Mr. Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg installerte softwaren som fulgte med en crative Zen V pluss 4 GB. Det stod at man MÅTTE det. I lisensbetingelsene stod det at rett ut softwaren virket som spyware. Alt fra ubegrenset opplasting av interessante data fra hardisken til logging av nettleserens aktivitet. Brannmuren min bekreftet vel i høyeste grad dette. Jeg regnet med at man kunne avinstallere, men det ser ikke ut som spywaren forsvinner i den prosessen. Og systemgjenoppretting virker faktisk ikke lenger. Ad-aware melder om mal-ware, og retter noen registryfiler, men da slutter mediaplayer å virke. Har sett på noen logger som indikerer at det har foregått ganske kompliserte og omfattende installeringsprosser. Siden jeg hadde disse programmene inne har jeg også fått meldinger fra brannmuren om at maskiner på nettet "trying to connect" kommunikasjonsdrivere på maskinen min. I følge Creative Norge skulle denne cd'n kun inneholde enkle programmer som er de samme som har fulgt med i flere år, men dette kan jeg ikke skjønne at kan være sant. Tok full installasjon fra en "Zen-nano-pluss-cd" for et år eller to siden, men registrerte ingen slike ting da. Er det noen andre som har hørt noe om dette? Lenke til kommentar
Chasern Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Redigert Feilpostering... Hvor er sletteknappen.. Endret 28. november 2006 av Chasern Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Sånt unødvendig svineri som det der hadde jeg holdt meg langt unna. Jeg hadde krevd å få igjen penga for spillern når de leverer slikt. Det har ingen hensikt å ha det for å få overført sanger til spillern, og er i bunn og grunn kun til fordel for creative. Jeg irriterer meg mer og mer over hardware produsenter som leverer med software som krever en mase unødvendig software og mer eller mindre spyware lignede tjenester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå