Bertelsen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Er det mulig å lade et 5V 2,5 Ampers batteri med en 5V 2 Ampers lader? Er snakk om en mp3-spiller, har en psp-lader som jeg vil bruke. Har lest på andre forum at det funker bra, men det er greit å spørre så jeg ikke ødelegger hele spilleren. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Er vel egentlig en strømforsyning til PSP du har, og når du plugger denne i PSP'n så lades batteriet via ladekretsen i denne. Regner med at du ikke skal lade batteriet direkte, men plugge "laderen" som du kaller det i MP3-spilleren til formål å lade opp batteriet i denne? Ladestrømmen til batterier skal normalt ikke være høyere enn 1/10-del av kapasiteten til batteriet og dette kontrollerer nok ladekretsen, så det å plugge en strømforsyning som kan levere 2 ampére i MP3-spilleren går nok bra. Siden den orginale strømforsyningen til MP3-spilleren skal kunne levere 2,5 ampére, så ville jeg ikke latt MP3-spilleren stå på når strømforsyningen til PSP'n er tilkoblet. Det kan bli varmgang i denne fordi den rett og slett ikke kan levere nok "mat". Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Mp3-spilleren står ikke på når batteriet lades nei. Så du mener at det er relativt trygt å gjøre dette? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Så lenge begge krever 5V og har samme polaritet i pluggen, så skal ikke en strømforsyning på 2 ampére konta 2,5 ampére ha noen betydning. Har du ikke mulighet til å laste opp noen bilder av spillerene og tilhørende strømforsyning/lader (tenker på de merkene som bekriver volt, polaritet, etc)? Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Har ikke noen tilgang på kamera før søndag, kan laste opp bilder da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå