. november 2006 av noWay Lenke til kommentar
noWay Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 (endret) [Nesten løst] Var Windows-brannmuren på Serveren som blokkerte tilgangen lokalt. Slår jeg av denne, funker det bra. Men hvordan kan jeg la brannmuren i Windows 2003 server-edition på serveren, være påslått men likevel ha tilgang til den lokalt? Har jeg funnet ut hvilke porter "Windows" bruker mellom PCene kan jeg åpne disse i brannmuren... Noen som vet noen om dette? Endret 23. november 2006 av noWay Lenke til kommentar
noWay Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 [LØST] Blir visst bare min egen tråd dette, ettersom jeg finner svarene selv Har funnet portene som windows bruker til fil-deling nå. Det er TCP 139, TCP 445, UDP 137 og UDP 138. Løser det seg ikke, kommer jeg tilbake Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg trodde Windows' Firewall gjorde det enkelt å innføre unntak for "File Sharing" og denslags. Skulle ikke være nødvendig å kjenne port nummer osv. Men nå kjenner jeg bare litt til XPs Firewall, da. Kan hende Server er ulik. Lenke til kommentar
noWay Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Jeg trodde Windows' Firewall gjorde det enkelt å innføre unntak for "File Sharing" og denslags. Skulle ikke være nødvendig å kjenne port nummer osv. Men nå kjenner jeg bare litt til XPs Firewall, da. Kan hende Server er ulik. 7343635[/snapback] Slik jeg fant det ut iallfell med Win 2k3 Server så må man legge det inn manuelt... Hvis man ikke slår windows-brannmuren helt av da Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Så det er ingen "tab" merket Exceptions eller noe sånt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå