Nitrius Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Takker for hjelpen regga, veldig snilt av deg. Skal få testet det ut, men akkurat nå sliter jeg med et annet problem(lagde en annen tråd om det anngående .html filen min) Edit: .CSS Koden Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor BODY { height: 8.5in } /* Required for percentage heights below */ #header { position: absolute; width: 100%; height: 150px; top: 0; right: 0; bottom: auto; left: 0; background-color: #000000; color: #FFFFFF; } #header span { background: url(images/header.jpg) no-repeat; position: absolute; width: 100%; height: 100%; } #sidebar { position: absolute; width: 10em; height: auto; top: 150px; right: auto; bottom: 50px; left: 0; background-color: #009933; color: #FFFFFF; } #main { position: absolute; width: auto; height: auto; top: 150px; right: 0; bottom: 50px; left: 10em; margin-left: 20px; background-color: #FFFFFF; color: #000000; } #footer { position: absolute; width: 100%; height: 50px; top: auto; right: 0; bottom: 0; left: 0; background-color: #000000; color: #FFFFFF; } Hvorfor er tegnet # foran footer,header,main osv... så viktig? hadde nemlif fjernet de av en eller annen grunn og da ble alt øddelagt. Edit2: Og jeg får ikke til dette å putte en id tag inni en annen id tag. <div id="footer"> <a href="theLast.html">Om Oss</a> - <a href="theLast.html">Kontakt Oss</a> - <a href="theLast.html">Blankt?</a> </div> Dette er da bunnen, de linkene der vil jeg gjerne ha sentrert midt i boksen. Har prøvd de tingene som er nevt plus prøvd å sette f.eks <link.footer></link.footer> for å så sette link.footer i .css og gi den en top: 2em; Så langt har dette ikke lyktes. Endret 1. desember 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
glad Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) # betyr at det er en id . foran betyr at det er class og viss du ikke vil ha en # eller . så kan du feks gjøre slik div { height: 100px; } da setter du denne høyden på alle divene skjønner? Edit vertical-align: middle; skulle vel virke men jeg får den ikke til og virke, den skal midstille ting. Endret 2. desember 2006 av glad Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 # betyr at det er en id. foran betyr at det er class og viss du ikke vil ha en # eller . så kan du feks gjøre slik div { height: 100px; } da setter du denne høyden på alle divene skjønner? Edit vertical-align: middle; skulle vel virke men jeg får den ikke til og virke, den skal midstille ting. 7407188[/snapback] Takker. Har selv prøvd vertical-align men funket ikke her heller, hvis noen kommer på noe annet si ifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå