abene Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Google har lansert en webbokleser som gjør at du kan lese digitaliserte bøker direkte i nettleseren. Les mer Lenke til kommentar
jasco Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Meget kjapt og enkelt. Kan ikke annet enn å like Google enda mer. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 du MÅ ikke bruke adobe. foretrekker foxit reader jeg. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Skjønner ikke helt hvordan folk orker å lese bøker på pc-skjerm jeg :/ Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 du MÅ ikke bruke adobe. foretrekker foxit reader jeg. 7343450[/snapback] Word up Foxit reader består av en fil, adobe består av mange hundre Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 beste måten å lese en bok på er på papir Lenke til kommentar
Multimedia Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Skjønner ikke helt hvordan folk orker å lese bøker på pc-skjerm jeg :/ 7343772[/snapback] Ikke nødvendigvis for å lese at man vil ha bøker tilgjengelig digitalisert. Å søke etter konkret informasjon i eksempelvis 100 bøker går uendelig mye raskere med en søkemotor enn om man skal lese hver bok. Med digitaliserte bøker åpner det for serdeles mye mer effektivt litteratursøk og kildesøk og kildegransking i forbindelse med vitenskapelige arbeider, historieskrivning, og hva det nå måtte være man leter etter. Kanskje man leter etter en nydelig formulering man vet står i en av bøkene til forfatteren - la oss si Hamsund - og hvor uendelig mye raskere går det ikke å finne fram med en søkemotor som søker gjennom alle bøkene samtidig? Noen som har oppdaget effektiviteten til eksempelvis Copernic desktop-serach når man leter etter det dokumentet, eller den artikkelen - blant 10.000 man har lagret på datamaskinen? Pokker så bra at Google drar i gang dette! Problemet er selvsagt forfatternes rettigheter.. men her kan bibliotekene få en ny rolle kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå