int20h Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Intels kommende brikkesett i "Bearlake"-serien vil trolig inkludere støtte for både HDMI og HDCP. Les mer Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Så kommer det store sprøsmålet: Hvilken versjon av HDMI støtter den? 1.2a, 1.3? HDMI som skulle blir redningen er i ferd med å bli en skanale av de sjeldne Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 støtte for både HDMI og HDCP. 7342642[/snapback] HDCP er vel en del av HDMI-standarden? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det kan vel i og for seg stemme godt at det inngår i HDMI-standarden, men den faller vel ikke rett under der? Mtp de skjermene og skjermkortene som har DVI med støtte for HDCP, så er vel dette bare en godkjenning for de forskjellige typer "medier" som skal kunne spille av en HD-DVD e.l? HDMI gir vel kanskje automatisk denne støtten, mens via DVI så MÅ du ha HDCP-støtte for å spille av HD-film..? Lenke til kommentar
Skrot Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det kan vel i og for seg stemme godt at det inngår i HDMI-standarden, men den faller vel ikke rett under der?Mtp de skjermene og skjermkortene som har DVI med støtte for HDCP, så er vel dette bare en godkjenning for de forskjellige typer "medier" som skal kunne spille av en HD-DVD e.l? HDMI gir vel kanskje automatisk denne støtten, mens via DVI så MÅ du ha HDCP-støtte for å spille av HD-film..? 7342993[/snapback] HDCP er teknologien for DRM på HDMI. For å kunne vise beskyttet materiale må i teorien alle leddene fra signalkilde til skjerm støtte HDCP. Holder Intel på med en ny GPU til G-serien? Intel GMA (X)3000 slo vel ikke helt ann Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Så kommer det store sprøsmålet: Hvilken versjon av HDMI støtter den? 1.2a, 1.3? HDMI som skulle blir redningen er i ferd med å bli en skanale av de sjeldne 7342841[/snapback] Er det ikke bakoverkompabilitet i HDMI? AtW Lenke til kommentar
saivert Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Av low-end / low-power skjermkort så regjerer jo Intel kraftig nå med sine integrerte GPU-er. Det er akkurat nok 3D ytelse til at man kan spille veldig lettdrevne spill og oppleve Vista Aero effektene. Mac OS X får vel greit nytte av det også (for Quartz Extreme / Core Image). Det at det nå kommer HDMI og HDCP støtte ser jeg bare på som en naturlig progresjon. Jeg håper de tar HD-video på alvor nå og ikke kommer med halvveis implementasjoner. Man trenger også klare standarder som varer litt lenger enn nesa på sjefene (jeg er elendig på kåseri, jeg vet det). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Min sjefs nese har blitt betraktelig lenger de siste årene. Forøvrig forvirrende at man allerede har opptil 3 HDMI standarder? Hva skiller disse? Kan jeg risikere å sitte med en spiller som ikke får all funksjonalitet mot en tv, men hvor begge har hdmi vx.x? Endret 24. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Er det ikke bakoverkompabilitet i HDMI? AtW 7343415[/snapback] Ta en titt på denne tråden hos AV-forum. HDMI skal egentlig være bakoverkompatibel, men det hjelper lite når det sansnyligvis blir ny plugg.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Er det ikke bakoverkompabilitet i HDMI? AtW 7343415[/snapback] Ta en titt på denne tråden hos AV-forum. HDMI skal egentlig være bakoverkompatibel, men det hjelper lite når det sansnyligvis blir ny plugg.. 7367088[/snapback] En ny plugg er ikke et kjempeproblem egentlig, er jo bare å få en ny kabel. AtW Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=5092 Endret 27. november 2006 av el_salvad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå