DawnDusk Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hei, Har nylig startet å bruke Outlook 2007, men har et lite småproblem... Når jeg har lastet ned mailen min fra portalen.no og inn i Outlook, så sletter den all mailen som ligger på nettkontoen, og lagrer den på PCen i stedet Dette gjør at jeg til senere ikke kan finne igjen mail når jeg logger på webkontoen andre steder, men kun på min egen PC. Er det derfor noen som helst mulighet å gjøre slik at Outlook kun laster ned mailene, og lar originalene ligge på webkontoen? Slik at jeg har dem begge steder Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Ja, usikker på hvordan oppsette er i 2007, men i outlook 2003 er det en avansert innstilling i mail oppsette hvor du krysser av for "keep on server". NB!! Det er ikke alle ISPer som liker at du lar all mailen din ligge på server da det etterhvert kan ta saftig mye plass. Så du kan ende opp med at de sletter det for deg uten at du vet det. AKIRA Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Instillingene man finner i Outlook 2003 er gjerne på samme sted i Outlook 2007, så hvor finner jeg denne "keep on server"? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Instillingene man finner i Outlook 2003 er gjerne på samme sted i Outlook 2007, så hvor finner jeg denne "keep on server"? 7342226[/snapback] Har akkurat begynt å bruke Outlook 2007 selv, og den innstillingen der hadde de gjemt godt. Det du må gjøre er å velge Tools -> Send/Receive Setting -> Account properties. I boksen som kommer opp Velger du "Advanced". Nederst der, under "Delivery" kan du merke av for "Leave a copy of messages on the server". Se skjermbildet jeg har lagt ved. Håper dette hjalp.. Dette var vist ikke helt rett, her er banen du må følge for å komme til "Leave a copy of messages on the server". Tools -> Send/recieve -> send/recieve settings ->Define send/recieve groups. Under send/recieve groups-boksen velger du "Edit" på All accounts, og da kan du klikke på Account properties -> advanced Si fra hvis du ikke skjønner, så skal jeg prøve å hjelpe Endret 23. november 2006 av pmarius Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Takker så mye for hjelpen, "pmarius"! Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Bare hyggelig :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå