Heineoen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hei! Er masse gromt til min bil i USA, men... De firmaer som jeg kan se sender til norge opplyser feks en frak på 130dollar.. Og så står det: * Shipping and handling fees do not include just the cost of the shipment. There are additional costs such as additional packing materials, insurance, and the labor required for shipping, and packing. Er ikke det inkludert? Betaler jeg frakt, mums og toll for bildeler jeg importerer? takk!... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hør med amerikanske bildeleksperter i Norge (kommer bare på Aarnes nå), og få de til å importere for deg istedet. Da får du en fast pris å forholde deg til. Ellers kan du bruke Jetcarrier - du får da en adresse i New Jersey, og betaler frakt derfra til Norge. Blir naturligvis litt kronasjer, men om du fyller et par paller sparer du finfint. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Det virker som du misforstår hva de skriver littegrann. Det de sier er at freight and handling charge, eller frakten som vi ville sagt, ikke BARE inkluderer selve frakten, men OGSÅ pakking, veiing, levering til post etc. Dvs, de forklarer hvorfor det er såpass mye mer enn kun frakt ville vært hvis du sjekket US postal service sine veiledende fraktpriser. ALLE varer du kjøper tilkommer det 25% moms på. Selvfølgelig også de du importerer selv fra alle land. Merk deg at momsen blir beregnet av BÅDE prisen på varen og frakten! Derfor lønner deg seg veldig å sørge for å få en bra fraktpriis, som kan variere veldig fra USA. I de aller fleste tilfeller med litt mindre størrelse på gjenstandene, så er US postal service veldig mye rimligere enn annen frakt. Størrelser opp til feks pc'er og litt mer, men mindre enn bilstøtfangere. Og nei, det er IKKE toll på bildeler i det hele tatt! Kun pris på varen + frakt hele veien x 1,25 så blir det inkl moms. Det blir prisen. Endret 30. november 2006 av tilstad Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hør med amerikanske bildeleksperter i Norge (kommer bare på Aarnes nå), og få de til å importere for deg istedet. Da får du en fast pris å forholde deg til. 7346566[/snapback] Jeg ville ikke akkurat si at det å få en fast pris å forholde seg til er så veldig gunstig sålenge den prisen er det dobbelte eller mer ann hva du ville betalt om du importerte selv. Og det å importere selv høres kansje vanskelig ut, men det er da slett ikke mye vanskeligere enn å handle hva som helst fra nettet her i Norge. Klarer du det, og er sånn passelig stødig i engelsk er det jo ingen sak i det hele tatt! Bare pass på fraktutgiftene, det er der utfordringen ligger. Og Magnum.no er ofte veldig gunstige der ja. Fast pris på et NOS anlegg fra Steinar stolen er på mellom 9000 og 12 000 kr. Jeg imorterte mitt selv, og det kostet 4500,- og 6000,- inkl alt tillegget jeg bestilte. Veit ikke om jeg synes å heller betale 12000 er så vldig god ide akkurat, bare fordi prisen var fast. Prisen er jo "fast" om du bestiller selv også, det eneste som varierer er jo valutakursene, men det utgjør jo ikke mye. Uansett tar jo Aarnes høyde for dette når de beregner påplussingen på prisen. Når du har sjekket hva varen koster, hvor mye frakten er på, ganger det hele med 1,25 så er det jo det som er prisen, og den er "fast" sålenge valutakursen holder seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå