Gå til innhold

Medieval II: Total War! FAQ (1.18)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En velfortjent bump.

Har lest igjennom hele FAQ'n og ble veldig mye klokere av det. Tusen takk :thumbup:

Så bra! Mulig vi trenger litt mer liv i denne tråden siden det er den eneste aktive M2TW-tråden her :)

Mange sa Medieval 2 var det beste (det eller Rome), pluss at det hadde en Song of Ice and Fire-mod.

Det finnes en Westeros Mod i Beta, jeg har bare prøvd den såvidt, men håper å få spilt den mer. Såvidt jeg vet trenger du ekspansjonspakken M2TW Kingdoms for å spille den.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er alle landene i spillet noen backstabbing-bastards?

Alle og envær har stukket daggeren sin inn i ryggen på meg utallige ganger.

Så jeg ble rimlig lei av de holdte på slik så jeg tok først over hele Frankrike -> Spania og bevegde meg ned til nord Afrika men da kom de Mongoslke jævlene og la Marseille undersiege.

Og folkene i Spania begynte med revolts imot meg -_-

Holder på å samle sammen troppene mine nå, få litt bedre enhet-kombinasjoner og lignende.

Elsker/Hater dette spillet ;P

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er alle landene i spillet noen backstabbing-bastards?

Alle og envær har stukket daggeren sin inn i ryggen på meg utallige ganger.

Ikke ta det personlig :) Det er bare politikk!

Så jeg ble rimlig lei av de holdte på slik så jeg tok først over hele Frankrike -> Spania og bevegde meg ned til nord Afrika men da kom de Mongoslke jævlene og la Marseille undersiege.

Wow! Mongoler i Marseille! Kult! Da har de kommet seg ganske langt gitt, jeg har aldri sett mongolene komme lenger enn øst-europa.

Det skulle være unødvendig med revolts i spania. Du må følge med på "public order" og om den går ned til rød så må du ta noen grep. Helst bør du ta grepene mens du ennå er på gul. Har du nok militia i byene? Har du satt skatten til "low"? Har du bygget noe for å avhjelpe uroen? Om du har et screenshot av settlements details kan jeg kanskje si noe mer fornuftig :)

Lenke til kommentar

Wow! Mongoler i Marseille! Kult! Da har de kommet seg ganske langt gitt, jeg har aldri sett mongolene komme lenger enn øst-europa.

Det skulle være unødvendig med revolts i spania. Du må følge med på "public order" og om den går ned til rød så må du ta noen grep. Helst bør du ta grepene mens du ennå er på gul. Har du nok militia i byene? Har du satt skatten til "low"? Har du bygget noe for å avhjelpe uroen? Om du har et screenshot av settlements details kan jeg kanskje si noe mer fornuftig :)

Det gikk greit til slutt, de tok over Lisbon og Leon, men da jeg fikk hæren min til de to byene så utryddet jeg begge byene og var litt rask med å bygge opp bygninger som ga public order. Så nå er alle byene jeg er i kontroll av grønn(happy)

England (meg), Sicily, Milan og Danmark er de nasjonene som er igjen.

Og The Papal States - The Mongols og Timurids. Sålangt så har The Mongols kontroll over mer eller mindre alt øst for Marseille.

Men nå har jeg litt over 100 000 så jeg skal bygge meg opp en stor stor hær og pløye over de!

Edit: Har begynt å angripe de Mongolske jævlene nå. Presser de sakte men sikkert ut av Frankrike/Italia. Vurdere om jeg skal erobre Roma men vet ikke helt hvordan Paven (The Papal States) vil reagere på det.

Digg å se at jeg går i pluss +25 000 pr runde nå. Nærmer meg 200 000,- xD

Pleier dere å sloss alle kampene selv eller tar dere AI valget? At AI'en sloss hele kampen for dere?

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Edit: Har begynt å angripe de Mongolske jævlene nå. Presser de sakte men sikkert ut av Frankrike/Italia. Vurdere om jeg skal erobre Roma men vet ikke helt hvordan Paven (The Papal States) vil reagere på det.

Digg å se at jeg går i pluss +25 000 pr runde nå. Nærmer meg 200 000,- xD

Pleier dere å sloss alle kampene selv eller tar dere AI valget? At AI'en sloss hele kampen for dere?

Angriper du paven så lyser han deg i bann, det gir vel minus 25 prosentpoeng public order. Med mindre du klarer å få valgt en ny pave med en gang da, ved å kverke den gamle.

Pass deg for å ha formye penger, det gir guvernørene dine dårlige vaner som på sikt senker skatteinntektene.

Slåss alle kampene selv, AI-valget er så uberegnelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...