joschram Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Nutel har 39 i mnd avgift, mens onecall har 35 i minstefakturering. Du kan ringe for 35 kroner etter de 65 gratis minuttene og sms'ene og du betaler fortsatt 35/mnd. Hos nutel betaler man 39kr for de ekstra 25 ringeminuttene og 15 sms'ene i forhold til onecall. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg forstår heller ikke hvordan onecall kan være billigere. Uansett lever jeg lykkelig med nutel en så lenge. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hei Jag förstår inte varför folk säger att OneCall är billigare än Nutel och även telepriser.no ? Man får ju fler 25 min mer och 15 fler sms med Nutel(39kr) för bara 4 kr mer än OneCall(35kr). Sen är ju Nutel billigare efter dessa "gratis" minuter och SMS - Nutel 0,39kr sms 0,79 kr minut. Onecall 0,42 kr sms 0,80 kr minut. Har jag missat något? Sen borde nog inte Nutel heller gå i konkurs om dem gör det så är det väl bara att byta, man kan väl ta med sig numret fortfarande eller? MVH 7853268[/snapback] Såvidt jeg ser, fungerer det slik: Hos Nutel er det en månedsavgift som går til å betale for de "gratis" ringeminuttene. Hos One Call er ringeminuttene gratis, også kommer det en minimumsfakturering på 35. Disse 35 kronene kan du bruke på å ringe, sende sms/mms, osv. Det er med andre ord ikke en avgift men et minimumsforbruk. Konklusjon: One Call er rimeligere for de fleste - ref www.telepriser.no -snubbel Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg forstår heller ikke hvordan onecall kan være billigere. Uansett lever jeg lykkelig med nutel en så lenge. 7854083[/snapback] De "gratis" ringeminuttene/sms'ene hos Nutel koster penger. De gratis ringeminuttene/sms'ene hos One Call koster ikke penger. Så enkelt er det :-) -snubbel Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det er vell mest om du er storforbruker av sms at nutel kan lønne seg,s amt at du får litt subsidier på ny tlf med nutel. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 OneCall har 65 sms inkludert. Hva du velger å bruke de noen og tredve kronene på velger du selv, eksempelvis noen-og-80 sms. Da ender man vel på rundt 140 sms hos OneCall hvis man bruker dem på kun sms. Hvis man i farta har regnet riktig Lenke til kommentar
Benji_9 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Tjena! Okej, då e jag helt med! Tack så mkt! Ska fundera på vilken jag tar.. MVH Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Hei! Jeg har selv 4 abonnement hos One Call 2 stk. One Mobil Faktura og 2 stk. One Mobil Kontant, byttet fra Talkmore som jeg var fornøyd med, men sparer en del totalt sett. Er meget fornøyd med service, raske svar, gode svar. Føler også at One Call er solide og har tanker ideer som vil gjøre de attraktive også i fremtiden. Endret 2. februar 2007 av ebbe77 Lenke til kommentar
HogneVevle Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hos Nutel kan jo man også (med Nutel Free) ringe helt gratis til andre Nutel-kunder. Dette kan man spare enormt mye på. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Byttet til Onecall for et par uker siden og det må jeg si meg storfornøyd med Ekstremt billig hvertfall, nesten rart det går an Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Dette her jo helt vanvittig billig! Snakker da om One Call-abonnomentet. Men vet dere hvordan utenlandsprisene er på OneCall? Må man forvente å betale minimum 3-5 (opp til 10) kr. pr. minutt da? Lenke til kommentar
zica Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Dette her jo helt vanvittig billig! Snakker da om One Call-abonnomentet. Men vet dere hvordan utenlandsprisene er på OneCall? Må man forvente å betale minimum 3-5 (opp til 10) kr. pr. minutt da? 7935228[/snapback] Prøvd OneCalls hjemmeside? Lenke til kommentar
