Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mangler lokal tilkobling

Anbefalte innlegg

hei!

jeg formaterte dataen min for en stund siden, da brukte jeg det programmet som var i datan min.

men alt som var på mine nettverstilkoblinger var: 1394-tilkobling, så jeg mangler lokal tilkobling så jeg kommer meg ikke på internett. lagret alle cdene som jeg skulle etter formateringen. det er ikke adsl en siden den virker på den andre daten.

jeg er ikke noe flink i data så hvis noen kunne sagt hva jeg skal gjøre hadde det vært flott

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som la7dfa-com sier trenger du trolig driver til nettverksbrikken. Kjør devmgmt.msc for å få en liste av enheter tilkoblet maskinen din og let etter enheter med et gult utropstegn. Under "Other devices" finner du trolig en "Ethernet controller" med et slikt utropstegn som altså er din nettverksbrikke som trenger driver for å fungere. Er nettverkskortet integrert på hovedkortet ligger driveren trolig på en CD-plate som følgte med det.

Finner du ikke rett CD kan du laste ned driveren fra produsentens side på en annen maskin for så å f.eks legge den på en USB-pen eller noe liknende.

Lenke til kommentar

hei kamerat innstaller driverne fra cd,en til hovedkort først og så oppdaterer du til den nyeste, men et godt råd last ned fra nvidia sine sider ,ikke msi sine ,det fikk jeg mange problemer av ,da skal ikke lokal tilkobling være usynlig, hvis du gjør dette.

Lykke til

Lenke til kommentar
hei kamerat innstaller driverne fra cd,en til hovedkort først og så oppdaterer du til den nyeste, men et godt råd last ned fra nvidia sine sider ,ikke msi sine ,det fikk jeg mange problemer av ,da skal ikke lokal tilkobling være usynlig, hvis du gjør dette.

Lykke til

7347058[/snapback]

takk :)

men jeg har ikke cd, og jeg har vedlig lite data kunnskaper på det området, så om noen vet hvilken driver jeg trenger og skrive in link hadde det vært hyggelig.

uansett takk for all hjelpen jeg har fått hittil!

Lenke til kommentar

...jeg har ikke cd, og jeg har vedlig lite data kunnskaper på det området, så om noen vet hvilken driver jeg trenger og skrive in link hadde det vært hyggelig.

7347124[/snapback]

MSI sine sider

Den pakken som inneholder nettverksdriveren er "NVIDIA nForce4 System Drivers", men du bør vel installere de andre også (Realtek Audio, Cool&Quiet, SATA RAID)

Lenke til kommentar

...jeg har ikke cd, og jeg har vedlig lite data kunnskaper på det området, så om noen vet hvilken driver jeg trenger og skrive in link hadde det vært hyggelig.

7347124[/snapback]

MSI sine sider

Den pakken som inneholder nettverksdriveren er "NVIDIA nForce4 System Drivers", men du bør vel installere de andre også (Realtek Audio, Cool&Quiet, SATA RAID)

7347294[/snapback]

tuusen takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...