Gå til innhold

Pris på pana gs500 vs sony hc96

Anbefalte innlegg

Jeg var på nippet til å kjøpe meg panasonic gs500 her om dagen, men stoppet i siste sekund. Det koster jo litt penger..

Jeg oppdaget ved en sammenligning at prisforskjellen mellom sony HC96 og pana gs500 var mye mindre i USA enn her. Ikke det at jeg skal kjøpe det i usa alstå..

Det jeg så var at i USA koster gs500 ca 18% mer enn HC96, mens i norge ca 50% mer.

Hva betyr det mon tro?

1: er sony relativt billig i norge i forhold til usa?

2: vil prisforskjellen bli norge også over jul?

3: tar importører av panasonic i norge mer fortjeneste?

Er prisen for GS500 i norge en riktig pris?

Hva tror dere?

Pana gs500 er mitt førstevalg og det får jo også høy score i tester.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var på nippet til å kjøpe meg panasonic gs500 her om dagen, men stoppet i siste sekund. Det koster jo litt penger..

Jeg oppdaget ved en sammenligning at prisforskjellen mellom sony HC96 og pana gs500 var mye mindre i USA enn her. Ikke det at jeg skal kjøpe det i usa alstå..

Det jeg så var at i USA koster gs500 ca 18% mer enn HC96, mens i norge ca 50% mer.

Hva betyr det mon tro?

1: er sony relativt billig i norge i forhold til usa?

2: vil prisforskjellen bli norge også over jul?

3: tar importører av panasonic i norge mer fortjeneste?

Er prisen for GS500 i norge en riktig pris?

Så vidt jeg kan se (jeg har bare sammenliknet B&H og de billigste i produktguiden), ser det ut som at prisforskjellen skyldes at Sony er litt billigere i Norge enn USA, og Panasonic er litt billigere i USA enn i Norge. Det jeg også merker meg, er at prisene på NV-GS500 har stått mer i ro enn de mindre modellene, NV-GS300 er for eksempel nede i 5700 kr nå, mens NV-GS500 fremdeles ligger på snaut 8000 kr.

En tommelfingerregel jeg har funnet ut at stemmer i svært mange tilfeller, spesielt på veil. priser, er å multiplisere den amerikanske prisen med 9-10. Hvor forskjellene oppstår, om det er importør eller butikk som tar de ekstra kronene er selvfølgelig umulig å si, men jeg har en mistanke om at norske butikker holder igjen prisene på NV-GS500 noe fordi den selger godt.

Uansett - jeg vil si at Panasonic'en forsvarer prisforskjellen, og har du ikke de ekstra kronene til NV-GS500 så finnes jo NV-GS300 også - som jeg heller ville valgt fremfor Sonyen. Spesielt mikrofoninngang og 3CCD gjør også NV-GS300 til et bedre valg, i mine øyne...

Lenke til kommentar
Uansett - jeg vil si at Panasonic'en forsvarer prisforskjellen, og har du ikke de ekstra kronene til NV-GS500 så finnes jo NV-GS300 også - som jeg heller ville valgt fremfor Sonyen. Spesielt mikrofoninngang og 3CCD gjør også NV-GS300 til et bedre valg, i mine øyne...

Nåja... brukte bare Sony-en som prisreferanse.. har ikke tenkt å kjøpe den.

Ser at på www.pana3ccduser.com spekuleres det i om det ikke blir laget flere GS500. Store nettbutikker har tatt den ut av sortimentet fordi de ikke får flere fra pana.

Da kommer det vel en ny model rett over nyttår, tenker jeg..

Skal jeg vente på neste modell eller er GS500 "god nok"..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...