sewwe Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 I går lanserte Nutel sitt nye "killer" abonnement Nutel KILLBILL med en månedsavgift på 79 kr med 90 inkluderte ringeminutter og 80 sms. Dette førte KILLBILL til førsteplassen på telepriser.no I dag topper OneCall Faktura listen. Med 0 i månedsavgift og 40 inkluderte ringeminutter og 40 sms Nutel har svart i dag med å sette ned månedsprisen fra 79 kr til 65, en reduksjon på 14 kr..(fortsatt ikke oppdatert på telepriser.no) ref. nutel.no Racet om å være Norges billigste mobiloperatør er i gang! Vil Nutel KILLBILL gå forbi OneCall Faktura med denne prisreduksjonen? edit: Med denne prisreduksjonen så vil Nutel KILLBILL bli 4 kr billigere enn OneCall Faktura 7342531[/snapback] ONE CALL er noe dritt. Lite selskap, ikke døgnåpen kundeservice etc... kan vel argumentere at man ikke trenger døgnåpen kundeservice, men bare vent til telefonen blir stjålet og den automatiske sperretjenesten ikke virker! Er ikke så dyrt abo hvis man ringer lite, da er da bra på pris, men har aldri opplevd at det har slått alle andre lavpris abonnement (smart talk, djuice allstar, frifiks, champion, knockout).... og jeg har jobbet med salg i to år. Eller jo, en gang så slo de faktisk allstar, men 12 kroner i måneden eller noe når jeg regnet på forbruk. Skal ikke kimse av det altså, mange bekker små og alt det der.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 ONE CALL er noe dritt. Lite selskap, ikke døgnåpen kundeservice etc... kan vel argumentere at man ikke trenger døgnåpen kundeservice, men bare vent til telefonen blir stjålet og den automatiske sperretjenesten ikke virker! Er ikke så dyrt abo hvis man ringer lite, da er da bra på pris, men har aldri opplevd at det har slått alle andre lavpris abonnement (smart talk, djuice allstar, frifiks, champion, knockout).... og jeg har jobbet med salg i to år. Eller jo, en gang så slo de faktisk allstar, men 12 kroner i måneden eller noe når jeg regnet på forbruk. Skal ikke kimse av det altså, mange bekker små og alt det der.. 7951207[/snapback] Så onecall er noe dritt fordi det er et lite selskap? No offence men opplever faktisk bedre og raskere kudneservice fra onecall enn både netcom (som jeg nå har) og telenor som foreldrene mine hadde før. Raskere og ikke minst bedre svar på tlf og mail. SÅ den automatiske sperretjenesten skulle plutselig slutte å fungere? Jeg har ihvertfall ikke opplevd det. Lenke til kommentar
sewwe Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 ONE CALL er noe dritt. Lite selskap, ikke døgnåpen kundeservice etc... kan vel argumentere at man ikke trenger døgnåpen kundeservice, men bare vent til telefonen blir stjålet og den automatiske sperretjenesten ikke virker! Er ikke så dyrt abo hvis man ringer lite, da er da bra på pris, men har aldri opplevd at det har slått alle andre lavpris abonnement (smart talk, djuice allstar, frifiks, champion, knockout).... og jeg har jobbet med salg i to år. Eller jo, en gang så slo de faktisk allstar, men 12 kroner i måneden eller noe når jeg regnet på forbruk. Skal ikke kimse av det altså, mange bekker små og alt det der.. 7951207[/snapback] Så onecall er noe dritt fordi det er et lite selskap? No offence men opplever faktisk bedre og raskere kudneservice fra onecall enn både netcom (som jeg nå har) og telenor som foreldrene mine hadde før. Raskere og ikke minst bedre svar på tlf og mail. SÅ den automatiske sperretjenesten skulle plutselig slutte å fungere? Jeg har ihvertfall ikke opplevd det. 7951250[/snapback] Nei da, ikke pga det er lite meg pga åpningstider på kundeservice. Beste kundeservicen jeg har opplevd på svartid osv. har vært hos combitel faktisk. Jeg har jobbet på kundeservice selv for flere operatører (store som små) og TRO meg, den automatiske sperretjenesten virker ganske ofte IKKE. Det er jo egentlig den man skal bruke hos tnor og NC også... men mye enklere å snakke med en konsulent. Er også gjort undersøkelser på hvor viktig døgnåpen kundeservice er for folk flest, og over 90% av alle forespurte sa at det var veldig viktig. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Men allikevel skårer chess\sense mye bedre enn NC\TNM på kundetilfredshet selv om de ikke har døgnåpen sercive (kun sperretjeneste), kanskje et hint til NC\TNM at de bør bedre selve servicen. Bedre å tilby mindre men bedre service enn mye og dårlig Folk som til stadighet mister\blir frastjåelt mobilen bør jo uasnett velge et selskap som tilbyr mobilforsikring, heldigvis mister de fleste sjelden tlfen Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Men allikevel skårer chess\sense mye bedre enn NC\TNM på kundetilfredshet selv om de ikke har døgnåpen sercive (kun sperretjeneste), kanskje et hint til NC\TNM at de bør bedre selve servicen. Bedre å tilby mindre men bedre service enn mye og dårlig Folk som til stadighet mister\blir frastjåelt mobilen bør jo uasnett velge et selskap som tilbyr mobilforsikring, heldigvis mister de fleste sjelden tlfen 7951351[/snapback] MEn en ting med at Chess skårer høyt på kundetilfredshet.. De har jo ikke da sikkert spurt alle de som forsvant når Chess gikk over til Netcom sitt nett... da hadde de ikke god kundeservice! Lenke til kommentar
sewwe Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Men allikevel skårer chess\sense mye bedre enn NC\TNM på kundetilfredshet selv om de ikke har døgnåpen sercive (kun sperretjeneste), kanskje et hint til NC\TNM at de bør bedre selve servicen. Bedre å tilby mindre men bedre service enn mye og dårlig Folk som til stadighet mister\blir frastjåelt mobilen bør jo uasnett velge et selskap som tilbyr mobilforsikring, heldigvis mister de fleste sjelden tlfen 7951351[/snapback] MEn en ting med at Chess skårer høyt på kundetilfredshet.. De har jo ikke da sikkert spurt alle de som forsvant når Chess gikk over til Netcom sitt nett... da hadde de ikke god kundeservice! 7953476[/snapback] Bare et litte tillegg til temaet sperretjeneste, her er nutel sitt fantastiske tilbud: Kontakt kundesupport så vil vi hjelpe deg med dette. Må du stenge telefonen utenom våre åpningstider, kan du legge igjen nummeret som du ønsker å sperre på vår svarer. Den vil da blir sperret innen 12 timer -- TOLV TIMER!! Det er jo SINNSYKT! Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg ser for meg at det ikke er ditt ansvar ved eventuelt misbruk så snart du har lagt igjen beskjed på Nutel sin svarer. Eller noen som vet bedre, for hvis ikke ville jeg holdt meg langt unna denne operatøren hvis jeg stod ansvarlig for bruk av en mistet mobil i tolv timer etter jeg sa ifra! Lenke til kommentar
sewwe Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg ser for meg at det ikke er ditt ansvar ved eventuelt misbruk så snart du har lagt igjen beskjed på Nutel sin svarer. Eller noen som vet bedre, for hvis ikke ville jeg holdt meg langt unna denne operatøren hvis jeg stod ansvarlig for bruk av en mistet mobil i tolv timer etter jeg sa ifra! 7961234[/snapback] "Dersom SIM-kortet kommer på avveie må Kunden underrette Nutels kundeservice, som vil sperre abonnementet for misbruk. Kunden er ansvarlig for all bruk inntil slik sperremelding er gitt. " står det i betingelsene, jeg -tror- at det betyr at det gjelder fra man har lagt igjen beskjed. Det må jo det. Huff, DEN informasjonen letet jeg lenge etter Synes det er et bra abonnement om man ringer lite (men er vel ikke særlig til subsidiering?), og har heller ikke hørt noe særlig klager fra kunder om nutel (som går på at folk blir portert over uten sammtykke, nektet bruk av angrerett etc). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå