Gå til innhold

Når Kommer Spill Som Bare Støtter dx10

eXtreme-501

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg slenger meg på de som ønsker flere spill med OpenGL støtte. Skulle nesten starta en underskriftskampanje for OpenGL.

7342666[/snapback]

Det som er så fint med grafikkort fra nVIDIA er at de er generelt gode på OpenGL. Her har ATI en del å lære. Og dessuten er plattformstøtten så god. Man får nå Quad SLI både i GNU/Linux og i Solaris UNIX. Selv har jeg spilt både Doom 3 og Unreal Tournament 2004 i GNU/Linux, og det fungerer strålende. Så jeg håper spillprodusenter satser mindre på DirectX og mer på OpenGL. Linux/UNIX-markedet er økende, og spillprodusentene kunne nådd ut til mange flere hvis de hadde satset på OpenGL.

Lenke til kommentar
Det finnes spilltitler i dag som allerede støtter DX10. Ett eksempel er Company of Heroes.

7342726[/snapback]

Ja det er sant...Hvis man liker sånne spill.derfor nevnte ikke jeg det.hehe..Sikkert et konge spill for de som liker sånne spill...Ser sikkert flott ut dette spillet med dx10..

Skal bli spennende når Crysis kommer ut i 2007...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Det kommer til å gå mange år får spill ikke lengre lages med støtte for lavere DX støtte enn DX10. Tross alt kommer det til å ta veldig lang tid før størsteparten av kundemassen faktisk har både Vista of en DX10 skjermkort.

Å lage DX10 eksklusive spill før det ville bare skade markedsmulighetene enormt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...