Flums Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hei Har en side hvor man skal velge om man er privatperson eller bedrift. Dette gjøres med radio buttons. Poenget er at jeg vil laste siden på nytt avhengig av velget de gjør for å lime inn input felter knyttet til privatperson eller bedrift.... SÅ, hvordan bruker man radio som submit? Og; er det mulig å laste inn riktig input felt uten å måtte reloade hele siden? Lenke til kommentar
___ Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hei Har en side hvor man skal velge om man er privatperson eller bedrift. Dette gjøres med radio buttons. Poenget er at jeg vil laste siden på nytt avhengig av velget de gjør for å lime inn input felter knyttet til privatperson eller bedrift.... SÅ, hvordan bruker man radio som submit? Og; er det mulig å laste inn riktig input felt uten å måtte reloade hele siden? 7343216[/snapback] Hva er poenget med å laste siden på nytt? Det du kan gjøre, er å ha inputfelter både for privatperson og bedrift, og så skjule / vise aktuelle felter når brukeren klikker på radioknappene. Du kan også ha et hidden-felt der du setter verdien privat / bedrift alt ettersom. Så kan du i koden som behandler form-parametrene sjekke verdien i dette hidden-feltet, og lese riktige input-felter basert på hva brukeren valgte i formen. Hilsen Werner Lenke til kommentar
Flums Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Hei Har en side hvor man skal velge om man er privatperson eller bedrift. Dette gjøres med radio buttons. Poenget er at jeg vil laste siden på nytt avhengig av velget de gjør for å lime inn input felter knyttet til privatperson eller bedrift.... SÅ, hvordan bruker man radio som submit? Og; er det mulig å laste inn riktig input felt uten å måtte reloade hele siden? 7343216[/snapback] Hva er poenget med å laste siden på nytt? Det du kan gjøre, er å ha inputfelter både for privatperson og bedrift, og så skjule / vise aktuelle felter når brukeren klikker på radioknappene. Du kan også ha et hidden-felt der du setter verdien privat / bedrift alt ettersom. Så kan du i koden som behandler form-parametrene sjekke verdien i dette hidden-feltet, og lese riktige input-felter basert på hva brukeren valgte i formen. Hilsen Werner 7343705[/snapback] Ja, det var vel egentlig dette jeg mente, dårlig forklaring. Spørsmålet er hvordan man gjør dette? Noen som har kildekode eksempler? Er dette kompatibelt hos alle store nettlesere? Lenke til kommentar
___ Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Er for trøtt til å mekke et eksempel... Et søk på Google med søkeordene "radiobutton javascript show hide" gir mange treff på hvordan man får dette til. Hint: la onClick-eventet på radioknappen(e) kalle kode som setter style.display til 'block' på alle elementene du vil skal være synlige, og 'none' på alle elementene du vil skjule. Werner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå