Rawkus Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg har koblet til adsl modemet i switchen, men kan bare bruke internett fra en pc om gangen. Det funker bare og koble til fra en pc om gangen altså.. Jeg kjører win2k med sp2 og broren min kjører winxp.. Jeg mister kontakten med nettverket når jeg kobler til, og får den tilbake når jeg kobler fra igjen. Dette problemet har ikke broren min. Hva kan gjøres for at flere pc'er kan bruke internett samtidig? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Du trenger enten en router eller en NAT/proxy-server. Du kan laste ned WinProxy til pc-en din og bare innstalere det. Det er veldig greit å forstå. Ellers må du kjøpe deg en router som er mer å anbefale, men seff dyrere. Det med at du mister kontakt med hjemmenettverket ditt når du kobler til ADSL skjønner jeg ikke, men det er en annen sak. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 ...og din Internet-leverandør er ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Den 2002-11-15 09:41, skrev Rawkus:telenor Kjøp en billig router som støtter PPPoE, da slipper du og ha en PC stående på for og dele linja. Ellers er jo ICS i windows en grei løsning, det følger med i både w2k og XP for og dele linja. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 ICS er hva for noe? og hvor finner en det? :smile: Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Internet Connection Sharing. Andy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå