Gå til innhold

3DMark 2001 SE och Dell Latitude C840


Groggern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, det var ikke akkurat imponerende resultater det, nei.. Har du SD-ram? Skjermkortet er vel ikke akkurat "top-notch" heller, pleier ikke være det i bærbare pc`er. Selv har jeg en selvbygd stasjonær pc (se sign for specs) og har 12592 i 3Dmark 2001 (13872 klokket)

 

Alle testene kjører fint hos meg.. kanskje du skal prøve å laste ned nye drivere til skjermkortet?! Jeg bruker Detonator 40.72. Last ned på http://www.nvidia.com.

Lenke til kommentar

OK, GeForce4 440 Go har ikke HW støtte for DirectX8, og derfor kjører ikke nature-testen. Helt normalt. Jeg har testet en Dell Inspiron 8200 med Radeon M9 skjermkort og 1,7 GHz Pentium 4 CPU, og fikk med litt drivertweaking 6401 poeng. Altså ruler Radeon M9 gata i 3D-Mark 2001 (men kun pga. DirectX8 støtte) helt til GeForce4 TI4200 Go kommer over jul. DA blir det fart på sakene!

 

Edit: Relativt nye drivere finnes på Dell support sidene. Bruker bare dem, jeg.

 

_________________

Athlon XP 2000+ @ 1774

Asus A7V333

256 MB TwinMos PC2700 @ 355 MHz CAS2

POV GF4 TI4200 XP @ 315/665

3D-Mark 2001SE: 12554

 

[ Denne Melding var redigert av: Ar`Kritz på 2002-11-18 13:37 ]

Lenke til kommentar

GeForce4 TI4200 Go ligner jo på en hastesag fra NVidia sin side.

 

Stor brikke, er jo desktopp grafikk kortet ti4200 tilpasset bærbare, samme som desktopp cpu i bærbare.

 

Nvidia må se seg slått av Ati.

 

Men, skal like å se hvordan geforce4 ti4200 go i forhold til ati radeon mobility 9000 i ytelse.. med orginale drivere fra dell, og alt annet, får jeg ca 6100 poen i 3dmark2001

Lenke til kommentar

Hei

 

Det går fint å benytte Nvidia sine nyeste detonator drivere på ditt GF4go skjermkort. Men det krever litt fiksing da (ganske enkelt). Selv benytter jeg versjon 40.71 og det har gått knirkefritt fra dag 1. Fikk en pen økning på 500-600 poeng i 3dmark2001se. Har også fått noen nye funksjoner som f.eks. mulighet til å justere billedstørrelsen på tv-ut (noe som irriterte meg noe grenseløst med Dell sine drivere).

 

Fiksingen av driverene (endring av nv4_disp) filen er det noen som har gjort slik at du slipper å gjøre det selv.

 

Last ned på:

http://www.envynews.com/d-force/drivers.html

 

Husk å avinstallere dine gamle drivere helt før du installerer de nye (add/remove programs --> )

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...